כותרות אחרונות
Search

פסטיבל אוטופיה למדע, דמיון ועתיד – ספטמבר 7-10.9 / דצמבר 8-15.12

אירוע תרבות רב-תחומי העוסק במדע בדיוני וברעיונות גדולים ומספק פרספקטיבה ייחודית על טכנולוגיה, חברה והעתיד, בזאר הרעיונות – מתחם דינאמי ומגוון של הרצאות בזק, אירוע פופ-אפ לפסטיבל הסרטים של אוטופיה ב-10 לוקיישנים אינטימיים, לא צפויים וסודיים, מפגשים, שיחות ואירועים מיוחדים בנושאי מדע ומדע בדיוני, חברה ועתיד, הופעה של ההרכב הבריטי Addictive TV המשלבת בין מוסיקה אלקטרונית, וידיאו ואהבה גדולה לקולנוע.

אוטופיה, הפסטיבל הבינלאומי למדע בדיוני, תל-אביב, יתקיים השנה במתכונת חדשה. במהלך חודש ספטמבר, בין התאריכים 7-10.9, יתקיימו אירועי פופ-אפ של הפסטיבל במסגרת שבוע אירועי החדשנות של תל-אביב, ובחודש דצמבר, 8-15.12, יתקיים פסטיבל הסרטים הבינלאומי של אוטופיה, בסינמטק תל-אביב.

otopia 3  otopia 4

בספטמבר הקרוב, יתקיימו מגוון אירועים בנושאי מדע, דמיון ועתיד שיכללו מפגשים, שיחות, הרצאות ומופעים העוסקים באמצעות מדע בדיוני בסוגיות של חברה וטכנולוגיה, מדע ואתיקה, ובהסתכלות אל המחר. האירועים יתקיימו בשורת מוקדים מרכזיים ברחבי תל אביב, תוך שהם משתלבים בחגיגת הטכנולוגיה והתרבות הדיגיטלית של שבוע החדשנות של תל-אביב.

אורי אביב, מנהל פסטיבל אוטופיה: "'מה היה קורה אם?' זו אחת השאלות החשובות ביותר שאדם יכול לשאול. הנאיביות שלה מסתירה חתרנות נפלאה. היא מאפשרת חידושים מדעיים וטכנולוגיים, אמנות חדשנית וחברה חדשה, אבל החשוב מכל היא החירות העומדת בבסיסה – השאלה הזו מסמלת את האפשרות לאפשרויות, את החופש לדמיין. החופש הזה מביא לנו שירים וטלסקופים, ועם אלה טסים לירח ולכוכבים ובונים ערים ומדינות. אין עדות טובה לכך מהעיר תל-אביב, ולכן אנחנו שמחים לחגוג בה ואיתה מדע בדיוני!"

האירועים בניהול וארגון עמותת אוטופיה. הפופ-אפ מתקיים תחת אירועי פסטיבל החדשנות של תל-אביב. הפעילויות בתמיכת מכון גתה, קהילת ROI, מפעל הפיס ואגף קשתו"ם במשרד החוץ ובסיוע סטודיו פליפ, גלאי תקשורת, סרטי יונייטד קינג, רשת בתי הקולנוע לב וסרטי Epic, ומופעלות ע"י צוות מתנדבים נרחב הנרתם בכדי לקיים את אוטופיה מדי שנה, גם השנה!

otopia 1

ההרכב הבריטי Addictive TV

 בין אירועי פסטיבל אוטופיה שיתקיימו בספטמבר הקרוב:

  • חממת הרעיונות, The Utopia Think Tank: כנס שולחנות עגולים רב-תחומי העוסק בסוגיות חברתיות ופוליטיות אקטואליות בפרספקטיבה טכנולוגית, עם טוויסט בדיוני. ברקע הנושאים שיידונו תהיה המחשבה על טכנולוגיה ו(אי-)שוויון: עתיד המדינה ומוסדותיה בהסתכלות טכנולוגית – פליטים והגירה, אזרחות ומלחמות סייבר, כלכלה שיתופית ועבודה מאורגנת – האם רובוט ישראלי יידרש לגרין קארד כדי לעבוד בארה"ב? ועולם ללא עבודה – מיקור-חוץ ואוטומציה, רובוטיקה ובינה מלאכותית וכמובן – האם בעתיד נקבל כולנו שכר מינימום, וממי? הפעילות בשיתוף כנס רה:פובליקה הברלינאי ובתמיכת מכון גתה במסגרת חגיגות 50 שנה ליחסים הדיפלומטיים גרמניה/ישראל, וקהילת ROI.

מתי: 7 בספטמבר, 17:00 – 09:00

איפה: Google Campus, רח' יגאל אלון 98, קומה 34

  • בזאר הרעיונות: טובי הדוברות והדוברים, אורחי אוטופיה מהארץ ומחו"ל, יחלקו עם הקהל הרחב רעיונות בהרצאות בזק על קו התפר שבין מדע, דמיון ועתיד. בין הנושאים: בין מדע למדע בדיוני – מדענים ויזמים דנים במקורות ההשראה שלהם | למה אנחנו שונאים רובוטים דמויי-אנוש? | על מבני הכוח שבעולם העיצוב הבדיוני ועוד…

מתי: 9 בספטמבר 2015 בשעות 22:30 – 19:30

איפה: מועדון הפסאז' אלנבי 94 תל-אביב

  • הופעה של Addictive TV: ההרכב הבריטי Addictive TV בהופעה המשלבת באופן חדשני מוסיקה אלקטרונית, וידיאו ואהבה גדולה לקולנוע בכלל ולמדע בדיוני בפרט. יזכירו לנו שמדע בדיוני הוא לא רק חשוב, אלא גם כייף, וטוב לא רק לראש אלא גם ללב ולנשמה.
    לצד ההופעה תתקיים גם סדנה במרכז לאמנות עכשווית (CCA). הפעילות בתמיכת מפעל הפיס ובסיוע אגף קשתו"ם במשרד החוץ.

מתי: 9 בספטמבר 2015 החל מ-23:00

איפה: מועדון הפסאז' אלנבי 94 תל-אביב

  • אוטופיה פופ-אפ: אירוע מקדים לפסטיבל הסרטים של אוטופיה, שיתקיים בדצמבר השנה. ב-10 לוקיישנים אינטימיים, לא-צפויים וסודיים, לאורכה ורוחבה של תל-אביב, נציג כמה הפתעות חדשות לצד קלסיקות ומבחר מהסרטים הטובים ביותר שהוצגו בפסטיבל לאורך השנים האחרונות. כל סרט יפתח בהרצאה קצרה שתרחיב על הסרט והסוגיות שעולות ממנו. זו ההזדמנות לראות את הסרט הזה שהחמצתם אבל שמעתם עליו כל כך הרבה, או לחזור עם חברים לסרט האחד הזה ששבה אתכם.

הסרטים באדיבות סרטי יונייטד קינג, רשת קולנוע לב וסרטי אפיק (Epic Pictures).

הסרטים שיוצגו:

נהר אבוד (Lost River), ארה"ב 2014, במאי: ריאן גוסלינג, בכורה בישראל. סרטו הראשון של ריאן גוסלינג כבמאי, הוצג בבכורה בפסטיבל קאן 2014. תיעוד סוריאליסטי של ההתפרקות החברתית והמוסרית של ארה"ב דרך סיפורה של אם חד-הורית (כריסטינה הנדריקס) שהקשיים הכלכליים סוחפים אותה אל עולם אפל ובלתי-מציאותי. עם מאט סמית' (דוקטור הו) ואווה מנדס. הקרנה מקדימה לזו שתתקיים בפסטיבל הסרטים, באדיבות סרטי יונייטד קינג.

טורבו קיד (Turbo Kid), קנדה / ניו זילנד 2015, במאים: פרנסואה סימארד, אנוק וויזל, יואן-קארל וויזל, בכורה בישראל, הוצג בבכורה בסאנדאנס ובפסטיבל SXSW 2015, להיט הפסטיבלים העכשווי. מחווה מרגשת לסרטי המדע הבדיוני של שנות השמונים. בשנת 1997, בעולם פוסט-אפוקליפטי, "הנער" נאלץ להתמודד עם פחדיו ולהיות לגיבור בעל כורחו, תוך עימות עם "זאוס", המנהיג האכזר שהשתלט על השממה. הקרנה מקדימה לזו שתתקיים בפסטיבל הסרטים, באדיבות סרטי אפיק (Epic Pictures).

על אחריותכם בלבד (Safety Not Guaranteed), ארה"ב 2012, במאי: קולין טרבארו (עולם היורה). להיט אוטופיה משנת 2012 בהקרנה חוזרת. קומדיה עדינה ומרגשת על אדם בודד המבקש למצוא את השותף הנכון למסע בזמן. עם אוברי פלאזה (מחלקת גנים ונוף), ג'ייק ג'ונסון (הבחורה החדשה) ומארק דופלה. טרבארו היה אורח הפסטיבל בשנת 2012. סרטו השני הוא עולם היורה ולאחרונה הוכרז כי יהיה הבמאי של הפרק החותם בטרילוגיה הסרטים החדשה של מלחמת הכוכבים. זמן טוב לחזור לסרט שהזניק אותו לגדולה.

עוד יוצגו…   רובוט ופרנק (Robot and Frank), ארה"ב 2012, במאי: ג'ייק שרייבר, בכיכובם של פרנק לנג'לה וסוזן סרנדון | מתחת לעור (Under the Skin), ארה"ב / בריטניה / שווייץ 2013, במאי: ג'ונתן גלייזר, בכיכובה של סקרלט ג'והנסון | מה קרה בגטקה? (Gattaca), ארה"ב 1997, במאי: אנדרו ניקול, בכיכובם של איתן הוק ואומה תורמן | רכבת הקרח (Snowpiercer), ארה"ב / דרום קוריאה, במאי: בונג ג'ון-הו, בכיכובם של כריס אוואנס (קפטן אמריקה), ג'ון הורט וטילדה סווינטון | וכמה הפתעות נוספות…

מתי: 10 בספטמבר 2015, החל מ-19:30

איפה: מקומות שונים ברחבי העיר, יפורסמו בשבוע האירוע

 

תאריכי אוטופיה פופ-אפ: 7 – 10 בספטמבר

היכן: ברחבי תל אביב

אתר הפסטיבל : www.utopiafest.org.il

להטבות ומבצעים ופרטים נוספים – פנו לאתר הפסטיבל

תאריכי אוטופיה פופ-אפ: 7 – 10 בספטמבר.

היכן: רחבי תל אביב

אתר הפסטיבל : www.utopiafest.org.il

להטבות ומבצעים ופרטים נוספים – פנו לאתר הפסטיבל