כותרות אחרונות
Search

קונצרן הרכב "דיימלר" משקיע בסטארט אפ הישראלי "אנגוג", המפתח טכנולוגיית בינה מלאכותית לזיהוי סטטוס ניידות במכשירים ניידים

קונצרן הרכב "דיימלר" משקיע בסטארט אפ הישראלי "אנגוג", המפתח טכנולוגיית בינה מלאכותית לזיהוי סטטוס ניידות במכשירים ניידים

קונצרן הרכב דיימלר, באמצעות מרכז המחקר והפיתוח של מרצדס בנץ שנחנך לאחרונה בתל אביב, מדווח על השקעה בסטארט-אפ הישראלי אנגוג (www.anagog.com), המפתח  טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית AI המנטרת חיישנים מטלפונים חכמים ומערכות ניתוח ביג דאטה. ההשקעה נעשתה במסגרת סגירה ראשונית של סבב גיוס סדרה B בהובלה משותפת של דיימלר , ו-Mizmaa Ventures, קרן הון סיכון עם משרדים בקליפורניה והונג קונג המתמקדת בהשקעות ב AI, MACHINE LEARNING וביג דאטה.

הטכנולוגיה שפיתחה "אנגוג" מסוגלת לנתח את האותות הדיגיטליים המופקים על ידי החיישנים שנמצאים על גבי הטלפון החכם, עם צריכת סוללה כמעט בלתי מורגשת. ניתוח כזה, מאפשר לטלפון עצמו להבין את מצב הניידות של בעליו ומאפשר שיפור ניכר בחוויית השימוש בשירותים רבים על ידי הצעת השירות הנכון בזמן ובמקום הנכון למשתמש. היכולת של אנגוג ליישם מנוע עצמאי של בינה מלאכותית AI על גבי טלפון חכם ללא צורך בהעברת הנתונים בתקשורת למחשב מרכזי כלשהו, היא פריצת דרך חשובה גם בשמירה על פרטיות המידע של המשתמש שנשאר כל הזמן ברשותו ובשליטתו.

 

באמצעות הטכנולוגיה של אנגוג, אלגוריתמים הבנויים על למידת מכונה מפוקחת ובלתי מפוקחת (Supervised and unsupervised) פועלים במכשיר הטלפון על מנת להפיק את המספר הגדול ביותר של מצבי ניידות למשתמש, הן בזמן אמת והן כתחזיות. טכנולוגיה מתוחכמת זו פותחת מגוון רחב של אפשרויות חדשות לספקי שירותים בהשקתם של כלים עם רמה גבוהה יותר של התאמה אישית. 

 

"אנגוג" השתתפה בשנה שעברה בתכנית The Bridge שנערכה בהובלת מרצדס-בנץ, קוקה-קולה וטרנר (בעלי CNN). הפיתוח המשותף הראשון לשתי החברות כבר נמצא בשוק מאז ספטמבר 2017. מדובר באפליקציית EQ Ready המנתחת את התנהגות הניידות האישית של המשתמשים על-מנת לעזור להם לקבל החלטה על מעבר לכלי רכב חשמליים והיברידיים של מרצדס בנץ.

 

עופר ציפרמן, מנכ"ל "אנגוג", מציין כי באנגוג מקדמים בברכה את דיימלר ו-Mizmaa כמשקיעים החדשים בחברה: "שיתוף הפעולה העסקי עם דיימלר הוא הזדמנות אסטרטגית לזיהוי סינרגיות הדדיות בין חידושיה של אנגוג בתחום הניידות לבין החזון ארוך הטווח של דיימלר לשירותי ניידות. השקעה זו היא הבעת אמון חשובה המהווה עדות נוספת למובילות הטכנולוגית של אנגוג בתחומה. אנו גם שמחים מאוד לצרף לשורותינו את הצוות המנוסה של Mizmaa. ההיכרות המעמיקה של Mizmaa עם השווקים הפוטנציאליים שלנו תהווה נכס רב ערך לאנגוג. אנו עובדים על הגדלת הגיוס עם משקיעים חשובים נוספים שיוכלו לסייע במימוש החזון שלנו לחדשנות בתחום הניידות.

אייל מאייר, מנהל החדשנות של מרצדס בנץ בישראל – צילום: יח"צ

 

אייל מאייר, מנהל החדשנות של מרצדס בנץ בישראל, מציין כי ההשקעה של הקונצרן באנגוג הישראלית, מצטרפת להשקעות דיימלר בוויה ובסטור-דוט הישראליות, ותואמת את אסטרטגיית הקונצרן לבחון ולהשקיע בחברות ישראליות בתחומי המוביליות, הדיגטליזציה ושיפור חוויית השימוש. עוד מציין מאייר כי הקונצרן באמצעות מרכז הפיתוח שנחנך לאחרונה בתל אביב, בוחן השקעה בחברות ישראליות נוספות.

 

גבי צ׳רטוק, מנכ״ל ומייסד The Bridge, מציין כי ההשקעה ממשיכה מסורת של 4 שנים של שיתופי פעולה בין חברות ישראליות לשותפים בין-לאומיים, ומצטרפת למאות הפיילוטים ועשרות שיתופי הפעולה המסחריים שכבר נחתמו בין חברות הברידג׳ לשלוש השותפות בתכנית. ״אנחנו גאים להיות חלק מההצלחה של חברת אנגוג שמהווה המשך לפעילויות המסחריות עם דיימלר והשותפים האחרים ואנו בטוחים שזו תהווה תחנה משמעותית נוספת בהצלחה של אנגוג עם שותפינו״.

 

אודות "אנגוג"

אנגוג הוקמה ב-2010 על-ידי גיל לוי וירון איזנבוד כחברה הראשונה בתעשייה המציעה טכנולוגיה לעיבוד האותות שמפיקים חיישנים בסמארטפונים. הטכנולוגיה של אנגוג מוטמעת ביותר מ-25 מיליון מכשירי טלפון בעולם באמצעות 100 אפליקציות מתחומים שונים. עופר ציפרמן הצטרף לאנגוג ב-2015 כמנכ"ל וכמשקיע. לעופר יותר מ-20 שנות ניסיון בניהול בשוק ההי-טק הישראלי, בחברות פרטיות וציבוריות. אנגוג מעסיקה 25 עובדים במשרה מלאה ויושבת בתל אביב.

אודות "דיימלר"

דיימלר AG היא אחת מחברות הרכב המצליחות ביותר בעולם. עם מכוניות מרצדס-בנץ, משאיות דיימלר, הוואנים של מרצדס-בנץ, האוטובוסים של דיימלר וחטיבת השירותים הפיננסיים של דיימלר, הקבוצה היא אחת הספקיות הגלובליות המובילות של מכוניות יוקרה ואחת היצרניות הגדולות בעולם של כלי רכב מסחריים. חטיבת השירותים הפיננסיים של דיימלר מספקת מימון, חכירה, ניהול ציי רכב, ביטוח, השקעות וכרטיסי אשראי כמו גם שירותי ניידות חדשניים. מייסדי החברה, גוטליב דיימלר וקארל בנץ, עשו היסטוריה כאשר המציאו את המכונית ב-1886. כחלוצת הנדסת הרכב, דיימלר מאמינה שחובתה להמשיך לעצב עתיד ניידות בטוח ובר קיימא באמצעות התמקדות בטכנולוגיות חדשניות וירוקות בנוסף למערכות הנעה יעילות, החל ממנועי בעירה בטכנולוגיה גבוהה, דרך מכוניות היברידיות וכלה במערכות רכב חשמליות לגמרי הפועלות עם סוללות או תאי דלק ומאפשרות בטווח הרחוק אפס פליטות בנסיעה מקומית. החברה גם פועלת במלוא המרץ ליישום רישות חכם בכלי הרכב שלה, לנהיגה אוטונומית ולקונספטים חדשים של ניידות. זוהי רק דוגמה לאופן שבו דיימלר מאמצת את האתגר של מילוי אחריותה כלפי החברה והסביבה. דיימלר מוכרת את כלי הרכב שלה ושירותיה כמעט בכל המדינות בעולם ויש לה מפעלי ייצור באירופה, צפון ודרום אמריקה, אסיה ואפריקה. בנוסף למרצדס-בנץ, מותג מכוניות היוקרה המוערך ביותר בעולם, ומרצדס-AMG ומרצדס-מייבאך, קו המוצרים הנוכחי של דיימלר כולל את סמארט, EQ, Frieghtliner, Western Star, בהרט-זנץ, FUSO, אוטובוסי סטרה ו-Thomas Built וכן את מותגי חטיבת הפיננסים של דיימלר: בנק מרצדס-בנץ, שירותים פיננסיים של מרצדס-בנץ, Daimler Truck Financial, Moovel, car2go ו-mytaxi. (מקור: מחקר Interbrand "האנטומיה של הצמיחה", 5.10.2016) החברה נסחרת בבורסה של פרנספורט (סימול: DAI). ב-2017 העסיקה הקבוצה יותר מ-289,300 עובדים ומכרה יותר מ-3.3 מיליון כלי רכב. ההכנסות הסתכמו ב-164.3 מיליארד אירו והרווח לפני מס ריבית ומסים הסתכם ב-14.7 מיליארד אירו.