כותרות אחרונות
Search

"ליפול או לעוף" המסע של דבי מצקין לחיים ולאוכל – ספרה הראשון של דבי מצקין

"ליפול או לעוף"

"ליפול או לעוף" ספרה הראשון של דבי מצקין 

המסע של דבי מצקין לחיים ולאוכל

ליפול או לעוף ספרה החדש של דבי מצקין – צילום נמרוד סונדרס ואפיק גבאי

סיפורה של דבי מצקין, אשת קולינריה בארץ ובעולם, שחוותה טראומה בילדותה ומצאה באהבה לבישול ולאירוח תעצומות נפש ומרפא למכאוביה. סבתא וסבא שלה היו אנשי עסקים מכובדים באוסטריה והיו מקורבים לבית המלוכה.

 

למרים (דבי) מצקין היה הכל בחייה. עושר כספי ועושר רוחני. היא טיילה בעולם כולו, תחילה עם הוריה ובהמשך עם בעלה ובנותיה, חוותה חוויות ומפגשים מרתקים, התגוררה בווילות מפוארות והתרועעה עם האליטות החברתיות ועם שועי עולם.

צילום: אבי בר

אירוע אחד בילדותה עמד כצוק איתן ומנע ממנה את השחרור המיוחל ואת הגשמת אושרה. לאורך כל חייה הצעירים עד גיל 12. כשאביה נפטר עברה דבי התעללות מינית על ידי קרוב משפחתה. במשך שנים רבות, עד הגיעה לגיל 50, חסמה טראומת העבר את דרכה לשחרור, עד שביום הולדתה ה-50 עמדה על צוק ברכס הכרמל וקיבלה החלטה ששינתה את חייה לתמיד וכך היא מספרת: "הבטתי למטה מפסגת הר הכרמל וידעתי באופן מוחלט שעומדים בפניי שני מסלולים בלבד. ליפול אל התהום, או להמריא לשמיים. בהיתי ארוכות בנוף. קרני השמש נצצו מעליי והפניתי אליהם את מבטי. יש משמעות לחיי, אמרתי לעצמי. לאלוהים יש תוכנית עבורי, ואני מתכוונת לעוף".

דבי עם אביה בביקור אצל סבא וסבתא בזלצבורג – צילום: יח"צ

ספר זה משקף את אהבתה של דבי לבישול ואירוח ובמקביל מספר את סיפור חייה המרתק. אישה שעברה מסלול חיים ארוך ומפותל ועם הזמן הצליחה להבין משהו על החיים ומשמעותם.

צילום: יח"צ

הספר מכיל כ-80 מתכונים ממיגון תרבויות, טעמים וסגנונות – הכנה קלה ומהירה גם לחסרי ניסיון. 

צילום: יח"צ

צילום: יח"צ

צילום: אבי בר

צילום: אבי בר

צילום: אבי בר