כותרות אחרונות
Search

נעצר חשוד בהעלמת הכנסות של כ- 10 מיליון ₪ ממסחר באינטרנט

צילום: CC0 Creative Commons Free for commercial use No attribution required

נעצר חשוד בהעלמת הכנסות של כ- 10 מיליון ₪ ממסחר באינטרנט

חשוד  באי דיווח על הכנסות ממסחר אלקטרוני, הובא  לבית משפט השלום בתל אביב אשר הורה על שחרורו בערבות. החשוד נעצר בעקבות מידע לפיו הפיק הכנסות ברשת, הן מפעילות סחר והן ממכירת שטחי פרסום, בין השנים 2011-2015 בגובה של למעלה מ- 10,000,000 ₪, וכל זאת מבלי לדווח על הפעילות לרשות המסים. החשוד (34), אינו עובד ומקור פרנסתו היחידי הוא מפעילות המסחר ברשת אשר אינה מדווחת לרשויות המס.

 

במאמץ חקירתי משותף של פקיד שומה חקירות תל אביב, המחלקה לביקורת ממוחשבת ומחלקת המודיעין, הצליחה רשות המסים למפות רשימה של ישראלים אשר מפיקים הכנסות מרשת האינטרנט. במסגרת המהלך, אותרו סוחרים ישראלים שסוחרים בהיקף עסקאות מהותי באתרי קניות מובילים אשר לא דיווחו על הכנסותיהם כלל או שדיווחו באופן חלקי לרשות המיסים.

צילום: CC0 Creative Commons Free for commercial use No attribution required

מהמידע שנאסף על ידי רשות המיסים, נמצא כי החשוד במשותף עם קרוב משפחה הקימו אתר אינטרנט באמצעותו הם מבצעים מסחר בשיטת ה"DROPFISHING", לפיה הם מעתיקים תמונות של מוצרים אשר נמכרים בשווקים זולים בחו"ל, ומפרסמים אותם באתרם במחירים הגבוהים בכ 30%-40% מהמחירים בהם ניתן לרכוש את המוצרים באתרים הזרים (בעיקר במזרח). כאשר מבוצעת הזמנה מאתרם, הם מוציאים הזמנה למוצר מהאתר הזר, וכך נהנים האחים מהפרש המחירים המשמש להם כהכנסה אשר אינה מדווחת לרשויות המס. בנוסף  החשוד וקרוב משפחתו הקימו אתר אינטרנט נוסף, באמצעותו הפיקו הכנסות פרסום, אשר התקבלו דרך google אירלנד.

 

כאשר הפכה החקירה לגלויה, ערכו חוקרי מס הכנסה חקירות תל אביב חיפושים בבתיהם של החשודים ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב רבים, החשוד, נחקר לראשונה בביתו וקרוב משפחתו נחקר במשרד היחידה החוקרת ושוחרר בתנאים מגבילים.

 

לאחר עיבוד החומר שנתפס, נמצא כי החשוד נהנה מ-70% מרווחי הפעילות וכי סכומי העלמת ההכנסות גבוהים בהרבה משנחשד תחילה. על כן זומן החשוד לחקירה נוספת בה הודה כי אינו מנהל תיק מול רשויות המס וכי אכן מחזור עסקיו עלה על 10,000,000 ₪ בשנים האמורות.