כותרות אחרונות
Search

יום מעשים טובים: כמיליון וחצי ישראלים ייצאו לעשות טוב מדן ועד אילת

יום מעשים טובים: כמיליון וחצי ישראלים ייצאו לעשות טוב מדן ועד אילת

בשנתו האחת עשרה, יום מעשים טובים מרחיב את מעגלי עשיית הטוב ומהווה יום שיא של עשייה מתמשכת לאורך כל השנה למען הזולת. השנה צפוי מספר שיא – אחד מכל 5 ישראלים – ישתתף באחד מאלפי הפרויקטים הפזורים בכל הארץ. היוזמה החיובית, שנולדה בישראל, החלה לפני 11 שנים והצליחה לסחוף מיליוני בני אדם במעל 75 מדינות בעולם.

יום מעשים טובים 2017 יתקיים השנה בישראל ביום שלישי ה-28 במרץ וב-2 באפריל בעולם. למעלה ממיליון וחצי ישראלים צפויים להשתתף השנה בפרויקט הייחודי (אחד מכל 5 ישראלים). יום מעשים טובים הוא יום שיא של עשייה מתמשכת לאורך כל השנה, אשר סוחף אחריו מיליוני משתתפים ברחבי העולם. השנה, כ- 50% מהפרויקטים ההתנדבותיים ימשכו גם לאחר יום מעשים טובים. בנוסף, על פי נתוני רוח טובה, ישנה עלייה מתמדת בכמות האנשים הפונים לעמותה על מנת להתנדב לאחר יום מעשים טובים.

יום מעשים טובים בחולון – צילום: סיון פרג'

יום מעשים טובים הינו פרויקט הדגל של עמותת "רוח טובה" אשר פועלת כל השנה לחיבור בין אנשים המעוניינים להתנדב לבין עמותות וארגונים הזקוקים למתנדבים. הרעיון המרכזי העומד מאחורי היוזמה הוא כי כל אדם יכול לעשות מעשה טוב למען הזולת, מעשה טוב גדול או קטן, שיכול לסייע לאחר ומהווה דוגמא לאיך העולם שלנו יכול להיראות כל יום בשנה.

אשת העסקים והפילנתרופית ויוזמת יום מעשים טובים, שרי אריסון:  "בנינו תשתית ענקית של עשיית טוב. כל אחד עושה טוב, אבל החיבור יחד – מביא עוצמה.  ביחד אנחנו יכולים להעביר את המשקל לחיובי וזה מביא המון תקווה. המיזם הזה, שנולד לפני כאחת עשרה שנים, חצה גבולות והפך לגורם בינלאומי מאחד בזכות הפשטות שבו, ובגלל היכולת של כל אחת ואחד להתחבר אליו ולקחת חלק ביוזמה. המטרה היא ליצור מסה קריטית של עשיית טוב שתביא לשינוי חיובי בעולם". 

יום מעשים טובים בבית שמש – צילום סיון פרג'

ביום מעשים טובים, כל אדם, קבוצה וקהילה מוזמנים לעשות מעשה טוב: אנשים פרטיים, קבוצות, ארגונים, תנועות נוער, חיילים, תלמידים, סטודנטים וחברות עסקיות יקיימו ביום זה פעילויות מגוונות, על פי כישוריהם ויכולתם: החל מחיוך למישהו, ביקור בביתו של שכן קשיש ועד להתנדבות בפרויקטים למען החברה והסביבה.

עמותות, רשויות מקומיות וארגונים לתועלת הציבור מוזמנים לגבש רעיונות לפעילויות התנדבות שיתאימו לצרכיהם ולהיעזר בעמותת רוח טובה כדי להוציאן לפועל. יחידים, קבוצות או חברות עסקיות, המעוניינים לקחת חלק ביוזמה מוזמנים לבחור את העשייה החיובית העונה על העדפותיהם מתוך שלל ההצעות הקיימות באתר יום מעשים טובים.

ביום זה יתקיימו ברחבי הארץ מגוון אירועי חוצות מרכזיים עם ערך מוסף לכל המשפחה, במסגרתם יוכל הציבור לעשות מעשה טוב 'על הדרך'. בנוסף, יתקיימו  אירועי לילה בתל-אביב ובירושלים.

שיפוץ גינה במתנס שיקאגו בלוד צ- ילום- סיון פרג'

רפי אלול, יו"ר עמותת "רוח טובה" הפועלת תחת הקרן המשפחתית על-שם תד אריסון: " לפני כ-11 שנים, השתתפו ביום מעשים טובים 7000 אנשים והשנה צפויים לקחת בו חלק מיליון וחצי ישראלים. יום מעשים טובים הוא רק סמל ומשמש זרז לתחילתה של פעילות התנדבותית שנמשכת כל השנה. אנשים וקבוצות שמצטרפים אלינו ממשיכים להתנדב במשך כל השנה".

ביום מעשים טובים כולם שותפים: נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, מאמיני כל הדתות- כולם מתלכדים כגוף אחד, למטרה המשותפת של עשיית טוב למען האחר והסביבה. בשנה שעברה השתתפו ביום המעשים הטובים מיליון ושלוש מאות אלף ישראלים. 99% מהרשויות בישראל לקחו חלק, כולל בחברה הערבית. בפרויקט היו מעורבים מיליוני בני אדם מ-75 מדינות ברחבי העולם, דוגמת ברזיל, טאיוואן, איטליה, ארה"ב, גרמניה, ארגנטינה, רוסיה, פנמה  ועוד.

לפרטים נוספים חפשו 'יום מעשים טובים' בגוגל או בפייסבוק

http://www.good-deeds-day.org.il/