כותרות אחרונות
Search

לקראת הקיץ, מציג קניון רמת אביב שלוש תערוכות חדשות

לקראת הקיץ, מציג קניון רמת אביב  שלוש תערוכות חדשות של:

ורד ברעוז- צילח, שרה וויצמן ושלמה עז ארי שיציגו כל אחד מהם תערוכת יחיד  בגלריית האמנים בקניון רמת אביב

אוצרת התערוכה: איילת אמוראי-בירן

 

קניון רמת אביב גאה להציג בגלריית האמנים, לקראת אירועי הקיץ, 3 תערוכות יחיד של האמנים: של ורד ברעוז- צילח, שרה וויצמן ושלמה עז ארי. שלוש תערוכות היחיד הפכו לתערוכה אחת, שאצרה איילת אמוראי בירן, לקראת אירועי הקיץ.

 

ורד ברעוז- צילח: ילידת 1967, חיה ויוצרת בכפר הנגיד. בוגרת המכון הטכנולוגי בחולון במגמת עיצוב תעשייתי, התמחתה בתקשורת חזותית. מעצבת פנים ורהיטים, בעלת סטודיו לעיצוב בעץ: "סוס עץ" ביבנה, עיצוב רהיטים ומגרות ומכירת עבודות אמנות. השתלמה בלימודי ציור בקתדרה לציור ברחובות ואצל האמן אריה למדן. ורד, שבאה מעולם עיצוב המוצר, בו לחשיבה יש גם חוקים, האובייקט מתוכנן ומיוצר ע"פ יחס נכון בין פונקציה לבין הרכב של צורות, בנייה ארגונומית של צורות אשר יש להן שימוש, תוך כדי הדגש על הצורניות והצבע. במהלך שנות עבודותיה, כדי 'להשתחרר' מהאמנות המחייבת על שמירה חוקתית תוך התחשבות בפונקציה וצורה , התחילה לצייר ללא כל מטרה מלבד השקט והחופש של היצירתיות, עם הזמן הרגישה צורך לשלב בין העולמות. בזמן מנוחה, בחופשה, בבית או בטבע, הציוד תמיד זמין והתרפיה להסתכל ולרשום, לזרוק צבע  ללא חשיבה, היא זו שהכניסה אותה לעולם האמנות הפלסטית.

איור של שלמה עז-ארי – צילום יח"צ

בשנים האחרונות ורד משלבת בין שני העולמות ,היא בודקת את החומרים אליהם היא מתחברת ביום יום , נוגעת בחומר וזורמת איתו, חומרים ממוחזרים כמו בגדים מהארון הפרטים שלה, עצים ממוחזרים מרהיטים שפורקו, או קליפות של גזע עץ שנפלו על הקרקע ולאחרונה שילוב בין ציור אקווארל לתפירה ורקמה. ציוריה הם על גבול המופשט. היא משלבת את עולמה האישי ואת חותם המפגש שלה עם הסביבה.

 

שרה וויצמן: אמנית ירושלמית, ילידת ישראל 1967, אם לשבע בנות ואחריהן שלושה בנים. מתגוררת בירושלים. משחר ילדותה שאפה וספגה את הניחוח הירושלמי האותנטי תוך התבוננות בסביבה והדבר בא לביטוי בציוריה. כשרונה הרב ואהבתה לאמנות היוו מקור להשראה, תוך כדי טיולים בין נופי הארץ, ירושלים, צפת, פינות חמד מעניינות, חלונות, חצרות וציורי יודאיקה מיוחדים.

שרה למדה אצל מורים לציור ובחוגים שונים אך פיתחה  טכניקה משלה בדרך אוטודידקטית תוך כדי התבוננות מעמיקה במראה שנלכד בעיניה. היא נהגה להביט לשמיים וחשה כמהופנטת מול זריחה ושקיעה, מוקסמת מול מאות הגוונים המשנים צבעם ומנסה לשחזר את המעבר בין האור לחשיכה  על כל שלביו.

איור של ורד ברעוז-צליח – צילום יח"צ

בתערוכה מוצגות מגוון מגוון מיצירותיה, ציורי ירושלים אל סמטאותיה ונופיה היא מחוברת ברגש עז הבא לידי ביטוי על הבד, היופי הקסום של העיר, בה נהגה האמנית להתהלך בדרכה לבית סבתה עוד בהיותה ילדה, מוקסמת מיופייה ומגלה בה בכל פעם פינות חמד חדשות אותן חרטה בזכרונה, לימים במצלמתה ואחר כך במכחולה על הבד. ציוריה נעים בין הריאליזם המוחלט למופשט, המשוחרר יותר, כמו בציור זריחה בירושלים , שם היא יוצרת בצבעים חמים, במכחול חופשי ובשכפטלים על הבד מעין ריקוד חופשי של צבע ותנועה. האמנית הציגה במספר תערוכות קבוצתיות "פניני אורות ארצי" הייתה תערוכת היחיד הראשונה שלה. עבודותיה מוצגות למכירה באופן קבוע בגלריות שונות: ז'ק סוזנה- בשלומציון המלכה, מלאכת מחשבת – ירושלים, הרובע החמישי – בקארדו. כמו כן הציגה לאחרונה במגדלי W בתל אביב תערוכת יחיד-וכן ב"אחוזת הבית" בירושלים, כמו כן השתתפה בתערוכות קבוצתיות: "אשרינו" בהיכל שלמה ירושלים ובתערוכת אמנים יוצרים בגלריית "על האגם" ברעננה.

 

שלמה עז ארי: עז-ארי מציג החודש בגלריית האמנים ברמת אביב את תערוכת היחיד השלישית שלו השנה: "יום במירוצים". עז-ארי, אמן רב תחומי, בן העיר טבריה מזה כשמונה דורות, עוסק בציור, מוזיקה, קולנוע, כתיבה ועיצוב. הוא אוטודידקט גאה. מציג בתערוכה כ12 ציורים גדולים על בד, ציורים אינטואיטיביים בהם נשזרים סמלים ו צורות לתוך פסיפס דקורטיבי מלא צבע ותנועה, שמקורות השראתו הם מהתת- מודע של האמן.

החומרים שהוא משתמש בהם זה סוג של כתיבה. הציור הוא חלק ממכלול יצירתו, הכולל אדריכלות, מוסיקה ושירה. מבחינתו האחד משלים את האחר ומהווה השראה זה לזה. הוא החל לצייר בגיל 17, הציור הראשון נוצר מתרמיל של מרגמה שהתפוצצה. עבורו זה היה סמבולי. מעין פיצוץ קוסמי שמתוכו נבראה יצירתו. מכאן והלאה נפרץ הסכר ומאז הוא צייר מדי יום 4 ציורים. לאט לאט הגיע לתחומים נוספים של יצירה כמו שירה , מוסיקה וכתיבה וכיום הוא עוסק בכולם בו זמנית. הקצב שלו מהיר ומעורר התפעלות, הוא יוצר ללא הפסקה, ורק השנה כבר הספיק גם להציג תערוכת יחיד בבית רובינשטיין בינואר, בהשראת "לילה באופרה", של האחים מרקס ותערוכת יחיד נוספת בבית גבריאל שבצמח, תערוכה שעדיין מוצגת של ציורי אקוורל.

איור של שרה וייצמן – צילום יחצ.

התערוכה תתקיים בקניון רמת אביב בתל אביב, גלריית האמנים,  על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, בין "ארקפה" ל"גרנד קפה", איינשטיין 40 רמת אביב. בין התאריכים 22.4-17.5.2017

אירוע חגיגי בליווי קונצרט ג'אז להשקת התערוכה ומפגש עם האמנים יתקיים ביום חמישי, 8.6.2017 בשעה 19.30

 

על גלריית האמנים של קניון רמת אביב

על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, ממוקמים 16 חלונות ראווה גדולים, ובהם מוצגת כל חודש תערוכת אמנות חדשה, של מיטב אמני ישראל. בחלל הייחודי הזה מציגים צלמים, ציירים, פסלים ומעצבים. הקהל העובר במהלך 24 שעות היממה מתחלף מאנשים הצועדים/רצים בשעות הבוקר, הורים המביאים את ילדיהם לגן, אימהות עם עגלות התינוקות, תלמידי בתי הספר החוזרים מלימודיהם, וכולם למעשה נחשפים לתערוכות מדהימות ואמנות איכותית ללא תשלום וללא מאמץ.

הוויטרינות השקועות בקיר וסגורות בזכוכית מהוות מעין מסגרת גדולה של תמונה והצופה יכול לראות את העבודות מקרוב או מרחוק , ובערב בזמן שהתאורה דולקת, גם מהכביש. המקום כולו מזכיר בעיצוב שלו את המנזרים באירופה, שכן בקדמת הקיר, יש אכסדרת עמודים המחלקת את המתחם ונותנת מקצב אחיד אשר ביניהם ניתן לראות את הוויטרינות ולצפות באמנות.