כותרות אחרונות
Search

"חוות תקוע", המשווקת פטריות וירקות מיוחדים מתגייסת לקידום המודעות למאבק בסרטן השד

"חוות תקוע", המשווקת פטריות וירקות מיוחדים, מקדמת את המודעות למאבק בסרטן השד. במהלך חודש אוקטובר, שהוכרז כחודש המודעות, ישווקו הפטריות הטריות של "חוות תקוע" במהדורה מיוחדת באריזות ורודות, עם מדבקה וסרט ורוד – סמל המאבק בסרטן השד. חלק מההכנסות יועברו כתרומה לעמותת "אחת מתשע" (הפועלת לקידום המודעות למחלה ולתמיכה בחולות וקרוביהן).

סרטן השד היא המחלה הממארת השכיחה ביותר בעולם המערבי ובישראל בכלל. מדי שנה מאובחנות בישראל כ- 4,000 נשים. אחת מכל שמונה נשים ישראליות עלולה לחלות בסרטן השד. חודש אוקטובר מוקדש בכל העולם וגם בישראל כחודש המודעות לסרטן השד להגברת המודעות למחלה ולאבחון המוקדם.

shitaki 2

מה הקשר בין פטריות וסרטן השד?

הנטורופתית טל בן דוד, יועצת ל"חוות תקוע", מסבירה:

מחקרים רבים מאששים כי פטריות מאכל (מסוגים מסוימים) בעלות יכולות אנטי-סרטניות התורמות למניעת מחלת הסרטן, מעכבות את התפתחות התאים הסרטניים ואף מקלות על ההתמודדות עם המחלה.

פטריית מאי-טאקי –מחקרים מראים כי לפטרייה יכולת לעודד יצירת תאים של מערכת החיסון המשמידים תאים סרטניים ונלחמים בהתפתחות הגידול. כמו כן, התברר שאכילת פטריות מאי-טאקי שיפרה את יעילות טיפולי הכימותרפיה, הפחיתה תופעות לוואי ושיפרה באופן משמעותי את ההתמודדות עם המחלה בסוגי סרטן רבים ובהם – סרטן השד, סרטן ריאות, סרטן המעי הגס, סרטן הכבד ועוד. את הפעילות הרפואית האנטי-סרטנית של הפטריות מייחסים לרכיבים מסוג בטא גלוקן. בנוסף, נמצא שהפטרייה מיטיבה עם איזון רמות הסוכר בדם ומחזקת את מערכת החיסון.

פטריית שי-טאקי –היא בין פטריות המאכל החשובות ביותר שתורבתו וגדלות לצרכי מאכל ורפואה. מבין סגולות הפטרייה הרבות שנמצאו במחקרים שונים, נמצא שהפטרייה מכילה חומר ייחודי בשם לנטינאן אשר מחזק את מערכת החיסון ומעכב התפתחות תאים סרטניים. מחקרים מראים שפטריית ה-שי-טאקי מסוגלת לגרום להגדלת הפעילות של המקרופג'ים  – התאים הבולעניים של מערכת החיסון, אשר אחראים בין היתר על זיהוי והשמדת תאים סרטניים.

בנוסף לפטריות מאי-טאקי ושי טאקי, "חוות תקוע" משווקת מגוון רחב של פטריות אקזוטיות, טריות ומיובשות, בהן- פטריות יער, מלך היער, שי-מג'י, הטאקי, חצוצרה זהובה ועוד. לאחרונה החלה "חוות תקוע" לשווק את פטריות המאי-טאקי גם בגרסה הטרייה.

הפטריות מעשירות כל מנה בחן, שפע של טעם ובריאות. הן משתלבות נהדר במגוון רחב של מנות ומטבחים.

כשרות  – רבנות גוש עציון.

מחירים: פטריות שי-טאקי ומאי-טקי טריות: 10-12 ₪ (למשקלים של 125-150 גרם).

פטריות שי-טקי ומאי-טקי מיובשות: 10-12 ₪ ל- 25 גרם.

את פטריות חוות תקוע ניתן להשיג בכל רשתות השיווק, החנויות הפרטיות והשווקים הפתוחים ברחבי הארץ.

shitaki 1

צילום: אפיק גבאי

הצעה למתכון:

פסטה מוקפצת עם פטריות שיאטקי, עגבניות צלויות ופקאנים

המתכון באדיבות אינס שילת. צילום מנה – אפיק גבאי

מצרכים:

1 חבילת פסטה בכל צורה שאוהבים

1 מגשית פטריות שי-טאקי, חצויות. (יש להסיר את רגל הפטרייה)

6 שיני שום פרוסות

3/4 כוס אגוזי פקאן טבעיים

8 עגבניות תמר או עגבניות קטנות וקשות, חצויות

1 כוס עלי בזיליקום

שמן זית

מלח גס

פלפל שחור גרוס

להגשה: חופן עלי בזיליקום, 3-4 כפות גבינת פרמזן מגוררת

אופן ההכנה:

מחממים את התנור ל- 200 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה ומסדרים את העגבניות החצויות. מפזרים מלח גס ופלפל גרוס, יוצקים מעט שמן זית ואופים בחום כ- 20 דקות, עד שהעגבניות משחימות מעט ומצטמקות, אך עדיין שומרות על עסיסיותן.

מבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן.

מחממים שמן זית במחבת עמוקה ורחבה מאוד או סיר סוטאז', ומקפיצים יחד פטריות, שום ואגוזי פקאן למשך 3-5 דקות, ממליחים ומפלפלים.

מוסיפים למחבת את הפסטה המבושלת, חצאי העגבניות ועלי הבזיליקום, ומערבבים הכל ביחד. מקפיצים עוד כ- 3 דקות ומכבים את האש.

בעת ההגשה מפזרים על כל מנה כמה עלי בזיליקום טרי וגבינת פרמז'ן מגוררת.

לפרטים נוספים ומתכונים: www.tekoafarms.co.il