כותרות אחרונות
Search

סקר – הנשים מחליטות מתי לצבוע את הבית ובאיזה צבע והגברים מבצעים

הנשים מחליטות והגברים מבצעים

כך עולה מסקר חדש שנערך לקראת חג הפסח בנושא צביעת הבית……עוד עולה מהסקר, הישראלים יחסית שמרניים – 42%  מחליטים לצבוע את ביתם בצבע לבן ואינם מכניסים צבע לבית ולילדים יש מעורבות גדולה בבחירת הגוון לצביעת חדרם.

מי מחליט מבני הזוג שהגיעה העת לצבוע? ומי שזה שמפקח על העבודות? האם הישראלים מעדיפים להעסיק בעל מקצוע או דווקא לצבוע בעצמם? כמה צובעים את הבית בשל לחץ של בן הזוג ומה מעורבות הילדים בבחירת הצבעים לחדרם? כל הנתונים לפניכם בסקר של מכון TNS טלסקר שהוזמן ע"י חברת הצבע המובילה נירלט, לקראת חג הפסח הקרב ובא.

shutterstock

בסקר נמצא כי ההחלטה על עיתוי הצביעה היא לרוב של הנשים (55%) לעומת 32% מהגברים. נתון נוסף שנבדק בסקר הוא מי מבצע את עבודת הצביעה בפועל. נמצא שמחצית מגברים צובעים את הבית לבד, בעוד 40% נעזרים באיש מקצוע. נשים צובעות את הבית רק ב-7% מהמקרים. עוד עולה מהסקר שמהרגע שהוחלט להעסיק איש מקצוע שיטפל במלאכת הצביעה, ברוב המקרים הגבר הוא זה שיפקח על עבודת הצביעה (ב54% מהמקרים). בעוד רק 29% הנשים מפקחות על העבודות.  

ובאיזה צבע בוחרים הישראלים לצבוע את קירות הבית? מהסקר עולה ש42% מהישראלים שמרנים וצובעים את הבית בצבע לבן. מי שבוחר להוסיף גווני צבע בוחר לרוב בגוון שמנת וקרם (16%). רק 7% מהנשאלים דיווחו שהבית שלהם צבוע בגוון צבעוני אחר. ברוב המקרים מי שבוחר את הגוונים הן הנשים (72%) לעומת 15% בלבד מהגברים.

shutterstock

ומה באשר לבחירת הצבע בחדרי הילדים? גם כאן נמצא שהנשים דומיננטיות וב57% מהמקרים הן בוחרות את הצבע בחדר הילדים. נתון מעניין הוא שלילדים יש מעורבות גדולה יותר בבחירת הצבע בחדרם (25%) לעומת 10% בלבד מהגברים שמעורבים בבחירת הצבע בחדר הילדים. אכן, ההמלצה של חברת נירלט היא לשלב את הילדים בבחירת הגוונים ועיצוב חדרם, אחרי הכול זו הממלכה ומקום המפלט שלהם מהמולת היום יום, חשוב שיהיה להם נעים ונוח. לאחר הצביעה נמצא שהנשים הן אלו שלרוב מקפידות על שמירת הקירות נקיים (56%), לעומת 28% מהגברים.

עוד עולה בסקר שרק 8% מהישראלים צובעים את ביתם פעם בשנה. רבע מהישראלים צובעים את ביתם אחת ל3-4 שנים, בעוד 18% צובעים את ביתם פעם בחמש-שש שנים. הסיבה לצביעה במחצית מהמקרים היא בשל לכלוך על הקירות. סיבות נוספות לצביעת הבית הן כאשר רוצים להתחדש בגוונים אחרים (28%), בעוד ב-23% מהמקרים הסיבה לצביעה היא הכנות לקראת חג הפסח. נתון מעניין נוסף שעולה הוא ש-17% צובעים את הבית כשמופעל עליהם לחץ מצד בן או בת הזוג.

צילום: יח"צ

לדברי שיר זכאי, סמנכ"ל שיווק בחברת צבע המובילה "נירלט": "כאשר בוחנים את הנתונים על תהליך הצביעה, התוצאות ברורות: הנשים הם אלו שמחליטות, מניעות את התהליך ולוקחות אחריות על בחירת הגוונים ומלאכת העיצוב. הגברים לעומתם אחראיים על הצד הפרקטי, הלוגיסטי, על הביצוע ו/או הפיקוח. גם בנושא הגוונים, 6 מתוך 10 בתים בישראל צבועים בלבן ובגווני לבן השבור. הישראלי מעדיף לגור בבית שקירותיו לבנים, או קרובים ללבן, מהתובנה הזו פיתחנו ראשונים בשוק, מניפת לבנים אשר נותנת מבחר רחב של גווני לבן ומאפשרת לצרכנים לבחור את הלבן שלהם ולהכניס גם לחלל הלבן אופי וגוון. לאור העובדה שמרבית הישראלים מעדיפים לצבוע את הבית עצמאית, אנו מפתחים מוצרים ופתרונות מותאמים לצורכי והעדפות הלקוח הישראלי".

הסקר בוצע על ידי מכון TNS טלסקר והוזמן על ידי חברת "נירלט" לקראת חג הפסח, על מנת לבדוק את נתוני צביעת הבתים בישראל לקראת חג הפסח.