כותרות אחרונות
Search

שלוש ארבע ו…לחתונה ! – מדריך טיפולים אסתטיים

שלוש ארבע ו…לחתונה !

מדריך טיפולים אסתטיים ללא
ניתוח לקראת אירוע חגיגי במיוחד,

מאת ד"ר להבית אקרמן , מומחית ברפואת עור

יש יום אחד בחיים של כולנו (נשים וגברים כאחד) שמה שהכי חשוב לנו הוא להיראות הכי טוב שאפשר, שהרי הכל מונצח בתמונות ובווידאו. יום אחד בו הכול צריך להיות במקום, אסוף וחטוב, מתוח זוהר ולקוח מסרט של פעם. אז לרוב זהו יום החתונה שלך, אבל גם אם לא, תמיד ישנן החתונה של האחות או זו של הבן דוד הראשון, או כשהחברה הכי טובה מהתיכון מתחתנת.

עונת החתונות והאירועים נושפת בעורפנו וכבר
צץ לו אותו החשק, להיראות טוב מתמיד

לאחר שהקפדנו לרכוש את מיטב הבגדים, בחרנו את מיטב מעצבי השיער והמאפרים זה הזמן המתאים ביותר להיוועץ עם מומחה לרפואת עור על נושא טיפולי הביוטי. ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, עושה סדר בסוגי הטיפולים ובמועד המומלץ לבצע אותם, על מנת ליהנות מתוצאה אופטימלית במועד האירוע.

ארבעה חודשים לפני האירוע:

הסרה של פגמי עור לא אסתטיים- נקודות חן, שומה או נגעים שונים באזור הפנים, הצוואר, המחשוף והגב היא עניין של אסתטיקה ובריאות כאחד. הסרת נגע תגרום לפצע שיגליד תוך שבוע עד 10 ימים ולאחר מכן הגלד ינשור ויוותר ככתם ורוד עד אשר יחזור לגוון העור. יש להתחשב בעובדה שייקח 3-4 חודשים לקבלת תוצאה אופטימלית כולל זמן לתיקונים במידת הצורך.

הבהרת כתמים בעור- הכתמים יוצרים מראה לא אחיד ולא מחמיא בפנים, באזור המחשוף ובכפות הידיים. לעיתים קרובות אי אפשר לטשטש אותם, אפילו לא באמצעות מייקאפ. הפתרון הוא סדרת טיפולים של כ-4 מפגשים. הטיפול יכלול שימוש בתכשירי הבהרה רפואיים ובסדרת טיפולים בטכנולוגית IPL  אלו נערכים בהפרשים של שבועיים ולכן יש לקחת בחשבון פרק זמן ממושך על מנת להגיע לתוצאה הרצויה.

חשוב לא להתפתות למכונים שמבטיחים הבטחות בזק. יש לפנות למקום אמין ומוסמך כיוון שקיימים בעור מספר סוגי כתמים ויש להתאים להם את השילוב הטיפולי הנכון.

חודשיים עד שלושה לפני האירוע – טיפולי פילינג:

טיפולי פילינג לעור פנים חדש וזוהר-  מדובר בטיפולים לשדרוג מרקם עור. פילינג קל – לעור שאינו סובל מצלקות או קמטים. פילינג בינוני – מומלץ לעור מתבגר, לטשטוש והחלקת קמטוטים, ולטשטוש כתמים או חוסר באחידות מרקם העור. בפילינג קל העור יתחדש במהירות עם אדמומיות קלה שתחלוף במהרה . לאחר פילינג בינוני העור יהיה אדום ויתקלף במשך כשבוע, ולאחר מכן מרקם העור יהיה אחיד וחלק יותר. בכל תקופת ההחלמה של העור חשוב מאד להגן על העור מהשמש. הפילינג אינו מצריך הליך ניתוחי או החלמה  ממושכת ומתבצע ע"י רופא מיומן. אל תבצעו טיפולים אגרסיביים שעלולים לגרום להצטלקויות. תכנון מוקדם יאפשר לכם במידת הצורך לבצע סדרת טיפולים אחראים עם תוצאות שיחמיאו לכם.

פילינג רפואי עמוק- מטפל בקמטים עמוקים יותר, צלקות וכתמים ומיועד לעור מתבגר. מדובר בהליך משמעותי (בדומה לניתוח פלסטי ממש) המתבצע בחדר ניתוח ע"י רופא מומחה ודורש זמן החלמה ממושך. תקופת ההחלמה היא כחודש ולעיתים אף יותר ולכן ההמלצה להיערכות משמעותית מבחינת לוח זמנים (היעדרות מעבודה וכד) חשובה. פילינג זה מוטב לבצע בחודשי החורף רחוק עד כמה שניתן מהאירוע (להתחיל שלושה חודשים לפני, אם לא יותר).

לא מומלץ לבצע טיפול זה בחודשים הסמוכים לחתונה!! יש להתייחס לפילינג העמוק בכובד ראש- זהו טיפול עם זמן החלמה ממושך, וגם לאחר מכן לוקח מספר חודשים עד שמגיעים לתוצאה אופטימלית.

קיימים היום טיפולי פילינג מתקדמים יותר- המשלבים גלי רדיו ו/או לייזר- היתרון העצום בטיפולים הללו הוא משך החלמה מהיר יותר מפילינג כימי, קבלת תוצאה טובה עם פחות סיכונים ופחות תופעות לוואי. יש "לתפור" תכנית טיפול ייחודית למטופל- בהתאם למצב העור, ליכולת להעדר מהעבודה ועוד. ניתן לבצע פילינג לייזר 3 חודשים לפני חתונה. ניתן אף לבצע פילינג לייזר בקיץ!

חודש עד חודש וחצי האירוע – טיפולי הזרקות  סטילאז' ובוטוקס:

טיפולי הזרקות חומצה היאלורונית סטילאז' ובוטוקס- שלב זה הוא לרוב החלק הקל של הטיפולים ועקרונית גם שבועיים לפני החתונה מספיק, אולם כדאי לקחת מרווח ביטחון כדי לאפשר לעור מספיק זמן החלמה במקרה שבו תהא נפיחות או שטפי דם קלים שיידרשו להם שבוע-שבועיים להיספג.

מילוי קמטים ושחזור נפחים באמצעות סטילאז', חומצה היאלורונית בטוחה ומתקדמת. סטילאז' הנה החומצה ההיאלורונית היחידה המשלבת גם אנטי אוקסידנט (נוגד רדיקלים חופשיים) להאטת תהליכי ההזדקנות ולשיפור מרקם העור. מגוון הסמיכויות הרחב של סטילאז' אידאלי לפיסול הפנים, ומאפשר תוצאה טבעית במילוי קמטים בהתאמה מושלמת לכל אזור, כמו למשל בקמט משני צדי האף, למילוי והדגשת השפתיים, בסנטר ובצדי הלחיים.  פיסול הפנים באמצעות חומצה היאלורונית הינה הדרך הבטוחה והפופולרית כיום.  סטילאז' מכיל גם חומר מאלחש לחוויות הזרקה נינוחה ואת תוכלי לחזור לשגרה מיידית.

בשלב זה מומלץ לשלב עם זריקות בוטוקס להחלקת קמטים בצדי העיניים, המצח ובין הגבות.

טיפול למראה חיוני ורענן Skin glow. הטיפול מיועד למרקם עור הפנים, הצוואר, אזור המחשוף וכפות הידיים. תכשירי מדף קוסמטיים מספקים לעור לחות חיצונית ולזמן קצר בלבד ואינם מעניקים לחות בשכבות העור הפנימיות.  הקרמים הקוסמטיים גם אינם יכולים לעודד ייצור רקמות חיבור, סיבי קולגן ואלסטין הנחוצים למראה עור צעיר וקורן-  Skin glow .לכך פותחה שיטת  'דאבל אימפקט'- החדרת לחות לשכבות העור השונות, והנה  פרוצדורה הנעשית בהזרקה על ידי רופא מומחה בלבד.

בשיטת 'דאבל אימפקט' הרופא מזריק את חומרי סטילאז' הייעודיים  לכל עומק שכבות העור, גם הזרקה שטחית וגם הזרקה עמוקה בריכוזים שונים. לכל שכבת עור הרופא יזריק את החומר המתאים ביותר והשילוב של החומרים יוצר אפקט יעיל  ועוצמתי במיוחד. התוצאות של דאבל אימפקט הינן מידיות ומראה העור יהיה זוהר וקורן כבר לאחר הטיפול הראשון, והתוצאות  נשמרות לאורך זמן.

חשוב להתמיד בסדרת הטיפולים שימליץ הרופא על מנת לשמר את המראה הצעיר והחיוני.

הטיפול מתאים לכל גיל. לעור צעיר כדי להעניק מראה זוהר ורענן, ולריענון עור בוגר כדי לשדרג כל טיפול הזרקה ומילוי.

ד"ר אקרמן, מוסיפה ומסבירה: "חומרי מילוי מסוג החומצות ההיאלורוניות בשילוב עם טכניקות שונות וחדישות של הזרקות מאפשרות עיצוב פנים ושינוי המראה תוך דגשים אסתטיים, כמעט לכל מטופל. בקרב צעירות המעוניינות לתת דגש על עצמות הלחי או לעדן את קווי הלסת ועד נשים בוגרות החושקות בנפח הפנים על מנת לקבל מראה צעיר ומלא חיים- כל אלו הפכו נגישים בשנים האחרונות וחשוב להיות מודעים למגוון הטיפולים הנגישים".

ביום המשמח, אני ממליצה להשתמש במייקאפ הרפואי של אוקסיג'נטיקס, המייקאפ של כוכבות הוליווד. קיים ב- 14 גוונים שמעניקים כיסוי מושלם ואחיד, עשיר בלחות ומשאיר את הנקבוביות פתוחות ו"נושמות" ועמיד למשך 24 שעות,  כך שתראי במיטבך לאורך כל היום המשמח.