כותרות אחרונות
Search

סאנופי ו-Principia חתמו על הסכם לפיתוח תרופה יעודית לטרשת נפוצה

סאנופי וPrincipia חתמו על הסכם לפיתוח תרופה יעודית לטרשת נפוצה

פריז, צרפת ודרום סן פרנסיסקו , קליפורניה סאנופי תפתח את הטיפול הפומי הניסיוני של חברת Principia Biopharma Inc. המסתמן כטיפול מבטיח לטרשת נפוצה וייתכן שגם למחלות אחרות של מערכת העצבים המרכזית (CNS).

במסגרת הסכם הרישוי שנחתם השבוע, תפתח סאנופי את התרופה מקבוצת מעכב ברוטון טירוזין קינאז (BTK) של Principia (PRN2246) האמור להגיע למוח ולחוט השדרה במעבר דרך מחסום הדם-מוח (BBB) ולהשפיע על איתות תאי מערכת החיסון ותאי המוח. הדבר עשוי לסייע בטיפול בטרשת נפוצה ובמחלות אחרות של מערכת העצבים המרכזית. PRN2246 נמצאת כיום בפיתוח קליני.

 

"ההסכם שלנו עם Principia הוא דוגמה למחויבות האסטרטגית של סאנופי לגלות ולפתח תרופות לטיפול בטרשת נפוצה ובמחלות נוירולוגיות נוספות", אומרת ריטה באליצ'הגורדון, PhD, ראש תחום המחקר הטיפולי בטרשת הנפוצה/מדעי המוח העולמי בסאנופי. "התקשרויות חיצוניות כמו זו, המשלימות את מומחיות המו"פ שלנו, מזרזות הבאת טיפולים חדשים לחולים החיים עם מחלות קשות אלו".

 

"סאנופי היא שותפה אידאלית לPRN2246. ההסכם מאפשר לPrincipia להפיק את המרב מההזדמנות של BTK בתחום הנוירולוגיה עם שותפה חזקה לPRN2246 ובה בעת למקד משאבים פנימיים במעכב BTK החשוב שלנו בתחום טיפולי אחר". אמר מרטין בבלר, מנכ"ל Principia Biopharma. "PRN2246 הוא מעכב BTK רבעוצמה, העובר דרך מחסום הדםמוח, ואנחנו מאמינים שהוא מתאים היטב לטיפול בטרשת נפוצה ובמחלות נוירולוגיות אחרות".

 

סאנופי תקבל רישיון בלעדי, כלל-עולמי

על-פי תנאי ההסכם, Principia תעניק לסאנופי רישיון בלעדי, כלל עולמי, לפיתוח ומסחור של PRN2246. סאנופי תשלם ל-Principia תשלום ראשוני של 40 מיליון דולר, והתשלומים העתידיים בהתאם להשגת ציוני דרך עשויים להסתכם ב-765 מיליון דולר ובתמלוגים על מכירות המוצר. ל-Principia יש אפשרות להשתתף במימון הפיתוח בשלב 3, בתמורה להגדלת התמלוגים על מכירות המוצר ברחבי העולם או להסדר לשיתוף ברווח והפסד בארצות הברית.

 

העסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי של 2017, בכפוף לאישורים רגולטוריים מקובלים.

 

סאנופי היא מובילה בתחום הטרשת הנפוצה

לסאנופי ג'נזיים, היחידה העסקית הגלובלית לטיפולים מתמחים של סאנופי, יש כיום בשוק שתי תרופות לטרשת נפוצה הנמכרות ברחבי העולם, ותוכניות במחקר ובפיתוח לטיפול בטרשת נפוצה, הבוחנות אפשרויות של הגנה על העצבים וחידוש המיאלין בנוסף למנגנונים נוגדי דלקת. סאנופי מחויבת לגילוי ולפיתוח של אפשרויות טיפול חדשות לאנשים החיים עם טרשת נפוצה.

 

אודות Principia Biopharma

Principia Biopharma Inc., חברה ביו-פרמצבטית, פרטית בשלב הקליני, יצרה דרך מהפכנית חדשה לתכנן ולפתח טיפולים פומיים באמצעות שימוש במולקולות קטנות, שהינם יותר חזקים, סלקטיביים, ארוכי-טווח ובטוחים מהתרופות הקיימות כיום.  החברה השתמשה בטכנולוגיית Tailored Covalency™ הקניינית שלה לפיתוח תיק תרופות מועמדות המציגות ייחודיות דומה לזו של נוגדנים במטרה לסייע לחולים במחלות אוטואימוניות ודלקתיות ובסרטן.  PRN1008, מעכב BTK קוולנטי הפיך, נבחן כיום במחקר קליני בשלב 2, בחולי פמפיגוס (pemphigus), מחלה אוטואימונית יתומה.  PRN1371, מעכב  BFGFR1-4 קוולנטי, נבחן כיום במחקר קליני בשלב 1, בחולי סרטן עם גידולים מוצקים שונים.  PRN2246, מעכב BTK קוולנטי במינון נמוך העובר דרך מחסום הדם-מוח, נמצא כעת במחקר קליני בשלב 1 במתנדבים בריאים, שהחל לאחרונה.  למידע נוסף, בקרו באתר החברה: www.principiabio.com.

 

אודות סאנופי

סאנופי מקדישה את פעילותה לתמיכה באנשים המתמודדים עם אתגרים בריאותיים. אנו חברה ביו-פרמצבטית גלובלית המתמקדת בבריאות האדם. אנחנו מונעים תחלואה בעזרת חיסונים, ומספקים טיפולים הנלחמים בכאב ומקלים על הסבל. אנחנו עומדים לצד המעטים הסובלים ממחלות נדירות ולצד מיליוני האנשים עם מחלות כרוניות ארוכות טווח.

 

עם יותר מ-100,000 אנשים ב-100 מדינות, סאנופי הופכת חדשנות מדעית לפתרונות רפואיים ברחבי העולם.

 

Sanofi, Empowering Life.