כותרות אחרונות
Search

יקב בנימינה משיק שני יינות חדשים

באירוע חגיגי ומרשים שנערך במלון דן פנורמה בתל אביב, השיק יקב בנימינה שני יינות חדשים,  סמיון 2014 – לבן, ומרסלן 2013 – אדום. קדמה לאירוע החגיגי, מסיבת עיתונאים (כתבי יין) שזכו לטעום משני היינות החדשים. את הפרזנטציה ליינות החדשים העבירו בצורה מקצועית צמד הייננים של יקב בנימינה  יפתח פרץ (יינן ראשי) ויעל סנדלר. כמו כן נכח באירוע מנהל השיווק יוראי רבן. באירוע נכחה גם אשת יחסי הציבור אורלי סגל שדאגה לסיקור התקשורתי לאירוע.

שני היינות החדשים ,  סמיון 2014 – לבן, ומרסלן 2013 – אדום הם מענבי גפנים שניטעו 2009-10 ומחירם בחנויות היין,  50-60 ₪.

binyamina 6

binyamina 5

החל משעה שבע בערב החלו להגיע למלון דן פנורמה בתל אביב שוחרי יין טוב ואורחים רבים כדי לטעום ראשונים את שני היינות החדשים. שני היינות המצוינים יש לומר, נשפכו כמים ובכל פינה ניתן היה לראות אורחים כשהם לוגמים בהנאה רבה את היינות הלבן והאדום החדשים של יקב בנימינה, סמיון 2014 – לבן, ומרסלן 2013 – אדום

 .

binyamina 3

מימין: אושיק אפרים מנכ"ל ויטה פרי הגליל ומזה שלוש שנים גם מנכ"ל יקב בנימינה. ולצדו,היינן הראשי של יקב בנימינה יפתח פרץ

את פרק הברכות באירוע החגיגי פתח אושיק אפרים מנכ"ל  ויטה פרי הגליל ומזה שלוש שנים גם מנכ"ל יקב בנימינה. ואחריו ניתנה רשות הדיבור ליינן הראשי של יקב בנימינה יפתח פרץ. שיאו של הערב הופעתה המרשימה של הזמרת שפיטה.

binyamina 4

הזמרת שפיטה מנימה את זמנם של האורחים

על שני היינות:

בנימינה רזרב מרסלן 2013 אדום

binyamina 2

הרכב זני ענבים:

 90%מרסלן

10% פטיט סירה

אזור גידול:                                                                                                                         

גלבוע

תנאי גידול ואקלים:

האקלים בגלבוע הוא ממוזג ויבש עם לילות קרים. הקרקע אינה עמוקה וכושר קיבול המים בה בינוני. התוצאה המתקבלת היא כרם בעל צימוח מרוסן ואיזון נכון בין עלווה לפרי. גורמים אלה, יחד עם טיפול מסור מצד כורמי היקב תורמים כולם לאיכות היין המתקבל.

תהליך ייצור היין:

ענבי המרסלן נבצרו לקראת סוף חודש אוגוסט 2013 בכרם מירב אשר על רכס הרי הגלבוע בבציר לילי. עם הגיעם ליקב, הועברו הענבים דרך מפריד-מועך ומשם למיכל נירוסטה להשרייה בטמפרטורה קרה טרום תסיסה על מנת למצות יותר חומרי צבע, טעם וריח. כעבור מספר ימים התחילה התסיסה האלכוהולית, במהלכה עבר היין שפייה והחזרה למיכל על מנת לעזור בקיבוע הצבע וריכוך הטאנינים. בסיום התסיסה האלכוהולית, עבר היין תסיסה שנייה- תסיסה מלולקטית, ומיד לאחריה הועבר היין לתקופת התבגרות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי למשך 14 חודשים. בסיום תקופת ההתבגרות נבנה הממסך (בלנד) הסופי – חביות מרסלן נבחרות ותוספת של 10% פטיט סירה מכרם מירב.

רשמי טעימה:

בנימינה רזרב מרסלן 2013 משתייך לגל החדש של "יינות ים-תיכוניים" אשר הולכים ותופסים מקום של כבוד על המדפים בחנויות היין ובתפריטי היין במסעדות ברחבי הארץ. הזן מרסלן משתייך לקבוצת זנים אשר התאקלמו היטב בארצנו ומניבים תוצאות נהדרות ומעוררות עניין. זוהי הכלאה מוצלחת בין גרנאש לקברנה סוביניון והתוצאה היא ענב המקבל איכויות משני הצדדים- פירותיות וארומאטיות מן הגרנאש, וכן מבנה טוב וטאנינים מוצקים מהקברנה.

הדרך של של ירב בנימינה בעבודה עם המרסלן עוד ארוכה – החל מעבודה בכרם וכלה בהבנתם הייננית באשר להפקת יינות איכות מזן זה. אולם כבר בשלב זה הם מוצאים עניין רב ונלהב ביין וגאים להציג בפניכם את המרסלן הזני הראשון שנעשה ביקב.

בנימינה רזרב מרסלן 2013 מתאפיין בעושר ארומאטי, בישום, פרחוניות והרבה פרי כהה. גם בטעימה, אותו פרי כהה ודחוס מככב שוב, והטאנינים בינוניים ולעיסים.

היין ילווה בהנאה מנות כמו שוק טלה עם שום ורוזמרין, קבב מתובל צלוי בגריל או ברווז קונפי.

טמפרטורת הגשה:

מומלץ לקרר מעט את היין לפני ההגשה לטמפרטורה של 16-18 מעלות צלזיוס.

כוהל: 14.5%

בנימינה רזרב סמיון 2014 לבן

binyamina 1

הרכב זני ענבים:

 90%סמיון

10% סוביניון בלאן

אזור גידול:                                                                                                                         

רמת סירין – גליל תחתון

גלבוע

תנאי גידול ואקלים:

רמה בזלתית עם קרקע חרסיתית אך מנוקזת היטב, התורמת לאיזון טבעי של צימוח ולהבשלות מוקדמות ואחידות. משטר הרוחות בכרם והלחות היחסית הנמוכה תורמים לאיזון החום בגפן ומונעים התבססות של מזיקים ופטריות ותורמים אף הם להבשלות מהירות ואיכותיות. הכרם מטופל על ידי חקלאי קיבוץ דגניה א' – גיל אילן ואבנר עבדי.

תהליך ייצור היין:

ענבי הסמיון נבצרו בכרמי היקב אשר ברמת סירין בסוף חודש יולי 2014 עם נתוני הבשלה מרשימים ביחס לאקלים הישראלי החם – הבחנו בעלייה ברמת הסוכר והתפתחות הטעמים בענב ומנגד שמירה על רמת חמיצות גבוהה. כבר מרגע זה ידענו שמסתתר כאן משהו מיוחד. הענבים נבצרו בבציר לילי והועברו ישירות ליקב לסחיטה, תהליך הצללה טבעי ותסיסה במיכל נירוסטה בטמפרטורה קרה.עקבנו מקרוב אחרי תהליך התסיסה והתפתחות היין, שהמשיך להפתיע ולהרשים אותנו מיום ליום – בעיקר במאפייני הפרי הטרי והפריך שלו וברמת חמיצות יוצאת דופן. בסיום התסיסה היין עבר שפייה, תקופת התיישנות בת 6 חודשים על המשקעים ה"רכים" אשר תרמה למרקם היין ולמורכבותו. במהלך תקופה זו נעשו ניסיונות לממסכים שונים ושילוב עם זנים אחרים, ובסופו של דבר הוחלט על תוספת של 10% סוביניון בלאן אשר תרמה לעושר הארומאטי של היין ולמבנה. בסיום תקופת ההתיישנות עבר היין תהליכי ייצוב, הצללה וסינון. היין בוקבק בחודש אפריל 2015.

רשמי טעימה:

בנימינה רזרב סמיון 2014 הוא יין מרענן, פריך וקיצי. באף שפע ארומות של פירות קיץ בשלים כמו מלון ואפרסק לבן וכן מעט הדרים. בטעימה היין מהודק מאד, יבש, מינראלי ובעל נוכחות ואינטנסיביות טובה. היין ישתלב מצוין כאשר יוגש לצד מאכלי ים, במיוחד עם טעמים אסייתים; סושי וסשימי; או לצד מנות כמו פסטה פרימוורה עשירה בירקות אביב/קיץ (אפונה, שומר, ואפילו אספרגוס) וכן גבינות עיזים צעירות.

פוטנציאל יישון:

באזורים מסוימים בעולם, כדוגמת ה– האנטר ואלי באוסטרליה, הסמיון הוא המלך. בצעירותו הוא פריך ורענן אך פוטנציאל היישון שלו הוא ארוך מאד ולעיתים היין אינו חושף את צבעיו האמיתיים עד 10 שנים מיום הבציר. סמיון מבוגר הופך למורכב מאד, עשיר בריחות וטעמים ואינו מאבד מהחומציות הנפלאה שלו.

הסמיון הוא זן חדש יחסית ביקב בנימינה וקשה לחזות בשלב זה כיצד יתפתח היין בעתיד. ביקב בנימינה בחרו להשתמש בפקק הברגה על מנת למנוע חמצון מוקדם של היין וכדי לשמר את רעננותו. יהיה מעניין לעקוב אחר התפתחות היין בשנים הקרובות ולגלות כיצד יתנהג… יש למה לצפות!

טמפרטורת הגשה:

מומלץ להגיש קר, בטמפרטורה של 8-10 מעלות צלזיוס.

כוהל: 12.5%