כותרות אחרונות
Search

יקב "טורא" – יקב אחוזה משפחתי מוקפד (Estate Winery) – תעודת זהות !

יקב טורא – תעודת זהות   

     

יקב "טורא" – יקב אחוזה משפחתי מוקפד (Estate Winery)

יקב טורא הוא בין הבודדים בישראל בו בעלי היקב, ארז וורד בן סעדון, הם גם הבעלים של הכרמים הנמצאים באזור, ומכרמים אלה ורק מהם מגיעים הענבים ליקב

ורד וארז בן סעדון – צילום: יחצ

היקב שהוקם בשנת 2003, ומהבציר הראשון יצרו 1200 בקבוקים, גדל בהתמדה ועד לבציר 2017 הגיע היקב לייצור של כ – 100,000 בקבוקים בשנה. כרמי היין נטועים החל משנת 1997, ביישוב ברכה. הכרמים התגלו ככרמים מהאיכותיים ביותר בארץ, הם נהנים מטרואר ייחודי ונדיר ומתנאי גידול אולטימטיביים. תנאים אלו נובעים ממיקומו של הכרם על הר בגובה 850 מטר, החשוף לרוח המערבית. הערפל השורה על הכרם עד שעות הבוקר המאוחרות ומזג האויר במקום (16 מעלות בלילות הקיץ עם לחות של 98%, ומינוס 4 מעלות בחורף ולפעמים גם שלגים) חברו יחד עם אדמת הטרה-רוסה הסלעית ומעניקים לענבים איכות יוצאת דופן שהפכה לשם דבר באזור וברחבי הארץ. זהו מיקום אופטימלי לגידול ענבי יין משובחים, מרוכזים ואיכותיים. כל מגוון יינות היקב מאוזנים, בעלי טעם וארומה ייחודיים ובכך מבטאים את השילוב הנכון בין תנאי גידול מצוינים, ידע ואהבה רבה לאדמה ומבטיחים הנאה מירבית לצרכן.

ארז בן סעדון בעלים והיינן הראשי – צילום: יחצ

בכרמים גדלים 14 זני הענבים הפופולריים: קברנה סוביניון, קברנה פרנק, מרלו, שיראז, פטיט ורדו, פינו נואר, שרדונה, סוביניון בלאן, גוורצטרמינר וויוניה, מהם מייצרים ביקב 3 סדרות שניים-עשר סוגים של יין. סדרת הבסיס היא ‘מאונטן ויסטה’ ובה יש את רוב התוצרת של היקב, ובסך הכל שישה יינות: פינו נואר, בלנד אחד, שני לבנים שאחד מהם חצי יבש, רוזה ויין קינוח עדין.

הכרמים של משפחת בן סעדון – צילום: יח"צ

בסדרה הפרימיום ‘מאונטן הייטס’ יש ארבעה יינות נוספים: קברנה, מרלו ושיראז, אליהם מצטרף ה’פורטורא’ – יין בסגנון פורט שטעמו מעולה (20% אלכוהול). יין הדגל של היקב הינו ’מאונטן פיק’ –שהינו בלנד בסגנון בורדולזי שנעשה מארבעה זני ענבים: קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק ומלבק, שנבצרו מהחלקות המובחרות של היקב, ויושנו בחביות עץ צרפתיות חדשות במשך 22 חודשים. יין פירותי, כבד ומאוזן.

יקב טורא – צילום: יחצ

היין  שוכב תקופה ממושכת בחביות, עובר תהליך יישון במרתפי היקב וזוכה בפרסים רבים בארץ ובעולם, ביניהם מדליית כסף בתחרויות כמו: "דיקנטר", "וינאליס", "אשכול הזהב ".

צילום: אבי בר

ביקב פועל מרכז מבקרים, המכיל עד 55 איש, בו ניתן לסייר, לטעום ממבחר יינות היקב ואף ליהנות מארוחה בשרית/חלבית בתום מראש, כמו כן ניתן לרכוש במקום את שמן הזית המעולה שמופק בבית בד במקום, ומוצרים נוספים במחירים מיוחדים.

ורד בן סעדון הכח הנשי המניע את היקב המיוחד הזה – צילום: יח"צ

את היינות אפשר לרכוש בחנויות המובחרות ובחנות האון ליין: https://shop.turawinery.com/

כשרות היין היא של OU, של הרב אונגר ושל הרב המקומי, בד"צ בית יוסף

לפרטים והזמנות : יקב טורא: 02-6508882   ורד 052-7966613

מייל: info@turawinery.com