כותרות אחרונות
Search

טיפים לקראת החזרה לשגרה אחרי החגים – באדיבות: רותי אבירי

טיפים לקראת החזרה לשגרה: נשנושים בריאים בזמן העבודה באדיבות טונה סטארקיסט

באדיבות: רותי אבירי, דיאטנית ויועצת קולינרית של טונה סטארקיסט

מכירים את הרגע בו אתם נמצאים בעבודה, עובדים במרץ ופתאום עולה החשק לנשנש משהו? אחרי תקופת החגים, החזרה לשגרת העבודה היא בבת אחת, ועלינו להתרגל אליה. עם הנחיתה הקשה בחזרה לשגרה, מגיעה גם החזרה לשגרת תזונה נכונה. הנשנושים בעבודה לא חייבים להיות משמינים, הם יכולים להיות גם בריאים ומזינים.  רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת קולינארית של טונה סטארקיסט מציגה 6 רעיונות לנשנושים שקל לקחת או להכין בעבודה, בריאים ומזינים ובעיקר לא משמינים.

starkist-10

צילום: ניר עצמון

  1. פירות וירקות חתוכים בקופסא- קל, נגיש, לא מלכלך ומזין. מומלץ לשדרג את הקופסא עם כף טחינה או מטבל בצד או עם שקדים ואגוזים.

  2. פריכיות מאורז מלא יכולות לעמוד בפני עצמן גם ללא ממרח. דגן מלא עשיר לא רק בסיבים אלא גם בשפע של ויטמינים ומינרלים. לא בא לכם את טעמן הנטרלי של הפריכיות? אפשר להעדיף את אילו שכבר מגיעות בטעמים שונים.

  3. בייגלה מקמח מלא יעזור להעשיר את התפריט בדגנים מלאים ובסיבים. אם תנגבו איתו גבינה לבנה 5% תרוויחו עוד שפע של חלבון וסידן ותקבלו נשנוש שאפילו קצת ישביע.

  4. חטיפי סויה בתרמיל (אדממה) ניתנים להכנה תוך 5 דקות במים רותחים ומספקים את כל יתרונותיה התזונתיים של הקטנית המדוברת הזאת. אם יש לכם אפשרות להרתיח מים בעבודה, פשוט שמרו שקית אדממה בפריזר והכינו לכם בכל פעם כמות רצויה.  אין לכם אפשרות כזאת? הכינו את האדממה בבית וחממו אותה במיקרו. אפשר לאכול גם קר.

  5. קופסאות שימורים הן דבר נהדר לשמור בעבודה. למרות ששמן מרמז על כך שהן מכילות חומרים משמרים, רובן לא יכילו כלל חומרים משמרים. קטניות או דגנים כגון תירס או אפונה יכולים להוות נשנוש נהדר, ואפילו טונה!  כן, כן, פשוט לפתוח קופסת טונה ולזכות בדג כנשנוש.  הטונה מכילה חלבון זמין , ויטמין  B6, B12, ברזל, אבץ, מגנזיום, זרחן, סלניום ואומגה 3 בכמות משמעותית.

ואם אתם רוצים בכל זאת לעשות הפסקה ללא נשנושים, צאו לסיבוב קצר בחוץ. האוויר הצח והפעילות יזרימו את הדם ויגרמו לתחושת ערנות אמיתית ונעימה.