כותרות אחרונות
Search

"תיבת הקסמים" יצירה חדשה ויוצאת דופן תוצג לראשונה בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה בתל אביב, 30-10-2017

תיבת הקסמים בהופעת בכורה ארצית !

תיבת הקסמים, יצירה חדשה ויוצאת דופן, שכתב דניאל עקיבא עבור אנסמבל סיסיליה, תוצג לראשונה בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה בתל אביב (30-10-2017)

"תיבת קסמים ירושלמית" היא יצירת מחווה ליצחק נבון ז"ל, נשיאה החמישי של מדינת ישראל, מחזאי ואיש חינוך מהמעלה הראשונה. אנסמבל ססיליה תופיע לראשונה עם יצירתו החדשה של דניאל עקיבא,  יצירה ייחודית רב תחומית שנכתבה לאנסמבל , לשחקן- ברוך ברנר, לגיטרה – שירי קונה, והיא משולבת עם וידאו ארט מרהיב.

היצירה שתולה בנופה של שכונה ספרדית ירושלמית ותיקה "ימין משה". מבחינת הזמן, נעוצה תחילתה של היצירה בתקופה ש"בין המלכויות", בין שלהי מלחמת העצמאות לאיכלוסה מחדש של השכונה בידי עולים יוצאי תורכיה, דוברי לאדינו. היצירה מעבירה אותנו במנהרת זמן מוזיקאלית דרך תקופות בחיי השבט הספרדי, מגרוש ספרד ועד התערותם של צאצאי המגורשים במולדת החדשה-ישנה.

 

היוצרים שמתכתבים עם המורשת הזו, בחרו בדרך של יצירה מקורית והארת פינות בלתי מוכרות בהיסטוריה המוזיקלית של יהודי ספרד, כמו, למשל, שירתם של ה"דונמה" – חסידי שבתאי צבי שהלכו בעקבות משיחם, שירה בהשפעת הטרובדורים, שירי חתונה ייחודיים, המשולבים בפיוטים ועוד.

היצירה כוללת מגוון צרופים מעוררי חושים והשראה: שירת מקהלה זכה ועם גיטרה, קטעי גיטרה סולו, , סולנים וקטעי סיפור, משחק ושירה של המספר, כאשר כל אלה משולבים בהקרנת וידאו ארט, המשמש כ"שחקן" נוסף המאיר צדדים שונים ביצירה.

מקהלת "מורן" – צילום: שחק

דניאל עקיבא – מוסיקה, אבנר פרץ- תמליל , מיכתי אל אלשוונג- ווידאו- ארט, טליה טריינין-  ציורים לווידאו ארט. משך היצירה כ 70 דקות.

30 לאוקטובר 2017 , הקונסרסטוריון הישראלי ,תל אביב 20:30

www.moran-choir.co.il לרכישת כרטיסים

**********************

ובנוסף

גונבי הנשיקות – הצגה מוסיקלית לכל המשפחה בבימויו של עודד קוטלר ובהשתתפות מיי פיינגולד, אורי בנאי ומקהלת מורן.

4 לנובמבר 2017 , צוותא תל אביב  בשעה 11:30 בעלות של 40 ש"ח בלבד!