כותרות אחרונות
Search

"תאורת LED תהווה 74% מסך מכירות חטיבת רכיבי התאורה של פיליפס בשנת 2020

"תאורת LED תהווה 74% מסך מכירות חטיבת רכיבי התאורה של פיליפס בשנת 2020. העולם זקוק לערים יותר יעילות אנרגטית, וזקוק לקיימות"

כך אמר פאולו מונטנולי, מנהל פיתוח עסקי בחטיבת רכיבי התאורה של פיליפס, באירוע הלקוחות של "געש תאורה", אשר עסק בנושא חדשנות בתאורה וקישוריות בעידן האינטרנט של הדברים

 

כנס הלקוחות השנתי של חברת "געש תאורה" עסק בנושא הקישוריות והעיר החכמה ובחדשות בתחום התאורה. בין הדוברים בכנס היה פאולו מונטנולי, מנהל פיתוח עסקי בחטיבת רכיבי התאורה של חברת פיליפס, המשתפת פעולה עם געש זה שנים רבות בפיתוח מוצרים לתאורת חוץ ופנים. הוא הסביר כיצד כל מוצרי התאורה הקונבנציונלית נעלמים: תאורת LED היוותה 25% ממכירות מוצרי החטיבה ברבעון הראשון של 2016, והצפי לשנת 2020 הוא שמוצרי LED יהוו 74% מסך המכירות. "העולם זקוק לערים יותר יעילות אנרגטית, וזקוק לקיימות", אמר. "אם 20% מצריכת האנרגיה העולמית מגיעה מתאורה, תאורת LED יכולה למלא תפקיד מכריע בהתייעלות אנרגטית כיוון שביכולתה לחסוך עד 80% בצריכת החשמל. מדידת אנרגיה חשובה יותר ויותר בשל שינויי רגולציה", הוסיף מונטנולי. לדבריו לצד הצורך ביעילות אנרגטית, עדיין 1.1 מיליארד אנשים בעולם חיים בתנאים של "מצוקת אור" (Light Poverty).

"עולם ה-LED מזמן אתגרים חדשים ליצרני התאורה: יותר מורכבות, שרשרת האספקה צריכה להשתנות, במוצרים הישנים היא היתה פשוטה יותר, פחות חלקים, פחות רכיבים. פיליפס נערכה לעידן ה-LED  ולמורכבות שלו, ויכולה גם לסייע לכל יצרן כמו געש תאורה ליצור בידול ומובילות לעצמו".

led-1

מימין לשמאל: דני בר-משיח מנכ"ל חברת האנרגיה אסקו ישראל, הילה בייניש מנכ"לית המועצה לבנייה ירוקה, דותן בוכסווילר מנכ"ל געש תאורה, פאולו מונטניילי, מנהל פיתוח עסקי בחטיבת התאורה של פיליפס, קרין נצר, מנהלת השיווק בגעש תאורה – צילום: שמוליק חזן

 

דותן בוכסווילר, מנכ"ל געש תאורה, סיפר על המהפך הגדול שעברה החברה בשנים האחרונות, כשעברה מתעשייה מסורתית להיי-טק וחדשנות על בסיס טכנולוגיית LED, עם פתרונות שישרתו את צרכי העיר החכמה והמשרד החכם. "השנה, מעל מחצית מהכנסות החברה יגיעו מתאורת LED", אמר. "אנחנו פועלים רבות כדי להתחבר לנושא ה- IoT והביג דאטה. לשם העולם הולך וגופי התאורה הנמצאים בכל מקום הם חלק ממגמה זו."

מנכ"לית המועצה לבנייה ירוקה הילה בייניש, שפתחה את הארוע, דיברה על הקשר ההדוק בין תאורה חסכונית להתייעלות אנרגטית ובנייה ירוקה. לדבריה, עד שנת 2023 ישראל תכפיל את השטח הבנוי עם עוד 400,000 יחידות דיור – מה שיחייב התייעלות אנרגטית משמעותית בבניינים, שצורכים 30%-40% מצריכת האנרגיה הכללית. בין השאר סיפרה בייניש על פרויקט "אור ירוק" לשדרוג מערך תאורת הרחוב לתאורת LED ברחבי הארץ.

 

נחום אפל, מנהל מחלקת הנדסה ופיתוח ב"געש תאורה", אמר כי מהפכת ה-LED, שהיא אחת המהפכות המעניינות ביותר שעוברת התעשייה, כבר הושלמה. המהפכה הנוכחית, לדבריו, היא מהפכת הקישוריות, הבקרה וממשק המשתמש. חלק מהמגמה הזאת היא לייצר תאורה מוכוונת אדם ומשימה: התאמת התאורה לקהלי יעד שונים (צעירים/מבוגרים), גוון אור משתנה (Tunable White) להגברת פריון העבודה, ושיפור הביצועים בקרב עובדים ותלמידים. במבט לעתיד טכנולוגיות נוספות, כמו למשל סריקת פנים, ישולבו במערכות תאורה – והיא תתאים את עצמה לסיטואציות חברתיות, מצב הרוח או מצב העייפות.

************

"געש תאורה" מקיבוץ געש הינה חברה בעלת ניסיון ומוניטין של למעלה מ- 50 שנה העוסקת במתן פתרונות תאורה כוללים לשוק הטכני והמקצועי. החברה מתמחה בתכנון, פיתוח וייצור מגוון גופים וטכנולוגיות בתחומי תאורת הפנים והחוץ, ונותנת מענה לצרכים מוגדרים בתחום תאורת משרדים וחללי עבודה, מוסדות ציבור, מחסנים ואולמות ייצור, חניונים, מגרשים, תאורת רחובות ועוד. כמו כן מספקת החברה פתרונות בתחום החיסכון באנרגיה ובתחום גופי תאורה הכוללים אמצעי שליטה ובקרה מתקדמים. אחד התחומים הבולטים בהם מתמחה כיום געש תאורה הוא תאורת רחוב חכמה, המיועדת לספק מענה חסכוני ועדכני לדרישות המגוונות בתכנון העיר החכמה והשתלבות בקונספט החדשני של "האינטרנט של הדברים" (IOT). החברה, שהחלה את דרכה בשנת 1964, מחזיקה היום במפעל בקיבוץ געש ומוצריה מאושרים לסימון בתו "מיוצר בישראל" כחול-לבן.