כותרות אחרונות
Search

חלום שהתגשם: ישראל סגל מספר על חברת "אקיפ" לאספקת ריהוט וציוד לבתי מלון שבבעלותו

חלום שהתגשם: ישראל סגל מספר על חברת "אקיפ" שלו: one stop shop למלונאים.

לאחרונה נפתח בירושלים מלון אוריינט של רשת מלונות ישרוטל. חברת "אקיפ", החברה לאספקת ריהוט וציוד לבתי מלון מראשון לציון, סיפקה והתקינה בו את הריהוט והציוד התפעולי בהיקף נרחב של מיליוני שקלים. הריהוט יוצר והותקן ע"י חברת AHSAP טורקיה, ש"אקיפ" היא נציגתה הבלעדית בארץ.

צילום- יח"צ

עבור ישראל סגל, המייסד והמנכ"ל של אקיפ, חברה המתמחה במתן פתרון הצטיידות כולל למלונות, שסיפקה ריהוט וציוד תפעולי למלונות רבים בישראל, בהם וולדורף אסטוריה ירושלים, ריץ' קרלטון הרצליה, קרלטון תל אביב, רויאל ביץ' תל אביב ,כרמים בקריית ענבים ועוד רבים אחרים ,הייתה זו עוד סגירת מעגל. במשך 10 שנים 1989-1999 כיהן ישראל סגל כמנהל הרכש ברשת ישרוטל, כשזו רק החלה לתפוס תאוצה. "התפקיד הראשון שלי בישרוטל היה לפרק את מלון סאן טרופה ולהקים בשטחו את מה שהפך למלון הדגל של הרשת, רויאל ביץ' אילת.  עד היום לא קיים בארץ מלון מורכב כמוהו מבחינה תפעולית. בשנים אלו שימשתי אחראי על הרכש התפעולי ועל רכש ההקמות של המלונות החדשים, ישרוטל היה ביה"ס הכי טוב שיש".

ה"רומן" של סגל עם תחום המלונאות החל בתחילת שנות ה-80, אז היה סטודנט צעיר למינהל בתי מלון בתדמור הרצליה. איתו למדו, הוא זוכר, רוב רובם של מנהלי המלונות שמאכלסים היום את שורות הניהול בתחום המלונאות.  את הסטאג' עשה סגל במלון שרתון וושינגטון, וכשחזר לישראל, שימש בשרתון ת"א כמנהל במחלקת הרכש וכמנהל מזון ומשקאות. לאחר 10 שנים בשרתון ת"א הבין, לדבריו, שחיים של מנהל תפעול במלון לא מתאימים לו מבחינה משפחתית. "באותה תקופה הייתה רשת ישרוטל בהקמה. לאחר ראיון עם רפי שדה התחלתי בעבודתי כמנהל הרכש ברשת, שבאותה תקופה תפסה תאוצה והקימה עוד ועוד בתי מלון".

כאמור, גם בישרוטל עבד כעשור, וב-1999 החליט לצאת לדרך עצמאית. "לאחר שנים רבות של ניסיון בבתי המלון הטובים בישראל, זיהיתי שחסרה בישראל חברה של One stop shop למלונאים. מקום בו המלונות יוכלו למצוא את כל הדרוש להם מבחינת הצטיידות. זה היה החלום שלי, יצאתי אתו לדרך עם הפרויקט הראשון של החברה שלי: חידוש מלון קרלטון ת"א. במשך השנים מאז אספתי סוכנויות נדרשות עפ"י ההיכרות והניסיון שלי, התמקדתי באספקת ריהוט וציוד תפעולי לבתי מלון. מאז ביצעתי עשרות פרויקטים בבתי מלון בארץ וכן באירופה ובאפריקה.  לפני מספר שנים נוספה הפעילות של "אקיפ פרוייקטים, מטבחים, מערכות הסעדה ומזנונים לחדרי האוכל."

אנחנו שאלנו וישראל סגל ענה:

ישראל סגל ,"אקיפ" הינה החברה היחידה בארץ שמספקת פתרון ONE STOP SHOP לתעשיית האירוח.

 

מאיפה השם אקיפ?

"בזמנו הייתה תערוכה בפריז, שכל מלונאי הכיר : "אקיפהוטלס". משם גזרתי את השם. כיוונתי לשם בינלאומי, כי מראש חשבתי על פרויקטים גם בחו"ל, מה שהסתבר כנכון".

 

מה סוד ההצלחה של אקיפ?

"המקצוענות וזיהוי הצרכים", לדעת לספק למלונאים את כל הדרוש להם, וכן היכולת שלנו להחזיק מלאים מספקים. בתי המלון מבקשים רמת תכנון לטווח ארוך, אבל אספקה לטווח קצר. בית "אקיפ" כולל אולם תצוגה חדש, שמשתרע על פני 650 מ"ר, ומהווה חווית קניה לכל מבקריו, ומחסן לוגיסטי בגודל 2,500 מ"ר. אני דואג, שהאולם ישנה את אופיו משנה לשנה. יש פריטים שהם הלחם והחמאה, ויש פריטים של מגמות. לדוגמא, לפני כעשור התחיל טרנד של כלי מלמין. המלונאים דרשו כלים צבעוניים לא שבירים למזנונים, כלי המלמין ענו על הצורך. לאחר חמש שנים הטרנד פינה מקום לכלי נירוסטה וכיום מתחילים לככב כלים מנחושת. לכן יש לנו במלאי את כל הפריטים הקלאסיים, אבל גם את הטרנדיים בכל רמות המחיר, אני מקפיד להיות מעורב בטרנדים".

 

מה הלאה? עוד מעט 20 שנה להקמת החברה שלך ?

"החלום שלי היה לספק למלונאים את כל הדרוש והגעתי למטרה הזאת מבחינת הכותרת. אשכלל ואעצים החברה, אבל כאן אני נשאר".