כותרות אחרונות
Search

סיורים מהכורסא, טרנד הסיורים הוירטואלים כובש את הרשת – האם זה דומה לדבר האמיתי ?!

סיורים מהכורסא: טיולים וירטואליים שאסור לפספס

טרנד הסיורים הוירטואלים כבש את הרשת. אבל האם הוא באמת דומה לדבר האמיתי ? והאם באמת ניתן לחוות את האתרים המתויירים בעולם מהכורסא בסלון? יצאנו לבדוק

 

היעדים הנחשקים שפעם רק חלמנו עליהם הולכים והופכים ריאלים עבור ישראלים רבים. מחירי הטיסות ירדו, חברות התעופה מרחיבות את פעילותן על הגלובוס וגם התרסקות היורו, הפאונד והדולר עוזרים לנו להגשים את החלום. אבל עדיין ברור שלא נוכל לנסוע לכל המקומות שאי פעם חלמנו עליהם, פשוט כי יש יותר מדיי כאלה. ועדיין, אנחנו לא צריכים לוותר עליהם לגמרי.

בשנים האחרונות ומאז המצאת google street view ופלטפורמות גיאוגרפיות דומות, התפתח טרנד הסיורים הווירטואליים – הדמיה וירטואלית של מקום קיים, המורכבת מרצף של תמונות סטילס או קטעי וידאו. כך כל אחד יכול לטייל כמעט בכל מקום מהספה שלו, תוך כדי שתיית קפה קר ובלי להתחסן מפני מחלות אקזוטיות או לרכוש ציוד יקר במיוחד.

גוגל וחברות נוספות (לעיתים בשיתוף עם מפעיל האתר או האטרקציה) הבינו שהגולשים מגלים חיבה לסיורים הללו והחלו להכניס אותנו לתוך המוזיאונים הגדולים ואתרי התיירות העמוסים, מבלי לחכות בתור או לשלם כרטיס כניסה. כל מה שצריך זה חיבור לספק אינטרנט וכמה דקות, או שעות, פנויות אפשר לצאת לדרך.

אז האם החוויה דומה? אנחנו עדיין מרגישים שאין שום דבר שישווה לדבר האמיתי, אבל למקרה שהדבר האמיתי לא נמצא כרגע בהישג יד, מדובר בחוויה נהדרת. הנה כמה דוגמאות.

 

ארמון ורסאי

כל מי שראה את הסדרות ההיסטוריות שמתקיימות באירופה של המאות ה-17, 18 ו-19 כבר הבין שהארמון מקבל מקום של כבוד בעלילה. מקום משכנם של מלכי ומלכות צרפת ידע אינסוף אהבות, תשוקות, נשפים סוערים, בגדים מפוארים, וגם בגידות קשות ומהפיכות. לואי ה-13, מלך צרפת, בנה במקום בקתת צייד כבר בשנת 1624, אך היה זה לואי ה-14 שביקש לצאת מפריז ההומה ובחר להרחיב את בקתת הצייד ולהפוך אותה לארמון בו אנחנו יכולים לבקר היום.  כך הפכה בקתת הצייד לאחד הארמונות הגדולים בעולם, החולש על פני 67 קילומטרים.

כחלק מהסיור הווירטואלי המרשים ניתן לבקר באולם המראות המפורסם בו מצויות 578 מראות. כמו כן ניתן להתבונן בתקרת האולם עליה מצויירות 30 תמונות שעוסקות בעלילות לואי ה-14 ונצחונו בקרבות הגדולים מול המדינות מולן לחם. עוד ניתן להתרשם גם מגני ורסאי המפוארים, וכמובן מהפאר וההדר הכללי.

לסיור הווירטואלי

צילום: יח"צ

 

האקרופוליס

מצרפת של המאה ה-18 נעבור בלחיצת כפתור לשריד העתיק ביותר שקיים באתונה העתיקה – האקרופוליס, בו יש עדויות להתיישבות עוד באלף השישי לפני הספירה. האתר הוכרז כאתר מורשת עולמי על ידי אונסק"ו והוא אחד מהאתרים המתויירים בעולם. במקום נותרו מבנים ושרידים ארכאולוגיים רבים מתקופת הזוהר של אתונה ובראשם הפרתנון – המקדש היווני שנבנה במאה ה-5 לפני הספירה כהודיה לאתנה – אלת החוכמה, האומנות והצדק. הפרתנון, ששמו נגזר מהמילה היוונית לבתולה "פרתנוס", כמחווה לאלה למענה נבנה, ניצב בראש האקרופוליס ונחשב למבנה המפורסם ביותר מתקופת יוון העתיקה.  

לסיור הווירטואלי

צילום: יח"צ

 

סמית'סוניאן

מוסד סמית'סוניאן (באנגלית: Smithsonian Institution) הוא מוסד המאגד 19 מוזיאונים, 7 מכוני מחקר, ומעל 137 מיליון פריטי אמנות ומוצגים, אשר מרביתם נמצאים בוושינגטון בארצות הברית. ברשת המוזיאונים מבקרים בכל שנה כ-30 מיליון איש. בסיור שנערך בעולם האמיתי יהיה קשה עבור רובינו לכסות 19 מוזיאונים ולכן הסיור הוירטואלי יכול להשלים את החוויה (וגם כמובן, לעמוד בפני עצמו). בתוך הסמית'סוניאן קיימים בין השאר המוזיאון לאומנות אמריקאית, גלריית הדיוקנאות הלאומית, מוזיאון האוויר והחלל, המוזיאון הלאומי להיסטוריה של הטבע, הפארק הזואולוגי ועוד.

לסיור הווירטואלי

 *****************

הבית הלבן

לא הולכים רחוק מדיי מהסמית'סוניאן ונכנסים לבית הלבן, שבחודשים האחרונים ידע תהפוכות רבות. הידוע כמקום משכנם ההיסטורי של נשיאי ארצות הברית, בו היסטוריה אמתית נעשתה לאורך השנים.

הבית הלבן נבנה בין השנים 1792-1800 ומאז אכלס את נשיאי ארה"ב ונשותיהם. בשנת 1814 הוא נשרף ונבנה מחדש. השמועה גורסת שלאחר השריפה השתמשו בצבע לבן כדי לכסות את נזקיה וכך קיבל את שמו, אמנם מדובר בשמועה בלבד, אבל אי-אפשר לדעת. בסיור הוירטואלי תוכלו להתבונן במבנה עצמו וכן בגנים שמחוצה לו.

צילום: יח"צ

לסיור הווירטואלי

 

בית המקדש

לא, אנחנו לא הוזים. גם לבית המקדש יש מקום של כבוד בפינת הסיורים הוירטואלים. גולש המכנה את עצמו "הר הבית בידינו" בנה סיור וירטואלי תלת מימדי של בית המקדש כפי שהוא ראה אותו ולפי עדויות היסטוריות, בו ניתן לסייר. גוגל מתאר את המבנה כ"בית המקדש השלישי"  ומאפשר להתהלך בין חלליו השונים. המבנה מרשים וכיאה למעמד – בנוי מהחומרים היקרים ביותר. קירותיו מצופים זהב והוא עומד גבוה בקרבת הר הבית.

לסיור הווירטואלי