כותרות אחרונות
Search

משרד הכלכלה ושגרירות טורקיה, נפעל להגדלת היצוא מטורקיה לישראל

משרד הכלכלה ושגרירות טורקיה במסר לציבור והקהילה העסקית בישראל: נפעל להגדלת היצוא מטורקיה לישראל

אליג'ן אילמז', נשיא התאחדות היצואנים: "בשנה האחרונה עלה היצוא מטורקיה לישראל ב30% ובעתיד זה צפוי לגדול עוד".

שגריר טורקיה בישראל מר כאמל אוקום: "אנחנו רואים בספורט ואוכל אמצעי לקירוב לבבות. יש לכם כאן חומוס, פלאפל ואפילו את השם קפה טורקי הישראלים אימצו למרות שהוא רחוק מהקפה שיש בטורקיה"

 

איגוד היצואנים במזרח התיכון (חברת AKIB) ומשרד הכלכלה הטורקי קיימו הבוקר מסיבת עיתונאים משותפת לקראת "יריד האוכל הטורקי" ותערוכת ישראפוד שיתקיימו השבוע בישראל.

 

במסגרת זו דיברו שגריר טורקיה בישראל מר כמאל אוקום ואליג'ן אילמז', נשיא התאחדות היצואנים הטורקי במזרח התיכון.

 

אליג'ן אילמז: "ב- 13 השנים האחרונות היקף הייצוא בין טורקיה לישראל עלה מ- 2 מיליארד דולר ל- 4.4 מיליארד דולר שהם עליה של 124%. בשנת 2017 לבדה היקף הייצוא כבר עלה ב 30% מהשנה אשתקד ואנו מעוניינים להגדיל עוד את ההיקף. ישראל מייבאת מגוון מוצרים מטורקיה כגון: חלקי חילוף לרכב, פלדה, ברזל, טקסטיל וכעת אנו מעוניינים גם להתרחב לתחום המזון ובשבוע הקרוב הציבור הישראלי מוזמן להכיר את הטעם הטורקי במגוון אירועים קולינריים ולחוות את דעתו.

AKIB – צילום: איגוד היצואנים של המזרח התיכון

כאמל אוקום התייחס למצב המסחר בין טורקיה וישראל והסביר כי הסכמי המסחר קיימים משנת   1997 הם כתוצאה של שותפות טבעית בין ישראל לטורקיה היות שהתרבות שלנו דומה" אפילו האוכל והטעם הישראלי והטורקי דומים אך עקץ וגם "אני שמח שישראל שומרת על המותג "קפה טורקי" אך יש לכם עוד דרך ארוכה להגיע לטעם"

 

הייצוא השנתי בין טורקיה וישראל עומד על מיליון דולר בשנה ובכוונתנו להגדיל את המספרים מוסיף אילמז, טורקיה בעלת פוטנציאל ייצור אדיר עם 80 מיליון תושבים ואנחנו מעוניינים להגדיל את השת"פ לא רק במסחר וליצור שיתופים עסקיים נוספים.

 

מסיבת העיתונאים היא חלק מהרצון של הטורקים להגדיל את היקפי הייצוא לישראל, הם מסמנים את ישראל כיעד מרכזי לייצוא ובימים הקרובים תגיע משלחת גדולה של תעשיינים על מנת לסייע בחדירת המותגים הטורקיים לשוק הישראלי.

 

המוצרים העתידיים להיות משווקים בישראל: פסטות טורקיות, ג'זרייה– שהינו קינוח טורקי מסורתי המבוסס על גזר מגורד, קוקוס קלוי, פיסטוקים, שלגאם– משקה מיץ לפת חריף וטוב, קפה טורקי אוריגינל, רחת לוקום מסורתית, כנאפה משובחת, פירות יבשים, אגוזים, דגים מעושנים, אורז, קמח, שימורים, תבלינים שמן זית ועוד.

 

מדובר במהפכה בשוק הקמעונאות בישראל שכן האלטרנטיבות הטורקיות זולות בעשרות אחוזים מהייצור המקומי כאן וזה צפוי להכניס את השוק לתחרות ולשבור את המונופולים של חברות הייצור הגדולות.

 

שגריר טורקיה הוסיף ואמר כי "טורקיה היא לא רק "הכל כלול" יש לנו בסיס איתן לצרכנות, מסחר והסקטור הבא שאנחנו רוצים להגדיל את השותפות העסקית הוא מזון. התרבות שלנו דומה והטעם הישראלי מאוד דומה לטעם הטורקי ואנחנו רואים בתרבות, אוכל, ספורט כתחומים מקרבים לבבות מול השותף הישראלי שיקר לנו מאוד"

 

בימים ראשון ושני, 26-27.11 יגיעו לישראל משלחת של תעשיינים, אנשי יצוא ושפים טורקיים כדי להכיר לתעשיינים ולרשתות המסחר בישראל את שוק המזון הטורקי, לקדם ייבוא ושיתופי פעולה מסחריים ולהציג לקהל הישראלי מגוון של מוצרי מזון טורקיים שעתידים להיות משווקים בארץ. בהמשך השבוע, ב- 28-30/11  המשלחת הטורקית עם 16 חברות מזון יציגו בתערוכת ישראפוד בשטח של 260 מ"ר.