כותרות אחרונות
Search

לרגל החגיגות ולקראת יום האישה הבינלאומי מציג המותג "Dove" פרוייקט חובק עולם בהובלתו של הצלם המוערך מריו טסטינו

Dove חוגג 60 שנים של "יופי אמיתי"

לרגל החגיגות ולקראת יום האישה הבינלאומי מציג המותג פרוייקט חובק עולם בהובלתו של הצלם המוערך מריו טסטינו        

ב-1957 נוסד המותג Dove ועם לידתו חרט על דגלו לעורר דיון אודות הגדרת היופי, בסביבה ותרבות שמכתיבות מודל אחד ליופי שאינו תמיד בר השגה. בכך היה מחלוצי המותגים בעולם שהעלו לדיון את ולמודעות את המושג "נשים אמיתיות" מתוך תפיסה שיופי קיים במגוון גילאים, מידות וגוונים וכי אין מודל אחד ליופי.

צילום: מריו טסטינו

לרגל חגיגות ה-60 למותג, מחזק Dove את ההתחייבות שלו כלפי נשים ברחבי העולם ומחדד את המחויבות למושג "יופי אמיתי": שימוש בנשים אמיתיות בלבד בכל הקמפיינים של המותג שכן דוגמניות משקפות מיעוט קטן באוכלוסיה, להמשיך ולהציג נשים אמיתיות באופן ריאליסטי וללא ריטוש, ולצד אלה מתחייב המותג להמשיך לפעול לחיזוק הביטחון וההערכה העצמית של נערות באמצעות עשייה חברתית. 

כחלק ממחויבות זו, לרגל חגיגות 60 שנים ולקראת יום האישה הבינלאומי בוחן המותג את המושג "יופי אמיתי" דרך עדשת המצלמה של הצלם המוערך מריו טסטינו. טסטינו מוכר בזכות צילומיו המרהיבים של מושאי צילומיו וכשרונו להבליט את האישיות של המצולם הניצב לפניו.  במסגרת הפרוייקט המשותף לטסטינו ו-Dove צולמו 30 נשים ונערות מרחבי העולם. התמונות נחשפו בתערוכה מיוחדת שהתקיימה בניו יורק.

צילום: מריו טסטינו

ההשראה לפרוייקט ולבחירת הנשים נבעה כולה מהאג'נדה שמקדם המותג ומחויבותו. המצולמות, מ-15 מדינות בעולם, בגילאים 11 עד 71, מייצגות מודלים שונים של יופי, גיל, מידה וגוון עור/ אתניות. כולן חוגגות את היופי שלהן במטרה לעודד נשים רבות לאהוב את עצמן.

בין המצולמות : ויקי, מדליסטית פראלימפית מבריטניה, שחייה השתנו בעקבות קטיעת רגל לאחר שחלתה בסרטן. פאולה ממקסיקו שהקימה מועדון כדורגל לנערות לאחר שהבחינה שרבות מהילדות פורשות ממשחק עם הגעתן לגיל הנעורים, ואניסה מאינדונזיה שהבינה שעל אף שהיא מגיעה ממדינה מוסלמית ועליה לכסות את גופה ושיערה, היא יכולה להביע את יופיה בדרכים שונות, כמו לבוש שמרני אבל מאוד ססגוני ושמח.

צילום: מריו טסטינו

מריו טסטינו אמר כי: "האופן שבו Dove מעודד נשים לחגוג את היופי הייחודי שלהן מהדהד בי זמן רב. מאז ומעולם נקטתי גישה רעיונית דומה, באופן שבו אני מצלם נשים. לצלם יש בחירה, הוא יכול לצלם תמונה שתספר סיפור על עצמו, על הטכניקות האוונגרדיות שהוא משתמש בהן  או על רגע של חולשה של המצולם, או שהוא יכול לספר את סיפורן של הנשים מול עדשתו, להעצים אותן ולגרום להן להרגיש חזקות ובטוחות בעצמן".

ואכן – במחקר שערך Dove בעולם נמצא כי 71% מהנשים ו-67% מהנערות היו רוצות שהמדיה תציג תמונה אמינה יותר של המגוון הנשי הפיזי מבחינת גזע, גיל ומידה.

בשנת 2004 הוקמה קרן Dove העולמית למען חיזוק הדימוי העצמי, הפועלת כיום בעשרות מדינות בעולם ובהן ישראל.Dove  בישראל הצטרפו למשימה העולמית ויזמו את תוכנית "בעד עצמי" הפועלת מזה שנים בשיתוף משרד החינוך, ועשרות אלפי בני ובנות נוער נחשפו אל התכנית עד כה. מטרת התוכנית להוביל לשינוי באמצעות חינוך ולהעניק לבנות ולבני הנוער את הכלים הדרושים לפיתוח הערכה ודימוי עצמי חיוביים.