כותרות אחרונות
Search

מוזיאון הרכבת מציג היסטוריה עשירה ומרתקת בדמות קרונות, לוחות זמנים וכרטיסים

תחנת ת"א מרכז, חיפה מזרח ו…דמשק, ביירות ואפילו קהיר!

מוזיאון הרכבת מציג היסטוריה עשירה ומרתקת בדמות קרונות, לוחות זמנים וכרטיסים

מאז קו הרכבת הראשון בשנת 1892 בין יפו לירושלים ועד היום, הרכבת היא כלי התחבורה המרתק והמרגש ביותר בישראל. הרכבת פעלה בתקופות סוערות והייתה עדה לשלטון העות’מאני וממנו לשלטון המנדט הבריטי ועד להכרזת מדינת ישראל, כל זאת דרך שתי מלחמות עולם וסכסוכים מקומיים רבים.

המוזיאון שוכן בבנייני האבן של תחנת הרכבת חיפה מזרח, שנוסדה בתקופת התורכים כחלק מהרכבת החיג'אזית, ומתחנה זו ניתן היה לנסוע לדמשק, לעמאן, לבירות, לקהיר ואף לחצי האי ערב. תחנה זו הייתה תחילתה של שלוחת חיפה, הידועה בכינוי 'רכבת העמק'.

אוסף המוזיאון כולל מגוון קטרים וקרונות מכל התקופות, וגם כלי עבודה, ציוד וחומרים ששירתו את הרכבת בארץ בפיתוחה והפעלתה במגוון תחומים. בין חומרי הארכיון המוצגים תמצאו גם לוחות זמנים וכרטיסים עתיקים למגוון יעדים במזרח התיכון.

סיור במוזיאון מציג, במקביל, את העבר המרתק ואת ההווה החדיש של הרכבות בארץ, על רקע הפעילות השוטפת של רכבת ישראל בתחנה והנוף הרחב של חיפה ושל הר הכרמל.

הבניין הראשי של המוזיאון שוכן במוסך הקטרים המשופץ של הרכבת החִג'אזית, שנסללה עבור עולי-רגל מוסלמים מדמשק למדינה ולמכה שבערב הסעודית. המשך הביקור עובר מעל גשר הולכי הרגל שחוצה את קווי הרכבת הפעילים של התחנה, ומציע נוף מרהיב של הרכבות החולפות ושל חיפה בשיפולי הכרמל. מצידו השני של הגשר נמצא בניין המוצגים הקטנים של המוזיאון ובו ציוד וכלים היסטוריים, תמונות, כרטיסים, בולים ודגמי רכבות.

rakevet 2

הביקור במוזיאון מומלץ לכל המשפחה, בכל הגילאים

מוזיאון הרכבת פתוח לקהל בימי חול (א'-ה'), בין השעות 08:00-16:00

הכניסה למוזיאון כרוכה בתשלום, במזומן או בכרטיס אשראי.
מחירון דמי כניסה:

יחידים

קבוצות

מבוגר (מגיל 18)

30 ₪

20 ₪

ילד (מגיל 5)

15 ₪

10 ₪

אזרח ותיק (בהצגת תעודה)

15 ₪

10 ₪

 אתר האינטרנט: Museum.rail.co.il

דמי כניסה מוזלים, בהצגת תעודה (אין כפל הנחות):
כוחות הבטחון וההצלה  – 10 ₪.
נכים ונכי צה"ל – 10 ₪.
סטודנטים – 20 ₪.
פרוייקט פר"ח וגמל"א (חונכים וחניכים) – 10 ₪.
עיתונאים – 20 ₪.
מחזיקי כרטיס גמיש 7 וגמיש 30 של רכבת ישראל – 20 ₪.