כותרות אחרונות
Search

טיפים ועצות לקראת החזרה לבית הספר מבית רשת "הרמוניה לבית"

רשת הרמוניה לבית מנדבת, טיפים ועצות לקראת החזרה לבית הספר וכיצד להעניק סביבת לימוד נכונה לילד בחדרו.

הילדים כיום, פעילים פחות ופחות. רובם כבר לא יורדים כמו פעם מהבית ומשחקים למטה עם ילדי השכנים. פחות מפעילים את גופם ומעדיפים לשבת מול מסך הטלוויזיה, המחשב או הטלפון הנייד. וניתן לראות בבירור שהם צוברים בעיות יציבה, כאבי גב וצוואר ועוד….

לכן, מומלץ ואף כדאי לפני רכישת כיסא ושולחן לימודים להכנת שעורי הבית. להתאים אותם למידותיו של הילד. כך נפחית את כאבי הגוף המתפתחים אצלם.

הילדים כיום, גם הצעירים מביניהם, מעדיפים שולחן עבודה וכיסא ישיבה, שיראה מעוצב וטרנדי ושלא יראה ילדותי מידי.

טיפים לבחירה נכונה:

שולחן העבודה:

השולחן צריך להתאים למימדי הילד לא פחות מאשר למימדי החדר. עומקו צריך להיות לפחות 60 ס"מ על מנת שיהיה מספיק מקום להניח עליו את כל החפצים, אורכו יכול להיות ככל שמאפשר לכם החדר. חשבו איזה דברים צריך יהיה להניח על השולחן ותכננו מספיק מקום לכל אחד מהם: מסך מחשב, מקלדת, עכבר, ספרים, כלי כתיבה, מנורת שולחן ועוד.

תכננו מגירות שיאפשרו לילד להניח בהן את חפציו ולשמור על הסדר. העדיפו מגירות על גלגלים שניתן להזיז במידת הצורך ולא כאלה הצמודות לשולחן, שלא יגבילו את תנועת הילד ויאפשרו לו להשתמש בכל אורך השולחן.

harmonia 4

צילום: אסף לוי

מיקום המקלדת והמחשב: 

את המקלדת והמחשב מקמו מול הילד, בהמשך ישיר לאמות ולכפות ידיו. שימו לב שהם קרובים אליו מספיק ושהוא יכול לעבוד כשאמות ידיו נשענות על השולחן ושהוא אינו צריך להטות הצידה או למעלה את שורש כף היד כשהוא עובד עם העכבר או עם המקלדת. במידת הצורך, ניתן לרכוש עבורו פד ארגונומי או להסתייע במגבת קטנה מגולגלת לתמיכה.

בחרו נכון את כיסא התלמיד:

קחו אתכם את הילד לחנות על מנת "למדוד" עליו את הכיסא. בחרו כיסא עם אופציה של עולה ויורד. וניתן לכוון בו את גובה המשענת ואת הזווית הכיסא. העדיפו כיסא ללא ידיות או כיסא עם ידיות מתכווננות שניתן להנמיך אותן כדי לאפשר לכיסא להיכנס מתחת לשולחן כך שהילד יוכל להשעין את אמות הידיים על השולחן. יש לשים לב שכשהילד יושב על הכיסא "עד הסוף" כך שגבו נשען על משענת הכיסא, יש מרווח של 2-3 אצבעות בין קצה הכיסא לשקע הברכיים, ושכפות רגליו של הילד מונחות יציבות על הרצפה. אם כפות רגליו של הילד לא מגיעות לרצפה, השתמשו בהדום או שרפרף כדי לאפשר לו תמיכה.

harmonia 5

צילום: אסף לוי

חשוב לבחור תאורה מתאימה: הקפדה על תאורה נכונה תעזור לתלמיד שלכם לראות טוב יותר את החומר שמולו ותמנע מאמץ יתר של העיניים, עייפות שרירים ומתח בצוואר ובכתפיים. מקמו בחדר לפחות שני גופי תאורה – אחד מרכזי שיאיר את כל החדר, ועוד אחד ממוקד מעל שולחן העבודה.

שימו לב שהאור אינו מסנוור או מפריע לתצוגת מסך המחשב, ובחרו נורות שאינו מחממות בצבע ניטראלי שאינו לבן מדי (גורם לכאבי ראש) או צהוב מדי (גורם לישנוניות).

מחירים לדוגמא:

כסאות תלמיד המחיר החל מ- 149 ₪ ועד  299.90  ₪, כונניות לחדר ממתכת בשילוב זכוכית , וכונניות קלסיות מעץ הכוללות 3-4 מדפים. המחיר: החל מ- 179.90 ₪ ועד 299.90 ₪ .

שולחנות כתיבה בשילוב מתכת וזכוכית או עץ וזכוכית מעץ מלא וכן שולחנות עם הדפסים התואמים את הדפסי הכיסאות. המחיר: החל מ- 99.90 ₪ ועד 399.90 ₪ . שולחן מחשב מעוצב ממתכת המחיר: החל מ- 99.90 ₪ ועד 399.90 ₪ ועוד.

  • עד סוף חודש אוגוסט מציעה רשת הרמוניה לבית את כל הריהוט ב- 50% הנחה .