כותרות אחרונות
Search

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת ברחובות ובסביבה

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת ברחובות ובסביבה

עורכת דין שלא רשמה 125,000 ₪ "לא אמרו לי שצריך להוציא קבלות"

אנשי יחידת ניהול ספרים ערכו מבצע ביקורת רישום הכנסות ברחובות ובסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקידת שומה רחובות, התבצעו 209 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ- 10% מהעסקים שנבדקו לא רשום הכנסות כדין.

 

במסגרת ביקורת שנערכה אצל עורכת דין ברחובות נבדקו חשבונות הנאמנות ונמצא שהכנסות  בסכום כולל של כ-  125,000 ₪ לא נרשמו ולא הוצאו בגינן קבלות. עורכת הדין טענה "הרואת חשבון לא הסבירה לי שאני צריכה להוציא קבלות". בביקורת שנערכה בגן ילדים באזור גילו המבקרים כי במקום התקבלו צ'קים והפקדות בנק בסכום כולל של  112,000 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. בעל הגן הסביר "מזה שנה וחצי אני לא מרגיש טוב ובגלל זה לא רשמתי".

בסוכנות ביטוח בראשון לציון גילו המבקרים  אי רישום הכנסות שהתקבלו מחברות ביטוח בסכום כולל  של כ- 110,000 ₪. סוכן הביטוח הסביר "אני מדווח למס הכנסה אחת לחודשיים ולכן אני מרכז את החשבוניות על כל החודשיים בחודש אחד". במשרד להנהלת חשבונות בקרית עקרון נבדקו דפי חשבון והעברות בנקאיות שהעלו כי הכנסות של כ- 28,000 ₪ לא נרשמו בספרי העסק. בעל המשרד טענה "אבדוק שוב את הספרים".

 

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.