כותרות אחרונות
Search

כיצד 22 האותיות העבריות יוצרות את מציאות חיינו ?!

שנה חדשה: לוּחַ שנה עברי עם אוֹתִיּוֹת הַיּוֹם

כיצד 22 האותיות העבריות יוצרות את מציאות חיינו, מהי גימטרייה ואיך נותנות האותיות משמעות חדשה לזמן? לוח שנה חדש שרואה אור בימים אלה, נותן הצצה מסקרנת לכוחן של האותיות העבריות

מאת: אבי בר

מפיק הלוח , אָדָם מִיִּשְׂרָאֵל הידוע גם בשמו הרשמי אָדָם טַל דּוֹיְטֵל, נולד בעיר קרקוב שבגלות בפולין בשנת  1949, להורים ניצולי שואה. בפעם הראשונה הוא עלה לישראל ב-2 במאי 1960. בשירותו בצה"ל היה אדם מפקד טנק בחיל השריון, ושם למד שהטנק הוא רק ברזל, והאדם הוא הפלדה. עוד הוא למד שבצבא בפרט ובחיים בכלל תמיד יש מחסור, ועל כך נאמר בשפה הצבאית: "זה מה יש… ועם זה צריך לְנַצֵּחַ". בהמשך חייו הוא למד שבשפה האזרחית במשפט הנ"ל המילה האחרונה מתחלפת ל"להיות שמח"!

adam 2

מפיק הלוח: אָדָם טַל דּוֹיְטֵל

הוא בעל תואר ראשון במדידות וקרטוגרפיה מהחוג לגיאוגרפיה באוניברסיטת תל-אביב וכן בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת פיירלי דיקינסון מניו-ג'רזי, ארה"ב. קרוב לשלושים שנה, עסק בפתוח תוכנה, כמתכנת, מהנדס מערכות ומנהל מסדי נתונים.

היום אדם הוא תומך רוחני במרכז רפואי גדול בארץ, ושם הוא עוסק בתחום חדש ומתפתח שנקרא "תמיכה רוחנית". אדם תומך, מייעץ ומלמד אנשים בריאים ומבריאים, בוחרים ובורחים, נושאים הקשורים למשמעות החיים, פנימיות, נשמה, אמונה, אמת, פיוס, שלום, שמחה, אושר ובריאות. בכל זמן פנוי הוא עצמו לומד, מתעמק, הוגה ודבק באותיות העבריות ובבוראן, בנגלה ובנסתר שבהן, ודרכן משוטט הוא בדברים שהם מעל ומעבר.

גילויים וחידושים, ניסים, פלאי פלאות שהוא פגש וראה במסעו הרוחני המופלא הביאו אותו בשנים האחרונות לעיסוקו המיוחד – סופר, תומך רוחני, ומפיק לוח זה.

adam 1

לוח אותיות היום:

לוח השנה המיוחד הזה לשנת ה'תשע"ז שהיא  השנה ה 5777 לבריאת העולם. לוח השנה העברי בכלל ולוח שנה זה שקראנו לו לוּחַ אוֹתִיּוֹת הַיּוֹם, יש בכוחם לייצור ולהצית את הקשר המיוחד שיש בתוכנו לבורא עולם, למהות הישראלית, לתורת ישראל, לקדושה הישראלית, לפלאי החיים, לציון, לארץ החיים, לארץ הקודש, ולמדינת ישראל. ובנוסף לאותיות היום וכל מה שהן מייצגות, תוכלו למצוא בכל שבוע מידע חדשני ופרשנות המתייחסת לפרשת השבוע, לתורת החיים, לעונות השנה, לחודשים, לחגים, ולניסים והנפלאות של חיי עם ישראל בארץ מולדתו.

האותיות העבריות בכלל ואותיות היום בפרט הן אחד הנושאים המדהימים והמופלאים ביותר הקיימים באוצר המסורת הישראלית. המקור לחכמת אותיות היום הוא "ספר יצירה", המיוחס לאברהם אבינו ע"ה והעוסק בסודות בריאת העולם. ספר יצירה הוא הקדום שבספרי הקבלה וכתיבתו מיוחסת לתנא רבי עקיבא שבדורו נכתבה כל התורה שבעל פה. מסֵפר יצירה שאבתי את הידע הראשוני ובהמשך בעזרת הרב יצחק גינזבורג שליט"א שהסביר, פירש ופישט את הנושא הזה, למדתי, הבנתי, הפנמתי והתלהבתי מהפלא הזה.

הרב יצחק גינזבורג שליט"א מלמד שכל 22 האותיות העבריות מאירות, בוראות ויוצרות כל יום וכל היום את מציאות חיינו, אך יש שָׁלוֹשׁ אוֹתִיּוֹת מסוימות שמאירות כל יום באופן פלאי ומיוחד, והן אוֹתִיּוֹת הַיּוֹם. אותיות אלו נותנות משמעות חדשה לזמן, לתוכנית האלוהית של הבריאה ושל חיינו, לאורו של כל יום ולאורו של משיח שמאיר בעולמנו.

בעזרת אוֹתִיּוֹת הַיּוֹם ניתן "לחיות עם הזמן" כלומר להיות מחוברים להנהגה ולהנחיה האלוהית של העולם, ועל ידי תשומת לב, התבוננות והפנמה של אוֹתִיּוֹת הַיּוֹם ניתן לשאוב מהן כוח וחיוּת.

 בכל יום רשומות שלוש אותיות בעמוד שנקרא אותיות היום ולידו עמוד הגימטריה של אותן האותיות ולידו בצד שמאל, עמוד שמציין את מזמור התהלים שחוּשב על פי הגימטריה של אותיות היום.

כיוון שיש רק 150 מזמורי תהלים, לכן כאשר הגימטריה של אותיות היום גדולה מ 150, משתמשים בשיטת צמצום מדויקת וקדושה, שבה מחסירים כפולה הכי קרובה של המספר 150.

adam 1

לדוגמה: אם הגימטריה של אותיות היום היא 388, החישוב של אותו היום הוא 388 – 300 = 88 ולכן באותו יום קוראים מזמור פ"ח = 88. הבנתם?

לפניכם ההסבר והנוסחה איך בונים את אותיות היום: ספר יצירה מחלק את 22 האותיות לשלוש קבוצות:

3   אותיות אמות                       א מ ש         מסמלות את עונת השנה.

7   אותיות כפולות                ב ג ד כ פ ר ת       מסמלות את  היום בשבוע.

12 אותיות פשוטות    ה ו ז ח ט י ל נ ס ע צ ק    מסמלות את החודש העברי.

על פי נוסחה מיוחדת שבּהּ לוקחים אות אחת מכל קבוצה מתוך שלוש הקבוצות ובונים כל יום צירוף שונה של אוֹתִיּוֹת הַיּוֹם.

3 אוֹתִיּוֹת אִמּוֹת המקבילות לעונות השנה על פי החלוקה:

האות   א    שמסמלת את יסוד האוויר, מייצגת את עונות המעבר:

האביב  שחודשיו הם: ניסן, אייר וסיון.

הסתיו  שחודשיו הם: תשרי, חשון וכסלו.

האות   מ  שמסמלת את יסוד המים, מייצגת את  עונת

החורף שחודשיה הם: טבת, שבט ואדר.

האות   ש  שמסמלת את יסוד האש, מייצגת את עונת

הקיץ  שחודשיה הם:  תמוז, אב ואלול.

7 האותיות הכפולות מייצגות את ימי השבוע:

ב         יום ראשון     כ   יום רביעי

ג          יום שני       פ    יום חמישי

ד          יום שלישי    ר   יום שישי

          ת  יום שבת

12 האותיות הפשוטות או אותיות היסוד מקבילות ל- 12 חודשי השנה על פי הסדר הזה:

ה  ניסן     ח    תמוז     ל    תשרי   ע    טבת

ו     אייר    ט  אב    נ    חשון       צ     שבט

ז  סיון    י     אלול     ס     כסלו     ק      אדר

וכך כל יום, כל היום וכל הלילה, מִבּוֹא הַשֶּׁמֶשׁ ועד לאחר השקיעה שביום הבא יש שָׁלוֹשׁ אוֹתִיּוֹת.

מי ייתן שהפלא הזה של אותיות היום יאיר את יומכם ויכניס בו אור, חכמה, שמחה, ברכה וחיוּת.

ויפתחוּ לכולנו חיבורים חדשים ומיוחדים לנשמתנו, לנשמה הישראלית שלנו לארץ ישראל ולמדינת ישראל.

ונזכה לראות אור חדש, לשמוע שיר חדש ובשמחה רבה נרגיש כוחות חדשים של אהבה, אחדות, יושר, שגשוג ושלום.

 

מחיר הלוח 15 שקלים בלבד

לרכישת לוּחַ אוֹתִיּוֹת הַיּוֹם, עם חתימה וברכה אישית

 ניתן לפנות ישירות למחבר אָדָם מִיִּשְׂרָאֵל

טלפון :  052-2594513

או במייל:  אֶרֶץ טוֹבָה eretztova@gmail.com