כותרות אחרונות
Search

יקב דלתון עובר מיתוג מחדש, מגייס יינן חדש ומציג מבחר יינות איכותיים

יקב דלתון הממוקם במרום הגליל, בבעלות משפחת הרוני עובר מיתוג מחדש, מגייס יינן חדש ומשאיר בעמימות ראויה לציון  את מספר החודשים בהם התיישן היין בחביות.

 

אלכס הרוני  מבעלי היקב הנו מומחה מוסמך בטעימת יין, העוסק בייצוא היקב, במיתוג יינות היקב ובעיצוב תדמיתו של היקב. החליט למתג את היקב מחדש ולתת לו לוק וצביון חדש. לשם כך הוא מגייס את גיא אשל להיות היינן הראשי של היקב, ותחת ידו ובעזרת הייננית הקודמת נעמה סורקין, מיצר היקב את ה- "MATATIA" מוצר הדגל של היקב, יין קברנה סוביניון, יין מנחה יוצא דופן, המוקיר כבוד לאיש שחזונות הוא מקור השראה ליקב דלתון. יין זה מיוצר רק בשנים יוצאות דון ובכמויות מוגבלות והוא ביטוי למובחר וייחודי. מתתיה מגלם בתוכו רמת איכות נדירה בדיוק כדמות האדם עצמו.

היינן החדש גיא אשל (32), בוגר ייננות באוניברסיטת קליפורניה, דייויס, עבד כיינן ביקבים שונים בחו"ל, בין היתר בארה"ב, צרפת ואוסטרליה. 

יקב דלתון הינו יקב משפחתי בבעלות משפחת הרוני, היקב נוסד בשנת 1995 בהמשך לעליית המשפחה לישראל. היקב ממוקם במרום הגליל, סמוך למושב כרם בן זמרה, ונמנה על היקבים המובילים בישראל. היקף הייצור של היקב עומד על כ-1,000,000 בקבוקים בשנה.

יקב דלתון מנהל כיום כרמים הפרושים על פני 1,200 דונמים, רובם בגליל, ומספק ממיטב הגפנים במדינה. דלתון מוגדר כיקב אסטייט (Estate Winery), דבר המאפשר לו לשמור על סטנדרטים גבוהים ביותר של איכות ולהקפיד על כל בקבוק. לאחר שבשנים האחרונות השקיע היקב משאבים רבים בטיפוח כרמיו הם כיום מהטובים ביותר בארץ.

שילוב הכרמים והענבים האיכותיים עם הטרוואר, הנמנה על אחד מהאזורים הטובים בישראל לגידול גפנים, לצד ייצור היין במתקני היקב המודרניים והחדשניים – מוביל לתוצאה של היצע יינות משובחים, אשר זוכים בשנים האחרונות להערכה הולכת וגדלה.

מרכז המבקרים המשודרג של היקב, פתוח מידי יום (למעט שבתות) לקהל הרחב. ביקב ניתנים סיורים לקבוצות ולבודדים הכוללים הסבר על היקב, אופן פעולתו ותהליכי הייצור, תוך סיור במתקני היקב ולאורך קו הייצור- חוות המיכלים, חדר החביות וחדר הביקבוק, סדנאות חושים, טעימה, וסיורים. הסיור ביקב דלתון מתחיל בסקירה קצרה של האזור הגיאוגרפי ושל ההיסטוריה של היקב, תוך הבחנה בין מושגים שונים הקשורים בעולם היין.

יקב דלתון מצטיין בחדשנות ונועזות בעשיית יין המיוצר מזני: ברברה, סירה, פטיט סירה, ויוניה, שרדונה עם שמרי בר, זינפנדל, בלנדים מיוחדים מסדרת עלמה (קברנה, מרלו וקברנה פרנק)

הסדרות של יקב "דלתון":

יין המתתיה – יין הדגל של היקב, על שם מתי הרוני מייסד היקב לכבוד יום הולדתו ה-70 מבציר 2013

יינות אדומים- שיראז, סירה, פטיט סירה, זינפנדל, ברברה, בלנד עלמה, קברנה מרלו וקברנה פרנק

סדרת עלמה- עלמה קברנה מרלו בלנד 2009:עלמה שיראז מורברדר ויונייה בלנד 2009 ועלמה שרדונה ויונייה בלנד 2010

יינות לבנים- סוביניון בלאן רזרב, ויונייה רזרב, שרדונה.

יין קינוח- "אנה" על שם אן הרוני  ממיסדי יקב דלתון לכבוד יום הולדתה ה-70  ויין המוסקאטו.

יין רוזה.

 

יינות נבחרים של יקב דלתון

צילומים: אורי גרון

 מתתיה / MATATIA

"MATATIA" מוצר הדגל של היקב', יין אדום יבש, מיוצר מענבי קברנה סוביניון 100%,  אלכוהול 14.5% טמפרטורת שתייה 18-20 c לאחר התסיסה הועברו היינות הנפרדים לחביות עץ אלון צרפתי חדשות לתקופה של כשנה. עם תום השנה הורכב הבלנד. הרכבת הבלנד נעשתה על ידי בחירת חביות מצטיינות מכל יין, ולאחר מכן חזר היין ליישון נוסף בחביות לעוד כשנה. היין הינו עירוב של שתי חלקות מצטיינות של זן הקברנה סוביניון מכרמי היקב במרום הגליל. החלקה הראשונה הינה קברנה סוביניון מחלקת אלקוש מס -6 זוהי חלקת קברנה סוביניון הכי איכותית בכרם הדגל של דלתון. האדמה בכרם הינה לבנה, גירית מאוד וחרסיתית. גובה הכרם כ- 650 מטר מעל פני הים. החלקה השנייה נמצאת בכפר שמאי, בגובה 600 מטר מעל פני הים, הגפנים בה נטועים במדרון באדמה אבנית מאוד בשילוב טרה רוסה וגיר האופייניים לכרמי מרום הגליל. בכרם ניתן למצוא הרבה אבני קוורץ עגולות.
 ליין צבע אדום אטום. הוא מתאפיין בניחוחות עשירים של פירות יער ותבלינים כגון ציפורן והל ומעט עלי טבק. היין בעל גוף כבד. בפה מורגשת נוכחות קטיפתית אך מוצקה ועושר רב של פרי. החביות נותנות רובד נוסף של טעמים, בעיקר שוקולד מריר וקפה. זהו יין שיוכל להתיישן במשך שנים ארוכות. מתתיה הוא מנחה יוצאת דופן, המוקירה כבוד לאיש שחזונו הוא מקור השראה ליקב דלתון. יינותיו מיוצרים רק בשנים יוצאות דופן ובכמויות מוגבלות, והם ביטוי למובחרות ולייחודיות. היין מגלם בתוכו רמת איכות נדירה, בדיוק כדמות האדם עצמו. מתתיה 2013 כשר למהדרין וכשר לפסח סה"כ יוצרו 7660 בקבוקים + 80 מגנומים ו 28 בקבוקים של 3-5 ליטר

מחיר לצרכן: 470 ₪

 

קברנה סוביניון רזרב

ענבי הקברנה סוביניון של יקב דלתון גדלים ברחבי הגליל העליון, כפר שמאי, אלקוש וכרם בן זמרה.  רק החלקות המובחרות ביותר מגיעות לבלנד הסופי של קברנה סוביניון. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי ישן וחדש. לאחר הבלנד התיישן היין כ – 10 חודשים נוספים בחביות עד שהגיע לבקבוק.  ליין הקברנה סויניון רזרב, צבע אדום עז והוא בעל מאפיינים יחודיים מבחינת ארומטיות, המדגישה טעם וריח של דובדבן, טבק, צמחי בר גליליים כמו זעתר ומרווה.  מומלץ ליהנות מיין זה לצד מנות בשריות ואו פסטה. ניתן ליישן יין זה בביטחון למשך עשר שנים ויותר. 8-10c טמפרטורת הגשה – כשר למהדרין וכשר לפסח

שירז רזרב

שיראז רזרב מגיע כולו מכרמי השיראז הטובים ביותר הנטועים על אדמת בזלת שחורה. האחד בשדמות דבורה. הכרם נטוע במדרון מערבי, על אדמת בזלת עמוקה עם מעט אבן. השנייה מהכרם בתל פארס, החלקות נבצרו בתחילתו של אוגוסט. לאחר התסיסה הועבר היין להתיישנות בחביות עץ אלון מובחרות למשך 18 חודשים.
שירז רזרב זהו יין קטיפתי ומלא, באף ארומות של פרי בשל, קינמון פלפל שחור. בפה ההין רך חלק, יש לו טאנינים מאוד מאוזנים ,חומציות נמוכה האופיינית לזן השיראז וסיומת ארוכה ביותר.
יין זה מתאים למאכלי קדירה, צלעות טלה או לליווי גבינות קשות.  טמפרטורת הגשה 18-10c.- כשר למהדרין וכשר לפסח

 

 

דלתון עלמה

עלמה קורל

הענבים ליין זה נבצרו בבציר ידני קפדני והגיעו ליקב לפני שעות עומס החום בכדי לשמור על איכות הפרי. היין מופק מ 50% ענבי גראנש נואר ו 50% ענבי פינו גרי. שנת בציר 2016 הייתה שנה עם משקעים ממוצעים וטמפרטורות אחיד ות יחסית בתקופת ההבשלה, כך שהאשכולות התפתחו עם טעמים מורכבים וחומצות טבעיות גבוהות. הגרנאש עבר השרייה של כ 3 שעות על הכליפות שלו ונסחט. התירוש נאסף לחביות עץ אלון בנות 3 שנים וכך היין עבר את התסיסה האלכוהולית באופן ספונטני ושהה שם על משקעיו עד לבלנד הסופי. הפינו גריי, שמייצר בעיקר יין לבן אך קליפותיו הסגולות הושרו למשך 24 שעות על הקליפות, ואז נסחט. כל זאת  בכדי לייצר יין עם נפח, שמנוניות ומעט טאנין. הפינו תסס במכלי נירוסטה ומתאפיין בארומות שלאבטיח וקליפת תפוז. לבסוף,יוצר יין מיוחד ושונה במחלוקת. המשלב טכניקות תסיסה רבות, היין מבטאחדשנות, מקוריות ואיכות מכרמי הגליל. זהו יין חדש ומרגש ביקב דלתון, והמחשבהמאחוריו הייתה לייצר יין מקורי וחדש עם
מעט מאוד צבע, יבש ובעל חמיצות מאוזנת. יין חצוף כמו הצבר הטיפוסי. עלמה קורל מפרגן במיוחד בהגשה של מאכלי ים, אוכל אסייתי, אוכל חריף וים תיכוני … או כמובן כיין סולו בחברה טובה. טמפרטורת הגשה 10-12c כשר למהדרין וכשר לפסח מתאים לצמחונים.

 

כנען

קברנה סוביניון – שיראז

היין הינו בלנד המורכב מ 65% קברנה סוביניון מכרם אלקוש, 35% שיראז כרם תל פארס.  כנען קברנה סוביניון – שיראז הינו יין בעל גוף מלא וסמיך, צבע אדום כהה בוהק. ארומות של פרי בשל עם רמיזות של עץ אלון צרפתי המלווה בטעמי תבלינים כמו וניל, קפה, טבק, שזיף ,דובדבנים שחורים ואניס. המלצות הגשה יין כנען הינו מהיינות האהובים ביותר של יקב דלתון. זהו הינו צעיר , פירותי וטעים המייצג את ההנאה שביין יום-יומי המתאים לכל ארוחה או אירוע.  טמפרטורת הגשה18-20c כשר למהדרין וכשר לפסח מתאים לצימחוניים.

מיוצר מ-שיראז: 60% ( כרם תל פארס), גרנאש: 23% (כרם כפר תבור) , ברברה: 10% (כרם ספסופה), קרינאן: 7% (זכרון –יעקב). ענבי היין נבחרו בקפידה ונבצרו בבציר ידני במהלך חודש אוגוסט . עם הגעת הענבים ליקב עברו הפרדה מן השזירות והשרייה של התירוש על הקליפות. ההשרייה מתבצעת בתוך המסחטה וזמן ההשרייה משתנה מזן לזן. (כגון שיראז כמעט ללא השרייה וגראנאש כ -4 שעות). את צבעו הבהיר קובע היננן, והוא מחליט מתי להתחיל את סחיטת הענבים העדינה- עד לקבלת תירוש ורדרד. כל חלקת יין תססה בנפרד ובטמפרטורה נמוכה על מנת לשמר את הארומות והרעננות של כל זן. רשמי טעימות כנען רוזה הינו יין ארומטי להפליא, בעל ניחוחות של ורדים, תות שדה ואשכולית אדומה וצמר גפן מתוק. היין חצי יבש, קליל ומרענן. בפה מורגשים טעמי הפרי, עם חמיצות מאוזנת וסיומת ארוכה. מתאים במיוחד לליווי מנות פתיחה כגוןחציל קלוי בטחינה, סלט פסטה קר או גבינות רכות ועדינות בסגנון גבינהצפתית. כמו כן מומלץ לשתות בחברה טובה גם ללא ליווי ארוחה, בפיקניק, או עם המשפחה- לחיים! טמפרטורת הגשה 10-12c –  כשר למהדרין וכשר לפסח מתאים לצימחונים

 

כרם מירון

קברנה סוביניון כרם מירון

כרם מירון ניטע בשנת 2000, הכרם נמצא בגובה כ 715 מטר מעל פני הים. הוא גובל בשמורת הר מירון בחלקו הדרומי ויער מירון מצפון. בכרם כ 70 דונם קברנה סוביניון שרק חלק קטן מהם, חלקה המערבי ביותר של החלקה, נמצא ביין זה. הענבים נבצרו ב 11 לספטמבר בציר 2014 התאפיין בהבשלה יציבה ומזג אוויר נוח וקרוב לממוצע הרב שנתי. היין תסס במכלי נירוסטה ולאחר מכן עבר להתיישנות בחביות עץ אלון צרפתי מובחרות לתקופה בת כ 18 חודשים. קברנה מירון  מתאפיין במבנה גוף מוצק ומאוזן וארומות אופייניות של מנטה, אקליפטוס ופרי בשל הדומה לדובדבן. היין מתאים להתיישנות וכמו כן מתלווה נהדר לתבשילי קדרות, ומנות בשר דשנות.  טמפרטורת הגשה  18-20c כשר למהדרין וכשר לפסח מתאים לצימחונים.

פומה בלאן אסטייט

הכרם פומה בלאן מכיל סוביניון בלאן מכרם אלקוש, מכרם ספסופה , כרם בן זמרה וכרם תל פארס. כל חלקה נבצרה בבציר ידני ותססה בנפרד על מנת לשמר את האיכות הארומטית והחומצות הרגישות לחמצן. סוביניון פומה מורכב מכמה שיטות ייננות. חלק מהיין מותסס בתסיסה ספונטנית בחביות עץ אלון צרפתי מובחרות בנפח של 225 ליטר ולאחר מכן מיושן על שמריו למשך של כ 6 חודשים. חלק מהמיץ מותסס במיכלי נירוסטה בתסיסה קרה ומתקבל יין ארומטי מאוד ובעל גוף קל יחסית. לאחר השלמת תקופת ההתבגרות של כל אחד מהמרכיבים נעשה הבלנד הסופי.
זהו הינו אחד מהיינות הוותיקים והאהובים ביותר של יקב דלתון וידוע בניחוח ה"עשן" העדין שמתקבל מהתיישנות על השמרים בחביות אלון. רשמי טעימות על האף עולים ניחוחות של ליצ'י, מלון ומעט אשכוליות המאוזנים על ידי ניחוח מעושן קל מהחבית. בפה היין הוא מעוגל בעל חומציות מאזנת עדינה ושפע של טעמי פירות. יין זה מתאים במיוחד לשתייה עם מנות
פיקנטיות ואף חריפות בסגנון המטבח התאילנדי וההודי. כמו כן הוא מתאים לשתייה עם עוף בגריל ועם דגים מעושנים. טמפרטורת הגשה 8-10c  כשר למהדרין וכשר לפסח מתאים לצימחונים.

 

הכירו את הצוות של יקב דלתון
בעלים: אלכס הרוני
יינן: גיא אשל
כורם: נחום נווה
מנהל היקב: צחי שטרנברג
מנהל ייצור: יוחאי עזרן
יינן מייעץ: ג'ון וורנטשאק
חברי הצוות המקצועיים של יקב דלתון מבססים את כל פועלם, החל בגידול
ובבצירה וכלה בבחירת הענבים המתאימים לכל סדרה,
על ידע מעמיק, על טכנולוגיה מתקדמת ועל מומחיות רחבת היקף.
הם בעלי חזון ומלאכה, ומונעים מסקרנות, ממומחיות
ומיצירתיות. הם אנשי אדמה שורשיים ואנשי מקצוע משכילים,
המשלבים את הרוח של דלתון בכל דבר שהם עושים.

 

שעות פעילות היקב: א'-ה' 10:00-17:00

יום שישי 10:00-14:00

עלות ביקור, סיור וטעימות ביקב- 15 ₪ למבוגר (מעל גיל 14), 12 ₪ לחיילים

היקב ומרכז המבקרים סגור בשבת.

להזמנות: 04-6987683 שלוחה מס'