כותרות אחרונות
Search

פסטיבל "חווית טעמים בעמקים" בעמק יזרעאל 29.1 – 11.2 2017 – המארגנים מצפים לאלפי מבקרים….

פסטיבל "חווית טעמים בעמקים" שבעמק יזרעאל חוזר ובגדול! ואתם מוזמנים לחוויה של פעם בשנה, חוויה קולינרית של תוצרת חקלאית טרייה המוגשת במסעדות המובחרות באזור עמק יזרעאל, לצד חוויית טעימת יינות מיקבים מקומיים בנוף השדות הירוקים. היכונו לעשרה ימים של חגיגות קולינריות שעוברות ממסעדה למסעדה, בין היקבים, כמו גם סיורים מודרכים וסדנאות.

 

קצת לפני פתיחת הפסטיבל, יצאנו לעמק יזרעאל על מנת לבחון חלק מהאטרקציות והמקומות בהם אמורים להתארח  אלפי המבקרים ואנחנו ממליצים על המקומות הללו בחום……אז איפה היינו, המטבח של אילת ב כפר חסידים, גלריית חירם בקיבוץ הרדוף, המסעדה של יוטקה בקיבוץ הרדוף, יקב סימון בקרית טבעון וחנות המשקאות "בקבוקים" ברמת ישי. (בהמשך פרטים על המקומות המקסימים הללו)

 

********************

המטבח של אילת

בכפר חסידים שבעמק יזרעאל מסתתרת לה פינת חמד בדמות בית קפה מסעדה ומתחם אירועים המציע לקהל הרחב בימי שישי ארוחות בוקר בופה בהרכב של 22 מנות מלוחות ומתוקות.

צילום: אבי בר

 

מי שמעוניין לאכול בבית הקפה במהלך ימי השבוע האחרים, מוזמן לתאם הגעתו בטלפון 052-8134105. מפעילות את המקום, אילת שמפעילה את כל המתחם, מאיה שמנהלת את המטבח ונעמה שמטפלת בשיווק ופרסום המקום.  חשוב לציין כי כל האוכל נעשה במקום כולל הלחמים והעוגות, תוך שימוש בירקות העונה.

אילת בעלת "המטבח של אילת" – צילום: אבי בר

 

איילת משמאל יחד עם נעמה – צילום: אבי בר

במהלך השבוע מאכלס המקום אירועי חברה, אירועים למקומות עבודה, ימי גיבוש, בית אירוח לסדנאות אומנים במגוון תחומים, חתונות ושמחות אחרות. בכוונת מפעילי המקום לקיים ערבי מרק ובירה. בתפריט ניתן למצוא ארוחות צמחוניות חלביות וטבעוניות, ניתן לשלב בארוחות דגים. 

 

 

מאיה האחראית על האוכל הטעים – צילום: אבי בר

האווירה במקום היא משפחתית ובשביל אילת שמשקיעה את כל נשמתה במקום, כל אורח שמגיע מתקבל כאילו הוא מתארח בביתה הפרטי. בכלל המקום פסטורלי ומשרה אווירה נינוחה ומפנקת, האוכל מגוון וטעים ונעים להתארח במקום.

פנים המסעדה – צילום: אבי בר

לדף הפייסבוק של המטבח של אילת לחץ כאן 

**********************************

גלריית חירם בקיבוץ הרדוף

הכניסה לגלריית חירם – צילום: אבי בר

 קהילת חירם הוקמה בקיץ 2001 בתוך קיבוץ הרדוף כמרכז שיקומי לאנשים במהלך ואחרי משבר נפשי. מיקומה, הרחוק מהעיר הסואנת, מאפשר להם להציע לאנשים במשבר, לעבור תהליך שיקומי לו הם זקוקים בתוך קהילה תומכת ואוהבת, במקום שקט ומגן. בתוך סביבה כפרית קרובה לטבע הרחק ממתחי החיים ומחוויית הבדידות העירונית. במרכזה של קהילת חירם עומדת תפישת אדם ועולם שמאמינה באפשרות להשתנות וברוח האדם הבלתי מנוצחת החיה בכל אדם, באשר הוא….

 

גלריית חירם בקיבוץ הרדוף – צילום: אבי בר

מערך העבודה בקהילת חירם הוקם כדי לתת מענה לצורך ההתפתחות התעסוקתית בתקופת השיקום, כל זאת מתוך הכרה בחשיבותו של תחום זה כחלק בלתי נפרד מתהליך השיקום הכולל. סדנאות ובתי המלאכה המתמקדים במספר רבדים, החל מהקניית הרגלי עבודה ופיתוח כוחות רצון ומחויבות, ועד להכשרה מקצועית ועבודה בשכר בבתי המלאכה הפעילים במקום. דיירי קהילת חירם עוסקים במלאכות כמו קרמיקה, תכשיטנות ותפירה. 

אחד מחברי קהילת חירם מייצר תכשיטים – צילום: אבי בר

במתחם השיקום של קהילת חירים נמצאת גלריית חירם המציעה למחירה מוצרי קרמיקה, מוצרי טקסטיל ותכשיטים המיוצרים כולם על ידי החוסים בקהילת חירם. שווה לבקר בחנות, גם כדי להתרשם המוצרים ובעיקר כדי לתמוך בקהילה המיוחדת הזאת.

גלריית חירם בקיבוץ הרדוף – צילום: אבי בר

לדף הפייסבוק של הגלריה: https://www.facebook.com/galleryhiram/

**************************************

 

מסעדת הרדוף – מסעדה צמחונית אורגנית

פנים המסעדה – צילום: אבי בר

 

 מסעדת הרדוף הממוקמת בקיבוץ הרדוף, היא מסעדה צמחונית שהאוכל בה הוא ברובו אורגני. בעלת המסעדה, יוטקה, מציעה למבקרים ארוחות טעימות ומזינות רובן על טהרת המוצרים האורגנים וירקות אורגנים עונתיים. 

שום דבר אינו שגרתי בכל הקשור למסעדת "הרדוף". המיקום, המהות ובעיקר יוטקה הרשטיין בעלת המסעדה, שהיא הרוח החיה העומדת מאחורי המוסד הקולינרי הוותיק, החשוב והערכי המשלב קולינריה אורגנית ומזון לגוף ולנשמה כאחד.

יוטקה, דמות מופלאה ומרתקת, בעלת יופי פנימי וחיצוני שובי לב. למדה באנגליה חינוך אנתרופוסופי והתפרנסה כמבשלת בבית לאנשים צרכים  בעלי מיוחדים. מידי יום רקחה אוכל צמחוני ל-60 איש, דבר שבדיעבד היווה את הבסיס למסעדת "הרדוף".

יוטקה בעלת המסעדה מציגה את המסעדה על פינות החמד שבה – צילום: אבי בר

יוטקה התכוונה לפתוח בית קפה באנגליה ואפילו נמצא משקיע  שהסכים לסייע לה. אך מאחר ולא מצאה מקום מתאים לחלומה זה, חיכתה להזדמנות אחרת.  באותה עת קיבלה מכתב משלטונות אנגליה שהורו לה לעזוב את המדינה היות וסיימה את לימודיה. סמוך למועד עזיבתה את אנגליה, קיבלה יוטקה טלפון  מקיבוץ הרדוף שכלל הצעה להקים ולנהל מסעדה אורגנית צמחונית בקיבוץ. מאז – הכול היסטוריה. יוטקה הלב והנשמה של מסעדת הרדוף, מממשת את חזון האנשים המעוניינים לזון את הגוף ואת הנפש במזון שאינו מכיל כימיקלים, חומרי הדברה, הורמונים, אנטיביוטיקה ושאר מרעין בישין המזיקים לגוף האדם, אך זאת בלי לוותר על הטעם וההנאה.

 

מסעדת הרדוף היא פנינה ממש נדירה אשר בנוסף לתכונות הנ"ל, הינה מסעדה חמימה, רומנטית וייחודית הממוקמת בנוף גלילי שקט ופסטורלי. האוכל מגוון וטעים במיוחד. בביקור שערכו כתבי חדשות ישראל בעסקים במקום, הם טעמו מנות מופלאות וטעימות. בתפריט ניתן למצוא מרקים משובחים: מרק כתום, מינסטרונה, מרק ירקות עם חלב קוקוס, מרק פטריות ותרד ועוד…מנות עיקריות: לביבות שקדים, ממולאים, מנה הודית, ניוקי בטטה ותרד, פשטידות, מוסקה, סטייק חלומי, רביולי תוצרת הבית, צלי אגוזים – מעדן מאגוזים וירקות, קדרה (חורפית, אביבית, קיצית, סתוית – בהתאם לעונה) וכמובן קינוחים ייחודיים.

יוטקה מצביעה על ספר המתכונים המצוין שפרסמה – צילום: אבי בר

מומלץ לכל מי שרוצה פינוק ייחודי ומילוי מצברים להגיע לקיבוץ הרדוף, לסייר בשוק ובחנות האורגנית להתרשם מכל הטוב שיש לקיבוץ הרדוף להציע ולסיים בארוחה אורגנית משובחת אצל יוטקה. ואל תשכחו למסור דרישת שלום חמה…..אם אתם בעניין של בישולים, כדאי לרכוש את ספרה "בישול מלא חיים" אשר הודפס על נייר אקולוגי בצבעי דפוס על בסיס צמחי ואויר בידי בנה האמן אדם הרשטיין. 

 

מסעדת הרדוף – צילום: אבי בר

 

לאתר המסעדה לחץ כאן

לדף הפייסבוק לחץ כאן

********************************

 

יקב בוטיק משפחתי "סימון"

זאבי במהלך הדרכה במרכז המבקרים ביקב "סימון" – צילום: אבי בר

יקב סימון בוצר ענבי שיראז מאזור כרם בן זמרה, ענבי קברנה סוביניון, מרלו, קריניאן ומלבק מכרמים מאזור בינימינה ועמק קדש.הענבים נבצרים ידנית ומתיישנים בחביות עץ אלון צרפתיות בשנת 2016 היקב ייצר כ 4000 בקבוקים והיד עוד נטויה….יקב סימון זכה בפרסים רבים ותעודות בתחרות היין השנתית "טרווינו".

תעודות ההצטיינות המפארות את הקירות במרכז המבקרים ביקב "סימון" – צילום: אבי בר

יקב סימון נולד בשנת 2010 במרתף בית המשפחה בטבעון. לאחר מסע שיצא אליו אב המשפחה, זאבי סימון  זאבי יצא למסע מתוך אהבה לטעם היין האדום ותשוקה לגלות את העולם החושני והעשיר ממנו נוצר. 

זאבי ביקר ביקבים שונים באירופה, בעיקר,בצרפת, איטליה וספרד. כשחזר לארץ, עשה את הכשרתו המקצועית אצל ניר שחם ביקב שורק ,בתום ההכשרה ליקט בקפידה ,ענבי שיראז מאזור כרם בן זמרה ענבי קברנה סוביניון, מרלו, קריניאן ומלבק מכרמים מאזור בינימינה ועמק קדש. הענבים נבצרו ידנית והתיישנו בחביות עץ אלון צרפתיות.

משנה לשנה זאבי העמיק, שיכלל והשביח את טעם היין, בשיתוף המשפחה והחברים וכדברי המשפט הידוע, כאשר נכנס טעמו ,המופלא של היין לגרונם של הקרובים, יצא סודו של זאבי מיקב סימון לאוויר העולם.

זאבי במהלך הדרכה במרכז המבקרים ביקב "סימון" – צילום: אבי בר

באחרונה, פתח זאבי מיקב סימון מרכז מבקרים הפתוח בעיקר בסופי שבוע !

בכל תקופת הפסטיבל, ניתן לתאם ביקורים מראש וכמובן בכל סוף שבוע במהלך ימי הפסטיבל.  המבקרים במקום זוכים לקבל טעימות של יין וגבינות, כיבוד קל, הסבר על היקב וסיור, ויכולים לקנות יינות אדומים משובחים במחירים אטרקטיבי. בקרוב כך מבטיח זאבי, תהיה גם סדרה של יינות לבנים.

באחרונה, פתח זאבי מיקב סימון מרכז מבקרים הפתוח בסופי שבוע. ליצירת קשר והזמנות של יין, ניתן לפנות ל – זאבי 054-4567847 או גיא 054-7360846

לדף הפייסבוק של היקב לחץ כאן

לאתר האינטרנט של היקב לחץ כאן

 

מרפסת מרכז המבקרים ביקב "סימון" – צילום: אבי בר

******************************

 

"בקבוקים" – חנות יין לאוהבי יין, אוכל, תרבות ואנשים

צילום: אבי בר

 

"בקבוקים" שתי חנויות יין  מקסימית, האחת קטנה בסגנון אירופאי הממוקמת ברחוב החורש 5 בלב קרית טבעון, השנייה מרווחת ומפנקת הממוקמת ברחוב האקליפטוס 5 ברמת ישי. החנויות הללו מנוהלות ביעילות ומקצועיות על ידי בני הזוג סמדר וגל.

סמדר על הקופה – צילום: אבי בר

סמדר, אדריכלית במקצועה והכשרתה, שהתאהבה בתחום היין והחלה ללמוד את הנושא ברצינות רבה ואף עבדה תקופה מסוימת ביקבי רמת הגולן, פגשה באחד מאירועי היין בו השתתפה, את גל, נגר במקצועו והשניים החליטו לצאת לדרך חדשה משותפת, אימצו את תחום היין למקצוע ופתחו את שתי חנויות "בקבוקים" בקריית טבעון ורמת ישי.  את כל הנגרות בחנויות עשה גל ואילו סמדר הביאה לחוויות את יכולותייה והיכרותה עם עולם היין.

פנים החנות – צילום: אבי בר

בשתי החנויות ניתן למצוא  מחלקות יין  המסודרות לפי מדינות, אזורי יין, מחלקת יינות יקבי בוטיק ישראלים, יקבים ישראלים גדולים, בירות בוטיק, משקאות אלכוהוליים משלימים, גבינות מיובאות, רטבים, פסטות, זיתים במשקל בקיצור,  קולינריה במיטבה.

צילום: אבי בר

 

הקהל הרחב מוזמן לשתות יין, לנשנש גבינה ולהאזין למוסיקה שנעים לשוחח לצידה. בימי רביעי חמישי שישי שתי החנויות הופכות לבר יין. לכוסות נמזגים  למעלה מ15 סוגי יין בתפריט המשתנה מידי חודשיים. אחת לשבוע, ביום רביעי מופע ג'אז  ללא עלות נוספת.

סמדר: " מחירי היינות בשתי החנויות סבירים, החנויות הן בית לאוהבי קולינריה, יין ודברים טובים במחירים טובים. אם לקוח מבקש יין המתאים לארוחת דגים, אנחנו נותנים לו גם את בקבוק היין המתאים וגם מתכון למנת דגים מנצחת. ההשראה בשתי החנויות היא כפרים באיטליה…."

שעות פתיחה

בימי ראשון ושבת החנויות סגורות

 בימי שני ושלישי החנויות פתוחות בין השעות 10:00 – 20:00

בימים רביעי וחמישי החנויות פתוחות בין השעות 10:00 – 01:00 לפנות בוקר

בימי רביעי, חמישי ושישי שתי החנויות הופכות לבר יין

ביום שישי החנות פתוחה בין השעות 10:00 – 16:00

*************************