כותרות אחרונות
Search

קבוצת בארינבוים מכרה כ-18% ממניות חברת אקסלמדיה (XLM), הנסחרת בלונדון תמורת 50 מיליון דולר

קבוצת בארינבוים מכרה כ-18% ממניות חברת אקסלמדיה (XLM), הנסחרת בלונדון תמורת 50 מיליון דולר

תהליך המכירה זכה לביקושי יתר בהיקף של 80 מיליון דולר

הקבוצה נותרה בעלת השליטה באקסלמדיה ומחזיקה בכ- 24%  ממניות החברה

קבוצת בארינבוים בבעלות צביקה בארינבוים, השלימה בסופ"ש, מכירה של מניות אקסלמדיה (XLM) שבשליטתה, בהיקף של 50 מיליון דולר. מדובר בכ- 18% מהון המניות של חברת האון ליין מרקטינג הנסחרת בבורסה המשנית של לונדון.

בארינבוים מכר את המניות באמצעות החברה הפרטית WELP דרכה הוא מחזיק בשליטה באקסלמדיה. מדובר בהצעת מכר של המניות במסגרת הנפקה משנית שבוצעה בבורסה של לונדון.

בתחילה התכוונה הקבוצה למכור 25 מיליון מניות, ולאחר שהגיעו ביקושים גבוהים החברה מכרה כ-40 מיליון מניות במחיר של 1 פאונד למניה. דיסקאונט של כ- 6% על מחיר השוק. לאחר השלמת מכירת המניות מחזיקה קבוצת בארינבוים בכ- 24% מאקסלמדיה באמצעות השותפות ועדין הינה בעלת שליטה.

בין רוכשי המניות של אקסלמדיה, נמנים הבנק המוביל בשוודיה, "סוויד בנק", וקרנות מובילות בינהן, בלאק-רוק, פידליטי, אנדרסון ורשימה מכובדת מאוד של מוסדיים נוספים מגרמניה, הולנד, אנגליה, צרפת ושוויץ.

בהתאם לסיכום עם החתם (ברנברג), התחייב בארינבוים שלא למכור מניות נוספות של אקסלמדיה לתקופה של 3 חודשים. אקסלמדיה, נרכשה כחברה פרטית בשנת 2012 ע"י קבוצת בארינבוים בסך של כ- 10 מיליון דולר ביחד עם קבוצת המייסדים, בראשם עמד אורי וייס.

וייס, המכהן מאז כמנכ"ל החברה, ביסס את מעמדה כחברה מובילה בתחום.

לפני כשנתיים וחצי הונפקה החברה בבורסה בלונדון לפי שווי של כ- 100 מיליון דולר וחילקה כ- 25 מיליון דיווידנד לבעלי המניות. מחיר המניה עמד על שווי מתואם של כ- 35 פני. כיום החברה נסחרת לפי שווי של כ- 270 מיליון דולר, ועם שווי שיא למניה הנאמד על כ- 113 פני.

לאחרונה דיווחה החברה, על עידכון מסחר לשנת 2016 עם ביצועי שיא, הכנסות שהסתכמו בכ- 103 מיליון דולר, עליה של כ- 15% בהשוואה לשנה קודמת ועליה של 21% ב- EBITDA שהגיע לסכום של לפחות 34.5 מיליון דולר בהשוואה ל- 28.4 מיליון דולר בשנה קודמת.  החברה המשיכה להפגין ביצועים חזקים ולבסס מעמדה כשחקן דומיננטי בזירת האון ליין מרקטינג.

צביקה בארינבוים – צילום ניצן חרמוני

צביקה בארינבוים, ביצע לאחרונה השקעות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים ברשת בתי חולים פרטית בהובלתו של היו"ר פרופסור גבי ברבש, כמו כן, רכש את השליטה בקבוצת בגיר גרופ  הנסחרת אף היא בלונדון, שהשלימה עליה של כ- 25% מאז רכישתה והתמודד על רכישת גולן טלקום.

 

אודות חברת XLMedia

XLMedia עוסקת בשיווק ופרסום דיגיטלי ונסחרת בבורסה המשנית של בריטניה AIM . הקבוצה משתמשת בערוצי שיווק שונים לאסוף תנועת משתמשים כגון ע"י פרסום והצבת מודעות או הפעלת אתרי תוכן, ומפנה את אותם משתמשים אל אתרי הלקוחות.

קבוצת וובפאלס החזקות שבבעלות XLMedia מפעילה את חטיבות הפבלישינג והמדיה של XLmedia ומפתחת את המערכות הטכנולוגיות של הקבוצה. היא מחזיקה בשלוש חברות בתחום ה- online traffic monetization: Webpals, , DAUUP ו- Marmar Media ומעסיקה למעלה מ- 300 עובדים במשרדיה ברמת החייל.