כותרות אחרונות
Search

מענק מחקר בסך 50,000 ₪ מטעם מכון מטרנה לרופא הילדים ד"ר עמית אסא מבית החולים שניידר

מענק מחקר בסך 50,000 ₪ מטעם מכון מטרנה לרופא הילדים ד"ר עמית אסא מבית החולים שניידר

 

ד"ר עמית אסא מהמרכז הרפואי שניידר זכה השבוע במענק מחקר מיוחד בסך 50,000 ₪  מטעם מכון מטרנה, עבור מחקרו בתחום תזונת  ילדים, בכנס של האיגוד הישראלי לרפואת ילדים. ד"ר אסא, תושב עשרת וגסטרואנטרולוג ילדים, יחקור האם הצמח כורכומין יעיל כתוסף לילדים שאובחנו כסובלים מקוליטיס כיבית, מחלת מעי המתבטאת בהתקפים דלקתיים במעי הגס.

.

לדברי ד"ר אסא, שפיקד בעברו על היחידה לרפואה אווירית בצה"ל, "ההצלחה של טיפולים תרופתיים מקובלים בקוליטיס כיבית בילדים היא מוגבלת ולעיתים הם נאלצים לעבור טיפולים מורכבים המדכאים את מערכת החיסון. יש חשיבות רבה לטיפולים תזונתיים שעשויים לסייע בשמירה על הפוגת המחלה ולמנוע סיבוכים ותופעות לוואי שלה, ומענק המחקר יסייע לי לבחון האם הכורכומין הוא אפשרות טיפולית לשמירה על הפוגה במחלה זו".

asa-1

מימין: מנכ"לית מטרנה אפרת גילת, ד"ר עמית אסא, פרופ' צבי וייצמן – צילום: רונן קרוק (צילום: רונן קרוק)

את  המלגה  העניקו לאסא חברי המועצה המדעית של מכון מטרנה ובהם יו"ר המועצה פרופ' צבי ויצמן, ד"ר צחי גרוסמן ,מזכ"ל האיגוד לרפואת ילדים בישראל ומנכ"לית מטרנה אפרת גילת, עוד זכו במלגות ד"ר אילן יונגסטר מהמרכז הרפואי אסף הרופא ופרופ' משנה אבי שפיגלמן מהטכניון.

.

מנכ"לית מטרנה אפרת גילת: "מכון מטרנה פועל מזה שנים רבות בשיתוף רופאים ומומחים מהשורה הראשונה בתחום תזונת הילדים בישראל על מנת להבטיח את קידום תזונות התינוקות בארץ ולפתח את הידע המחקרי בתחום. אנו רואים בזכות להוביל את תחום תזונת התינוקות בישראל בראש ובראשונה כמחויבות לקידומו ועל כן אנו פועלים במטרה לקדם את הידע המקצועי בתחום".