כותרות אחרונות
Search

מסקר חדש עולה כי: 52% מהישראלים חוששים לטוס למדינות בהן היו פיגועי טרור

מסקר חדש עולה כי: 52% מהישראלים חוששים לטוס למדינות בהן היו פיגועי טרור

עוד עולה מהנתונים שמפורסמים היום לקראת תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM שנערכת בישראל כי היעדים המועדפים על ישראלים לחופשה בחו"ל הם ניו יורק, תאילנד ואח"כ לונדון

תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית 2017 IMTM תתקיים ב-7-8 לפברואר בביתן 2 במרכז הירידים תל אביב.

היעדים המועדפים על הישראלים לחופשה בחו"ל בשנת 2017 הם ניו יורק שנמצאת במקום הראשון בקרב ילדים, מבוגרים, חילונים ודתיים, במקום השני תאילנד ובמקום השלישי לונדון .

על השאלה על איך השפיעו אירועי טרור עולמיים בשנה האחרונה על נכונות ישראלים לנסוע לפריז, ברלין או איסטנבול, ענו כמחצית מהנשאלים שהם חוששים. כמו כן מנתוני הסקר עולה כי נשים חוששות יותר מגברים. רוב הציבור לא מאמין שזה ישפיע על המחירים

נתוני הסקר:

  • 52% ממשיבי הסקר ענו כי הם חוששים לנסוע לאחת מערי הבירה כמו פריז, ברלין או איסטנבול בשל אירועי הטרור בשנה האחרונה .

  • נשים חוששות יותר מאשר גברים לנסוע ליעדים בהם אירעו פיגועי טרור- 65% לעומת 38%.

  • מסורתיים (64%) ודתיים (54%) חוששים יותר לטוס ליעדים בהם אירעו פיגועי טרור מאשר חילונים (42%).

  • יותר ממחצית ממשיבי הסקר צופים שתחול במחירי התיירות בערי הבירה שסבלו מאירועי הטרור.

  • 38% מהמשיבים ציינו כי היעד המועדף עליהם הוא ניו יורק שנמצא במקום הראשון בקרב מבוגרים, ילדים, חילונים ודתיים. במקום השני עם 30% ממוקמת תאילנד ואחר כך במקום השלישי לונדון עם 22%.

  • 45% מהמשיבים ציינו שיעדיפו לטוס בחופשת קיץ בעוד שכ- 39% ציינו שאין להם העדפה. מועדים אחרים – תקופת החגים, חופש פסח וחופשת חורף – צויינו באחוזים נמוכים בלבד.

  • האחוז שציינו שיעדיפו לצאת לחו"ל בחופשת הקיץ, גבוה יחסית בקרב גילאי הביניים 30-49 (משפחות עם ילדים), בקרב המסורתיים והדתיים ובקרב בעלי רמת הכנסה גבוהה.

 

אייל שמואלי, מו"ל ITN ומיזמי תערוכת IMTM מתייחס לנתוני הסקר אודות הטרור: "אין ספק כי ענף התיירות הבינלאומי נפגע מאירועי הטרור שמתרחשים בערי בירה מרכזיות בעולם אך ניתן לראות כי לאורך הזמן המצב חוזר לשגרה והתיירים והמחירים חוזרים לעצמם, בפרט כשמדובר ביעדים מרכזיים כמו פריז או ברלין. למרות זאת, ממצאי הסקר מראים כי מחצית מהישראלים חוששים לנסוע לערי הבירה הללו, דבר שהפתיע אותנו כיוון  שהישראלים דיי מתורגלים במצבי חירום. אני מאמין כי החשש וחוסר הרצון לנסוע ליעדים הללו נובעים מהצורך של התייר הישראלי להסיר חששות מליבו בעת חופשה ומרצונו לנוח מחיי היום יום הלא פשוטים בישראל. בעת החופשה אנחנו רק רוצים להפסיק לדאוג ולא לחשוש מהימצאות ביעד שעשוי להוות מטרה לפיגוע טרור".

תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית 2017 IMTM תתקיים ב-7-8 לפברואר בביתן 2 במרכז הירידים תל אביב.