כותרות אחרונות
Search

טיפים לניהול פיננסי נבון שיעלה את העסק שלך על המסלול להצלחה

8 טיפים לניהול פיננסי נבון שיעלה את העסק שלך על המסלול להצלחה

מאת: טל רדעי, מנהל סניף מרכז עסקים חיפה של בנק מזרחי טפחות

 

כיצד לקרוא את הדו"חות הכספיים של העסק ולהבין אותם? כיצד לקבל את ההחלטות הפיננסיות הנכונות? כשקבלת ההחלטות מוטלת על כתפיך, ידע וכלים מתאימים לניהול פיננסי נכון של העסק הינם דבר הכרחי. טל רדעי, מנהל מרכז עסקים חיפה של בנק מזרחי טפחות ריכז עבורכם "טעימה" של כלים לניהול פיננסי נכון:

הכרת סביבת העסקים

על מנת לקבל החלטות עסקיות ופיננסיות נכונות אשר יתאימו  לעסק שלך, עליך להכיר לעומק את המרחב בו העסק פועל: להתוודע למתחרים בפועל ולמתחרים הפוטנציאלים, לקרוא סקירות ענפיות ולהתעדכן במידע עסקי, לבקר בתור "לקוח סמוי" אצל מתחרים והכי חשוב – לבחור בסביבה שבה הפוטנציאל טרם מומש ולא בסביבה רוויה.

התנהלות נכונה מול הבנק

ההיכרות עם הבנק חשובה מאוד – לכן חובה ללמוד את הסביבה הבנקאית, את "הנפשות הפועלות", ולא פחות חשוב: לעדכן את הבנקאי בכל שינוי לטובה או לרעה במצב העסק, כדי  לא להפתיע אותו ולייצר, בזמן אמת, פתרונות לתרחישים העסקיים השונים. יש גם להגיע להסכמות על צרכי האשראי שיתאימו לתקופה ארוכה, על מנת למנוע מצב של בקשות אשראי חוזרות ונשנות מהבנק.

לבנות תכנית עסקית

תכנית עסקית הינה מסמך מפורט הבוחן את הכדאיות הכלכלית של העסק ואת מקורות ההכנסה והרווח שלו. בתוכנית מומלץ לכלול מחקר והיכרות עם הסביבה התחרותית בענף וכן מודל פיננסי המעריך את הביצועים הכלכליים. כמו כן יש לבחון את שווי העסק ולהגדיר את הפעילות הנדרשת בשביל מיצוי הפוטנציאל.

בחירת הגורם שיכין את התכנית הינה קריטית. יש לבחור בקפידה יועץ בעל ניסיון רב בתחום, רצוי כזה שעליו קיבלתם המלצות, כדי למנוע מצב בו המרחק בין התכנית למציאות יהיה גדול.

לשמור על איזון כלכלי

שמירה על איזון בין הוצאות העסק לבין הכנסותיו, היא מרכיב משמעותי בניהול של העסק. בשביל לעשות זאת נכון, יש להקפיד על קבלת ההכנסות מהלקוחות לפני הוצאת התשלומים לספקים. דבר זה יתאפשר ככל שתהיה הקפדה על קבלת ימי אשראי מספקים, שיהיו ארוכים יותר מתנאי  האשראי שניתן ללקוחות. בד בבד צריכה להיות הקפדה על גביה בזמן של החובות, כדי למנוע חריגות ממסגרות האשראי שהוגדרו בבנק.

ניתן להיעזר בפתרונות בנקאיים לעסקים קטנים, שיאפשרו לעסק להתנהל עם מרווח נשימה.

להיעזר במומחים

קבלת סיוע ממומחים פיננסיים, שיוכלו לסייע ולהציע פתרונות לייעול ההתנהלות הפיננסית של העסק, היא דבר חשוב ביותר. הסיוע יכול לבוא לביטוי גם בהכנת התכנית העסקית הראשונית וגם בשליטה על התזרים לפחות בשנים הראשונות של העסק. במזרחי טפחות קיים מערך פיננסי רחב שנועד לסייע לבעלי עסקים ובראשו הבנקאי האיש, שמכיר את העסק שלך ויוכל לתת עצות שיתאימו לך אישית במגוון מוצרים ושירותים.

 

צילום: יח"צ

היערכות להגשת הדו"ח השנתי

בסוף חודש אפריל חל מועד הגשת הדו"ח השנתי למס הכנסה. הדו"ח מרכז את ההכנסות שהיו לעסק בשנת המס האחרונה והגשתו הינה בגדר חובה. אם החלטת להגיש את הדו"ח בעצמך, חשוב להקפיד על מילוי נכון של כל הסעיפים ולהגישו במועד. זאת על מנת להימנע מקנסות.

 

שרות ללקוח

השירות הוא אחד הנושאים החשובים ביותר להצלחת העסק. מירב הלקוחות, בעיקר בתחילת חיי העסק, יבחנו אתכם. לרובם איכות השרות, הזריזות, והזמינות שלכם אליהם חשובה להם יותר מהמחיר, ולפי זה יבחרו אם להיות לקוחות שלכם.

 

בחירת כוח אדם איכותי

בחירה נכונה של עובדים, שהינם שותפים לדרך, הינה קריטית. עליכם לבחור את מי להעלות לאוטובוס לפני שתחליטו לאן האוטובוס ייסע. חשוב לשקול את הנושא ביסודיות ובכובד ראש. ברור שעדיף להתמהמה מאשר לבחור אנשים שלא יתאימו לנו בהמשך.