כותרות אחרונות
Search

חווית "טעמים בעמקים" 17-28.1.2016

חג הטעמים בעמקים חוזר ובגדול, אתם מוזמנים לחוויה של פעם בשנה, חוויה של תוצרת חקלאית טרייה המוגשת במסעדות המובחרות באזור עמק יזרעאל, לצד חווית טעימת יינות מיקבים מקומיים בנוף השדות הירוקים. היכונו לעשרה ימים של חגיגות שעוברות ממסעדה למסעדה, בין היקבים, בסיורים מודרכים ובסדנאות בקניונים.

מסורת פסטיבל טעמים בעמקים מציעה בשנה ה- 12, לצד הארוחות והאירועים הקולינריים במסעדות המובחרות , סדרת מפגשים מעניינים עם החקלאים העובדים בשדות, בסיורי הכרות עם חקלאות שנות ה- 2000. חוויה של צבע, טעם, ריח וצליל. תערוכות אומנים במסעדות וביקבים, הרכבים מוזיקליים מקומיים ינעימו את זמן המבקרים, טעימות מתוצרת העמק- יין, דבש, שמן זית לצד ירקות ופירות טריים .

17 עד ה- 28 בינואר 2016

ט"ו בשבט נבחר כחג הטעמים בעמקים, בעונת החורף כששדות העמק לובשים בגדי חג ומתקשטים בפריחת השקדיות עם שלל צבעי פרחי החורף, אודם הכלנית, לובן העירית, צהוב הסביון וורוד הרקפת. ט"ו בשבט נשזר בפעילות בחוות דרך התבלינים, נטיעות ביערות קק"ל ובמסלול חדש עם נגישות שפותחים רשות ניקוז קישון בין טחנת הנזירים לטחנת מרפוקה בראס עלי.

teamim 5

המבקרים מוזמנים להכיר את השפים במסעדות שיארחו לסדנאות שף, משתה מתמשך של טעימות ויינות משובחים. המסעדות יוציאו מהמזווה את התוצרת החקלאית הטרייה עמה מבשלים השפים במטבחים, בכל אחת מהמסעדות המשתתפות, יוזמנו הסועדים לטעימות יין, גבינות, שמן זית, דבש, זיתים וירקות מיוחדים, ביניהם: חסה הידרופונית, נבטים מסוגים שונים, אספרגוס, פירות העונה והכל תוצרת העמק.

הסועדים מוזמנים ליהנות ממנות שיכינו השפים מהתוצרת הטרייה של שדות העמקים המקיפים את המסעדות. בכל מסעדה אירוע מיוחד, שף מתארח, שוק איכרים, תערוכות ומוזיקה. מומלץ להתעדכן בחוברת שבאתר הפסטיבל ולהזמין מקום מראש. ארוחות מנה ראשונה+ עיקרית+כוס יין ב- 79 עד 109 ₪ .
במסעדות יוצגו יצירות של אמנים מקומיים בתערוכות צילום, ציור, קרמיקה, קליעת סלים ותחומי אמנות נוספים שיעמיקו את חווית הטעם ויחברו את הניחוחות לצבע ואסתטיקה.

המסעדות והשפים המשתתפים בפסטיבל: אדלה- רמת ישי, אוקטגון- נהלל, בלה – בית שערים, דורון בר און- היוגב, טנדוקה (כשר) – יקנעם המושבה, לימוזין- רמת ישי, נילי כהן מינץ – בית לחם הגלילית (כשר), פינת האוכל החדשה – קריית טבעון (כשר), קימל בגלבוע ושלו ביער – קריית טבעון.

באזור העמקים קמו בשנים האחרונות יקבי בוטיק, חווית "טעמים בעמקים" מעניקה הזדמנות חגיגית להכירם, וליהנות מתערוכות אמנות שיוצגו ביקבים, טעימות וסיורים מודרכים. היקבים המשתתפים: יקב הגבעה- קיבוץ גבע, יקב טוליפ -כפר תקווה, יקב סריג- מרחביה, יקב שדות- שדה יעקב.

יקבי בנימינה ייקחו חלק מרכזי בצד הקולינארי של הפסטיבל ויציעו במסעדות המשתתפות מגוון יינות מסדרות היקב כמו סדרת יוגב הצעירה, סדרת בנימינה רזרב האיכותית וסדרת אבני החושן היוקרתית. כך יוכלו המבקרים במסעדות במסגרת אירועי הפסטיבל ליהנות מתפריט יינות ייחודי שיבנו עם אנשי היין של היקב יחד עם השפים של המסעדות השונות בהתאמה לתפריט הקולינארי. המבלים יוכלו ליהנות ממגוון יינות יקבי בנימינה במחירים אטרקטיביים בכוסות ובבקבוקים.

teamim 8teamim 6    teamim 7

הכניסה חופשית לאירועים שיתקיימו בקניון חוצות אלונים 20-21.1 סודות ממטבחי מסעדות הקניון, בשבת ה- 23.1 חנוכת שביל בין התחנות לאורך נחל ציפורי שהנגישו רשות ניקוז קישון לרווחת המטיילים. באירוע תחנות יצירה מחומרי טבע וחומרים בשימוש חוזר, דוכני אומנים ותוצרת מקומית ועוד..בסטריט מול ננעל את הפסטיבל עם סדנאות בישול בריא לכל המשפחה עם גילת רווה אור 28.1 ובשישי 29.1 יריד חקלאי מתוצרת מקומית עם בימת להקות צעירות מכל רחבי העמק הקרן הקיימת לישראל ישלבו את טיולי שישי שבועי המודרכים בימים הסובבים את ט"ו בשבט הוא חג קק"ל, הטיולים פתוחים לקהל ללא תשלום ויסתיימו באתרים המשתתפים בחוויית "טעמים בעמקים". עמותת התיירות בעמקים בשיתוף המועצה האזורית עמק יזרעאל, המועצה האזורית מגידו ומועצת רמת ישי, המאחדות כוחות מדי שנה ליצירת חוויה מגוונת של קולינריה, טבע ויצירה.

יקבים נוספים שמשתתפים בחווית הטעמים

יקב הגבעה: מיקום קבוצת גבע היקף יצור שנתי: 10,000 בקבוקים ייננים : איתן לוין גיל גוריון יקב הגבעה החל את פעילותו בשנת 2007 ביצור יינות אדומים ,ובמהלך השנתיים האחרונות החל ליצר גם יינות לבנים וסמוקים. ליקב יש כרם קטן של 8 דונמים של שירז , פטיט וורדו ,מרלו וגוורצטרמינר אשר גדלים על אדמת העמק ומביאים לידי ביטוי את היתרונות של האזור . חלק מזני הענבים אנו קונים מכורמים באזורים שונים. למרות שנות פעילות לא ארוכות, במושגים של יצור יין קיבלו מספר יינות של היקב מדליות והערכות מאוד מפרגנות בתחרויות יין בארצנו. יינות היקב "גוונים "50% – 2011 קברנה סובניון %50 מרלו שירז 85% – 2011/12 שירז %15 פיטיט וורדו קריניאן -85% 2012 קריניאן %15 ופטיט וורדו "זמר" -60% – 2012 קברנה סובניון %30 מרלו %10 שירז לבנים גוורצטרמינר 100% 2014 גוורצטרמינר רוסאן/ויונייה – 50% 2014 רוסאן %50 ויונייה רוזה 50% – 2014 מרלו %50 שירז ליקב יש קשר מיוחד עם להקת הגבעטרון ,איתן וגיל דור שני ללהקה אך במקום לשיר על במות ישראל והעולם בחרנו להעניק לכל יין שלנו שם של שיר מהרפרטואר העשיר שלהם, גוונים, זמר, עונות העגורים ועוד…..

teamim 10

יקב טוליפ

וויט פרנק:

יין זה עשוי בשיטה יחודית בה מפיקים יין לבן מענבים אדומים (על ידי הפרדת הקליפות האדומות ושימוש במיץ הענבים בלבד) זהו יין לבן חצי יבש בעל גוון מהפנט של ברונזה, ארומה של תותי שדה, תפוחים, ופריחת הדרים. בפה היין מתקתק ורענן, וניתן ליהנות ממנו כאפריטיף או לליווי מנות מגוונות מהמטבח הים תיכוני ועד לאוכל אסייתי. 

מוסטלי שיראז:

85% שיראז ו15% קברנה סוביניון אשר מגיעים מכרמי היקב המובחרים שבגליל העליון היין מתיישן במשך 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי.  זהו שיראז עוצמתי בעל גוון בורדו כהה עם שוליים סגולים. ליין גוף מלא ועגול, ארומה של תותי עץ שחורים, אקליפטוס, מנטה, עץ קלוי ופירות אדומים בשלים.

על היקב:

יקב טוליפ, ממובילי יקבי הבוטיק בארץ בכלל ובעמק יזרעאל בפרט, הינו יקב המשלב עשיית יין איכותי ברמה גבוהה ובלתי מתפשרת יחד עם חזון של עשייה חברתית ותרומה לקהילה.

משפחת יצחקי, אשר הקימה את היקב מתוך אהבה עזה ליין, החליטה למקמו ביישוב כפר תקווה – יישוב המהווה מודל ייחודי של קהילה המורכבת מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים. חברי הכפר משתלבים בעשייה השוטפת ביקב ומהווים חלק אינטגרלי מצוותו.

מרכז המבקרים ממוקם בקצה היישוב, בנוף פסטורלי הצופה לעמק יזרעאל ולהר הכרמל, ובו ניתן להנות מטעימת מגוון יינות היקב לצד הסברים מפורטים על הכפר, היקב, הכרמים ותהליך ייצור היין. ניתן לשלב בטעימה גם פלטת גבינות איכות של מחלבת ברקנית (בתשלום).

שעות ביקור: 

ימי א-ה בין השעות 9:00-15:00

יום ו' – 10:00-16:00

הביקור לפרטיים אינו כרוך בתשלום אך רצוי לתאם מראש.

קבוצות בתשלום ובתיאום מראש בלבד.

לתיאום ביקור: 04-9830573 / lital@tulip-winery.co.il

teamim 11

 

 יקב סריג

GSM 2012:

יין זה מורכב מבלנד של 3 זנים  הגדלים במשק המשפחתי במושב מרחביה:

Syrah – 70%

Grenache – 20%

Mourvedre – 10%

שילובם של שלושת הזנים הללו מעניק ליין את הגוף הבשרני והצבע העשיר של ענבי השיראז בהרמוניה עם הפירותיות העסיסית של זן הגראנש ונגיעה של תיבול עשבוני המתקבל מזן המורבדרה.

היין התיישן במשך  12 חודשים בחביות על מנת להעניק לו מורכבות נוספת ובוקבק ללא סינון.

מרסלן 2014

יין זה מיוצר באהבה מענבים נבחרים אשר נבצרו בבציר ידני וסלקטיבי בכרם המשפחתי בעמק יזרעאל. היין נעשה מזן המרסלאן, מיכלוא צרפתי בין קברנה סובניון וגרנאש, המאופיין בשילוב מיטב התכונות המאפיינות את שני הזנים הקלאסיים. היין בעל צבע ארגמן עמוק, גוף מלא וקטיפתי וסיומת ארוכה, והוא עשיר בטעמי פירות יער בשלים בגוני פטל שחור, תותי עץ ואוכמניות. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי חדשות העניקו ליין עידון ומורכבות נוספת. טיפול עדין ומסור לצד טכנולוגיה ייננית מתקדמת ליוו את היין מהכרם ועד הבקבוק על מנת להפיק את המיטב מזן חדש וייחודי זה.

אודות היקב:

יקב סריג הוקם במשק המשפחתי במושב מרחביה אשר ראשיתו בתחילת ימי ההתיישבות בעמק יזרעאל בשנת 1918, זהו יקב בוטיק קטן המייצר כ- 4000 בקבוקי יין בשנה, מרביתם מהזנים שיראז, גרנאש ומרסלן. היקב מתנהל בתצורה של Estate, כלומר – כל שלבי העבודה בכרם וביקב, מנטיעת וגידול הכרמים ועד לבקבוק מבוצעים במשק על ידי בני המשפחה.

teamim 12

יקב שדות– משק לוי- שדה יעקב

בסוף שנות ה70 סיים זאביק את לימודיו בפקולטה לחקלאות.

בתחילת שנות ה80, עבר עם אשתו מירי מרחוב שלמה המלך במרכז תל אביב, למשק הנבחר בשדה יעקב.

המשק שעבר גלגולים רבים – פלחה,ירקות ובית אריזה קטן פנה בתחילת שנות ה-2000 לכיוון המטעים, וכיום מגדל שקדים ומעבד מטעים נוספים.

בשנת 2008, רועי, הבן שעבד ככלכלן במשרד ייעוץ, החליט לחבור לאביו ולבחון כיוונים תעשייתיים-תיירותיים להתפתחות המשק מעבר לחקלאות.

בשנת 2009 הפרויקט יצא לדרך – יקב שדות.

בחלקה האחרונה עם הנוף היפה ביותר, ניטע כרם-יין ממנו יילקחו הענבים ליקב מודרני, מתקדם ואיכותי.

האגרונום היה אחראי על בחירת הזנים וטיפוח הכרם והכלכלן על תכנית עסקית ותכנון היקב.

בשנת 2012 הוקם היקב ונבצרו לראשונה ענבי הכרם.

היקב מיצר כ 7,500 בקבוקים בשנה של יינות אדומים, לבנים וסמוקים באיכות הגבוהה ביותר.

היקב מוגדר כ- Estate-Winery כשהמשמעות היא שהיקב מייצר יין רק מכרמים השייכים והמקיפים את היקב.

המשך הפרויקט הוא חיזוק הצד התיירותי – בניית מרכז מבקרים מול נוף אגם מים, הכרמל והעמק.

מבקר ביקב שדות מקבל חוויה כוללת, מהענב בכרם דרך חבית העץ ועד לבקבוק היין ולכוס.

יקב שדות, מושב שדה יעקב,  052-8446228

F  sadot winery
כשר
teamim 13

הפקה ויחסי ציבור רקפת עברי  "הפקה עברית"      www.teamim-baamakim.co.il