כותרות אחרונות
Search

נשיא המדינה נשא דברים בטקס השבעת שופטות צבאיות

נשיא המדינה נשא דברים בטקס השבעת שופטות צבאיות 

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים היום, שני, ד' טבת, 2 בינואר, בטקס השבעת שופטות צבאיות שנערך בבית הנשיא. 

נשיא המדינה:"מערכת המשפט הצבאית עומדת למבחן יום יום- הבחירה בכן היא אמירה מצד הפיקוד, מערכת הביטחון כולה והחברה הישראלית- אתן אינכן רק שופטות, אתן גם שליחות הציבור שעובדות בשמו, למענו, היו נאמנות לדין ולאימת החוק, ואל תגורו מפני איש

שר הביטחון: "אני גאה לומר שבית הדין לערעורים של צה"ל בחר את הטובים והטובות שבאנשי ונשות הצבא"

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים היום, שני, ד' טבת, 2 בינואר, בטקס השבעת שופטות צבאיות שנערך בבית הנשיא. "את המילים 'מעמד האישה בחברה הישראלית' מלווה תמיד חשש שמא נטעה ונצהיר שמצבנו טוב, שמא נשגה ונפריז שמצבנו רע מדי", פתח הנשיא את דבריו והמשיך: "ובכל זאת, היום אנחנו עומדות ועומדים כאן בנקודת ציון נוספת ומשמעותית בכל הנוגע למעמדן של הנשים בישראל. ההשבעה היום על טהרת הנשים, על טהרת הצבא, על טהרת המשפט; מהווה ציון דרך עבורנו. ציון בדרך לשוויון אמיתי במדינת ישראל – על כל המערכות שבה, לרבות הביטחוניות."

נשיא המדינה, שר הביטחון אביגדור ליברמן ותא"ל אורלי מרקמן – צילום: מארק ניימן/לע"מ

 

עוד אמר הנשיא: "המערכת הצבאית מזה והמערכת המשפטית מזה, הן מהרגליים היציבות והתשתיתיות ביותר של החברה הישראלית. מעמדם של הצבא והמשפט בישראל הוא מהמכובדים והמוערכים שיש לנו ואת זה ניתן לבסס על ההיסטוריה, על המדדים והסקרים השונים, וגם על התחושות שלנו שממלאות בכבוד וביראה כלפי המערכות הללו".

שיא המדינה, שר הביטחון ואל"ם מאיה הלר – צילום: מארק ניימן/לע"מ

"מערכת המשפט הצבאית עומדת למבחן יום יום, שעה שעה", אמר הנשיא והוסיף: "היום הזה חשוב במיוחד, לא רק בגלל שמתמנות בו שופטות איכותיות, אלא משום שאתן, שופטות יקרות, עמדתן ועודכן עומדות בעין הסערה של הציבוריות הישראלית. הבחירה בכן היא אמירה מצד הפיקוד, מצד מערכת הביטחון כולה ומצד החברה הישראלית, לפיה אתן ראויות לשבת בדין ולחרוץ גורלות. מרגע מינויכן, אתן אוחזות בשליחות ממלכתית וציבורית שמעטות משתוות לה. ועל כן זכרו נא, אתן אינכן רק שופטות, אתן גם שליחות הציבור, שליחות הריבון, העם, שעובדות בשמו, למענו. היו נאמנות לדין ולאימת החוק, ואל תגורו מפני איש, מי ייתן ותדונו את דינכן דין אמת וצדק. עלו והצליחו".

נשיא המדינה, שר הביטחון, נשיא בית הדין הצבאי לערעורים האלוף דורון פיילס, תא"ל אורלי מרקמן ואל"ם מאיה הלר – צילום: מארק ניימן/לע"מ

מדברי שר הביטחון, אביגדור ליברמן בטקס: "אני גאה לומר שבית הדין לערעורים של צה"ל בחר את הטובים והטובות שבאנשי ונשות הצבא. צה"ל ועם ישראל מפקידים בידיכם את אמונם ואנו בטוחים שהאחריות הגדולה הזו מופקדת בידיים הטובות ביותר."