כותרות אחרונות
Search

מסעדת "דולפין ים" בירושלים משיקה יין במהדורה מוגבלת

מסעדת "דולפין ים" בירושלים משיקה יין במהדורה מוגבלת

מסעדת דולפין ים הירושלמית חוגגת 50 שנה  ומשיקה יין בוטיק מבלנד עשיר של ענבי ויונייה ורוסאן בבציר 2015 במהדורה מוגבלת בשיתוף יקב אורטל מצפון רמת הגולן

צילום: יח"צ

מסעדת דולפין ים, אחת המסעדות הוותיקות והמוכרות בירושלים, חוגגת 50 שנה ומשיקה יין לבן רוסאן ויונייה בציר 2015 בשיתוף עם יקב אורטל.

 

היין 'דולפין ים – אורטל', 13.5% אלכוהול, בלנד עשיר שמיוצר מענבי ויונייה ורוסאן הגדלים בכרם שניטע ב-1983 בגובה 900 מטרים בקו השלג, למרגלות תל שיפון רמת הגולן ונבצרים ידנית בכרם יחידני. סוד טעמם של הענבים מגיע מהטרואר המיוחד המושפע מאקלים קר ואדמת הבזלת של הגולן, הפרש הטמפרטורות קיצוני בין היום ללילה המשפיע על ארומת היין ועל איכות הענבים.

 

דולפין ים – אורטל, יין עשיר וסמיך, בעל ריחות פריחת יסמין ,ג'ינג'ר ועשבי תיבול הותאם במיוחד לשילוב עם מנות דגים לבנים, פירות ים ועשבים ירוקים. את היין מומלץ להגיש בטמפרטורה שבין 8-6 מעלות.  

היין החדש מושק במהדורה מיוחדת ומוגבלת (1200 בקבוקים בלבד), ויצטרף לתפריט היינות המוצע בבר של מסעדת דולפין ים וכולל יינות ומשקאות אלכוהוליים מהאוסף הפרטי של בעלי המסעדה. מלבד מנות הדגים ופירות הים הטריים והבשרים המשובחים, דולפין ים, מוכרת כאחת המסעדות עם מרתף היינות ותפריט היין העשיר והמגוון ביותר אותם בחר בקפידה שרגא רוזנצוויג, מבעלי המסעדה וחובב יין מושבע, במשך יובל שנים.

 

בין היינות המוצעים בתפריט :ירדן בלאן דה בלאן, ריזליג ספרה, להט לבן, סומק רוזה, ירדן סירה, מיה לוצ'ה c.s.m, הרי גליל יראון,  סיקרא שרדונה 2009, הרי גלילי כרם יפתח 2013, בלק טוליפ 2014, ירדן סירה כרם בר-און 2013, ירדן קברנה סוביניון כרם יונתן 2010 ועוד…

 

אילן זפרני היינן של יקב אורטל: "ההשראה ליין זה נולדה בארוחת ערב במסעדת דולפין ים, בה אנו משווקים מגוון של יינות היקב. רציתי לייצר יין שיוכל להתמודד עם עושר ומגוון הטעמים שחוויתי בארוחה וכן להעצים אותם. זהו בלנד של זני עמק הרון ,ויונייה ורוסאן מבציר 2015 , שעבר תסיסה ממושכת בחביות עץ אלון צרפתי. היין נוצר עבור המסעדה יחד עם מושיקו לוי, הבעלים של המסעדה ונצר למשפחה של אוהבי יין  שחיפש יין מיוחד שיזקק את אופי המסעדה לצד העשייה הענפה והאוכל המצוין לרגל חגיגות ה-50" .

דולפין ים

המסעדה  פתחה את שעריה לראשונה בשנת 1967, עם שחרור העיר, והייתה למסעדה הישראלית הראשונה שנפתחה בירושלים המזרחית ברחוב סלאח א-דין. עם פרוץ האינתיפאדה הראשונה נסגרה המסעדה במזרח העיר ועברה לת"א עד לתחילת שנות האלפיים, חזרה לבירה ומאז ועד היום מסעדת דולפין ים שוכנת במרכז העיר ירושלים. בין לקוחותיה המפורסמים של המסעדה נמנים שחקנים וזמרים בינלאומיים, פוליטיקאים, אנשי ביטחון, משפט ואקדמיה.

 

מסעדת דולפין ים משתרעת על שטח של כ-300 מ"ר עם כ-150 מקומות ישיבה. התפריט בדולפין ים כולל מגוון דגים ופירות ים טריים, לצד בשרים משובחים, פסטות, מנות צמחוניות ומנות ילדים, מחומרי הגלם האיכותיים והטריים ביותר המטופלים במקצועיות ומיומנות גבוהה שיצרו למסעדה שם ומוניטין בכל רחבי העיר ירושלים ומחוצה לה. המסעדה מחולקת לשלושה חללים עיקריים. חלל מרכזי עורפי עם כ-50 מקומות ישיבה באווירה אינטימית, קומת גלריה לאירועים פרטיים או עסקיים, של עד 65 מקומות וכ-35 מקומות ברחבה בחוץ, לישיבה בכניסה למדרחוב ירושלמי שקט ומואר.

 

דולפין ים –  שמעון בן שטח 9, מרכז העיר, ירושלים

ימים א'-ש' 12:00-23:00 לא כשר 02-6232272

  www.seadolphin.co.il