כותרות אחרונות
Search

קפה דעת – הרצאות מרתקות לקהל הרחב בעלות סמלית של 20 ₪ לאדם – כיכר המוזיקה נחלת שבעה, ירושלים

קפה דעת

הרצאות מרתקות לקהל הרחב בעלות סמלית של 20 ₪ לאדם

עם: הרב אורי שרקי * המשורר יונתן ברג * הסופר אליעז כהן * פרופ' גיל עצמון על אריכות חיים* הזמר רועי אדרי * הצייר יואל בן הרוש * העיתונאי ארז תדמור * פרופ' נח דנא-פיקארד * פרופ' מיכאל בר-צבי

כיכר המוזיקה נחלת שבעה, ירושלים

 

בכיכר המוזיקה בנחלת שבעה בירושלים מתארחים במהלך השנה עשרות רבות של יוצרים, אמנים והרכבים מגוונים. החל מחודש נובמבר תחל מסורת לימודי הגות ובינה במטרה לפתח ידע ולהנגיש מידע קיים במגוון נושאים לקהל הרחב אליהם יגיעו מיטב המרצים הרב אורי שרקי, המשורר יונתן ברג, פרופ' גיל עצמון שיספר על המחקרים להארכת חיים, פיוטים מפי הזמר רועי אדרי, המשורר והסופר אליעז כהן על דו קיום בספרות ובשירה ועוד.

 

יוזם הסדרה, רוני אקריש מספר "ייסדתי את 'קפה דעת' עם הרב אורי שרקי במטרה לאפשר לקהל הרחב ללמוד להכיר ולדעת מה הנושאים העיקריים שנמצאים כיום בכותרות הן מתחומי הרפואה, המדע, הפילוסופיה, האמנות, היצירה, השירה והספרות ולאפשר זאת לכלל הציבור במחיר עלות. קפה דעת הוא סוג של 'אוניברסיטה עממית' בה לא צריך תואר, אין מבחנים ואין שכר לימוד. כל אחד יוכל להשתתף ולהעשיר את הידע העצמי שלו" ומוסיף 'חברתי לאיש העסקים לורנט לוי שהקים את כיכר המוזיקה ומוזיאון המוזיקה שמייד הציע לקיים את קפה דעת באיזור כיכר המוזיקה".

 

בשלב הראשוני יתקיימו שיעורי 'קפה דעת' פעם בשבוע באורך של כשעתיים וחצי. בשעה הראשונה יינתן שיעור/הרצאה בשעה השנייה יוכל הקהל לשאול שאלות ולהגיב. כל השיעורים והדיונים יצולמו ויועלו לרשת לטובת כלל הציבור.

 

אנשי רוח, רבנים, יוצרים וחוקרי אקדמיה מהשורה הראשונה יגיעו לכיכר המוזיקה לסדרת המפגשים. העלות כאמור סמלית, 20 ₪ למשתתף במפגש.

 

לורנט לוי מייסד כיכר המוזיקה ומוזיאון המוזיקה "אני מזמין את הקהל הרחב על כל גווניו לבוא ולהשתתף במפגשים העוסקים בנושאים המעניינים כמו ההזדקנות ואריכות חיים, שירה ופיוט, ספרות עברית ועוד, לשאול שאלות וליהנות משיעורים מסקרנים במחיר עלות".

המשורר יונתן ברג

לוח המפגשים:

אירוע פתיחה: שני 6.11.2017 בשעה 18:00

הרב אורי שרקי, המשורר יונתן ברג, מייסד קפה דעת – רוני אקריש ולורנט לוי מייסד כיכר המוזיקה

 

רוני אקריש ולורנט לוי יספרו על ההחלטה שמאחורי 'קפה דעת'

 

יונתן ברג  יקריא שירים וסיפורים מהעולם היהודי והרב אורי שרקי יעביר שיעור מרתק  המבסס בשיעוריו את משנתו על תורתו של ר' נחמן מברסלב. הדוגל באימוץ ההגות הפוסט מודרנית באמצעות תורתו של ר נחמן מברסלב. לדעתו מתייחס רבי נחמן לשאלות שנובעות מאינטואיציה בסיסית שהמקור של הערכים נמצא מעבר לערכים. האינטואיציה הזאת מרוקנת את המגרש הערכי, היא הופכת את הכל ל'אין'. שום ערך לא שווה מצד עצמו. שם התרבות נמצאת היום. 

 

שני 13.11.2017 בשעה 18:00

"להזדקן פחות, לחיות יותר" – פרופסור גיל עצמון (חוקר גנטי לאריכות החיים) על גנטיקה ואפיגנטיקה של זיקנה ואריכות חיים, הפקולטה למדעי הטבע, אוניברסיטת חיפה. ההזדקנות מהווה גורם סיכון למחלות כרוניות כמו מחלות לב וכלי דם, סוכרת וסרטן, המשפיעים על איכות החיים ותוחלת החיים. מדע האפיגנטיקה (הדו שיח בין הגנטיקה לסביבה) התפתח כגורם מרכזי בהבנת ביטוי גנים כגורמי סיכון למחלות. המחקר שעוסק בו פרופ' עצמון מתמקד בשינויים כימיים/ביולוגים הגורמים לביטוי מופרז של גנים שונים ומשם להתפתחות מחלה. במפגש יספר פרופ' עצמון על המחקר ותוצאותיו.

 

שני 20.11.2017 בשעה 18:00

רועי אדרי – זמר ופייטן במופע אינטימי שישלב סיפורים ויענה לשאלות הקהל.

 

המוזיקאי רועי אדרי שחי על הקו ישראל-ארצות הברית, בין מוזיקת נשמה למזרחית ובין העבודה באולפן לעבודה הפנימית מעיד כי "זה לא פשוט, אבל אני עקשן ולא מוותר".

 

סיפורו של אדרי שהתחיל כראפר, שר עם סטיבי וונדר,  כתב  ושר את הלהיט 'ילד רחוב' עם סאבלימינל והצל, הוציא 3 אלבומי סולו, הגיש את תוכנית הטלוויזיה 'דיבור צפוף' והשתתף בתכנית 'דה-ווייס' חוזר למקורות שלו – היהדות.

 

שני 27.11.2017 בשעה 18:00

השירה ככלי לקידום דו שיח עם הפלסטינים – אליעז כהן – משורר וסופר

 

אליעז כהן מכפר עציון יספר על הניסיונות לפעילות ביוזמתו לדו קיום בין המתנחלים לפלסטינים, יקריא שירים וינסה יחד עם הקהל למצוא את השביל לדו קיום.  כהן, חריג בנוף המחנה הדתי-לאומי-מתנחלי מקדם דו קיום בין מתנחלים לפלסטינים, מתחשבן עם האל וטוען כי השירה צריכה להימדד על פי הרלוונטיות שלה.

 

שני 4.12.2017 בשעה 18:00

על הצומת שבין עבודת עיתונאית ופעילות פוליטית –  ארז תדמור עיתונאי ומייסד תנועת 'אם תרצו '

 

ראש דסק באתר nrg של "מקור ראשון" כותב מאמרי דעה במגוון תחומים תוך הבעת עמדות ביקורתיות כלפי גוש השמאל האקדמיה ארגוני זכויות אדם ועוד.

 

שני 11.12.2017 בשעה 18:00

על אמנות וקבלה – יואל בן הרוש  (צייר בינלאומי ואיש תורת הנסתר)

 

אמן מוערך בארץ ובעולם. ניתן למצוא את יצירותיו במיטב הגלריות בחו"ל: ניו-יורק, אנגליה, צרפת ואפילו יפן. למד אמנות בניס שבצרפת והמציא שיטון משלו לחיבור בין החומרים: בין העולם הפנימי לחיצוני, הפוליטי והאור האלוקי. נחשב לצייר קָבָּלִי משתמש בסמלים מעולם הקבלה ויוצק את המחשבות שלו לדמויות וצבעים. 

 

שני 18.12.2017 בשעה 18:00

האם האדם הוא יצירה חומרנית/מתמטית? – פרופ' נח דנא-פיקארד, דיקן הפקולטה למתמטיקה במכון לב, איש תורה ומדע, בעל מנהיגות ערכית לצד עיסוקו בהכשרת מהנדסים להכשרת מורים במקצועות המתמטיקה.

 

בשנת 2006 מונה לראש המחלקה למתמטיקה וב-2009 נבחר ע"י חבר הנאמנים להיות הנשיא החמישי של מכון לב. ב- 2013 הוענק לו תואר נשיא 'אמריטו'ס' והוחלט להקים קתדרה למחקר בחינוך, מתמטיקה יהדות ע"ש הוריו.

 

שני 25.12.2017 בשעה 18:00

על הקשר שבין המחשבה היהודית לפילוסופיה הפוליטית ומהן הסיבות למערכת היחסים הפוליטית העכורה בין מדינות אירופה לישראל – הפילוסוף פרופ' מיכאל בר צבי (פרופסור לפילוסופיה מלמד בחו"ל) 

 

יליד צרפת (1950), עלה לארץ ב- 1975 והתמנה לפרופסור לפילוסופיה במכון לוינסקי בתל אביב. הושפע ממוריו עמנואל לוינס ופייר בוטנג, שימש כמנהל המחלקה לחינוך בסוכנות היהודית. בין השנים 2002-2000 שימש כנציגה של קרן הקיימת לישראל בפריז.

 

עלות: 20 ₪ למשתתף. בתיאום מראש בלבד בטלפון:  0522287964

18:00 – התכנסות, 18:30 – תחילת ההרצאה, 19:30 שו"ת קהל. כל המפגשים מצולמים

כיכר המוזיקה, רח' יואל משה סולומון 10