כותרות אחרונות
Search

פרויקט חברתי ייחודי – יונת שלום על נעליים ועל פאצ'ים

הנעליים שיובילו לשלום ? !

ציפור עתיקה שרקמו נשים פלסטיניות וישראליות הושקה השבוע בפרלמנט האירופי בבריסל והפכה במהרה לפריט אופנתי אבל עם מסר של פיוס. מריל סטריפ, הלן מירן, ברברה סטרייסנד וקייט בלאנשט כבר הצטיידו.  

מפגש עם רובי דמלין ובושרה עוואד, פעילות מרכזיות בפורום משפחות שכולות ישראלי – פלסטיני, הוליד פרויקט חברתי ייחודי במסגרתו רוקמות הנשים את ציפור השלום על נעליים ועל פאצ'ים, הכל בעבודת יד, ויחד עם שותפות ישראליות ופלסטיניות שכולות נוספות, הן מאפשרות לכל מי שרוכש את הציפור לעשות צעד ממשי בדרך לשלום.

peace 3

Taking steps in the path for peace זו הכותרת שבחרו להעניק לפרויקט. הוא נותן הזדמנות חשובה לנשים הפלסטיניות להתפרנס בכוחות עצמן ולהפיץ את המסר של פיוס בין העמים.

עוד לפני שהושק באופן רשמי, זוכה הפרויקט להצלחה גדולה. קייט בלנשט, מריל סטריפ, ברברה סטרייסנד, הלן מירן וטינה בראון כבר הצטיידו, לצד כוכבים ישראלים דוגמת קרן מור, דנה ברגר ושאנן סטריט.

peace 1

סיפורן מעורר ההשראה של הנשים משני צדי הגדר עושה את דרכו לאירופה

 ב-15.6  הושק הפרויקט בפרלמנט האירופי בבריסל, במקביל לתערוכה  "הנוכחות של האין" העוסקת בשכול.  

peace 4

באותו יום נציגי המפלגה הסוציאל דמוקרטית הגיעו לפרלמנט כשהם עונדים את הפאצ'ים ובמקביל נערכו מחוות דומות בישראל ובפלסטין.

ב-18.6 הוענק בעיר אייכשטאט בגרמניה פרס הוקרה מיוחד לפורום משפחות שכולות ישראלי-פלסטיני על תרומתו לקידום פיוס ישראלי-פלסטיני וכעת מצפים בכיליון עיניים להשקה הרשמית בגרמניה באירוע חגיגי בבונדסטג שיתקיים ב 22.6. 

במקביל יוצגו בבית וילי ברנדט, קנצלר גרמניה המנוח וזוכה פרס נובל לשלום, שתי תערוכות צילום ישראליות: "הנוכחות של האין" ו"שכול" של רינה קסטלנובה.

peace 2

ביולי מתוכננת השקה חגיגית בבית הנבחרים הבריטי ובספטמבר, ביום השלום הבינלאומי, יוצג הפרויקט גם בקונגרס האמריקאי ביוזמת חברת בית הנבחרים האמריקאי דיאנה דה-גט.

רובי דמלין: "כשיצאנו לדרך עם הפרויקט, חברתי בושרה עוואד ואני ראינו לנגד עינינו בעיקר את ההזדמנות לסייע לאותן נשים פלסטיניות להתפרנס בכבוד. מניסיון, נשים שמרוויחות את לחמן משקיעות את הכסף בחינוך הילדים. אבל היום steps4peace.org הפך לרעיון חוצה גבולות. הציפור הזו פרשה כנפיים ומעבירה מסר של פיוס שנשים וגברים ברחבי העולם מתחברים אליו. אני מקווה שהציבור הישראלי לא יהסס לעשות צעדים לפיוס".

peace 5

פורום משפחות שכולות ישראלי-פלסטיני (חוג ההורים) , חברים בו כיום  כ-600 משפחות פלסטיניות וישראליות, אשר איבדו בן משפחה במסגרת הקונפליקט. הארגון מקדם פיוס כאלטרנטיבה לשנאה והנקמה מתוך חזון ארוך טווח לייצר תהליך לפיוס בין העמים כחלק בלתי נפרד מכל הסכם שלום פוליטי עתידי.