כותרות אחרונות
Search

חברת ERN סליקת תשלומים מסכמת את שנת 2016

ERN 

ERN סליקת תשלומים מסכמת את 2016

* עלייה של 14% בגובה העסקה הממוצעת בצ'קים בהשוואה ל- 2015

* עלייה של 32.8% בגובה העסקה הממוצעת בצ'ק במגזר הערבי: מ- 1,956 ב- 2015 ל- 2,597 ₪ ב- 2016.

* ניתוח של הנתונים בשנת 2016 מעלה כי נשים עושות יותר שימוש בצ'קים  אך בסכומים קטנים יותר

 

בשנת 2016 נרשמת המשך מגמת עליה בסכום העסקה הממוצעת בצ'קים ובגובה העסקה הממוצעת בצ'קים , כך עולה מהדו"ח השנתי שמפרסמת הבוקרERN  סליקת תשלומים המציג היקפים ומגמות בשימוש בצ'קים בישראל בשנה החולפת.

 

נרשמה עליה של 14% בגובה העסקה הממוצעת ב- 2016 בהשוואה ל- 2015, מ- 1,517 ₪ ב- 2015 ל- 1,734 ₪ ב- 2016. גובה הצ'ק הממוצע עלה בכ- 9% מ-795 ב- 2015 ל- 866 ב- 2016. בהשוואה לשנת 2014 ניכרת עלייה של 21% בגובה הצ'ק הממוצע, מ- 713 ב- 2014 ל- 866 ב- 2016.

 

נתון נוסף שעולה מהדו"ח הוא כי ישנה עלייה של 4% בימי האשראי הממוצעים בצ'קים מ-77 יום ב- 2015, ל-80 יום ב- 2016. השוואה ל- 2014 מצביעה על גידול גבוה אף יותר,  9.5%, מ-73 יום ב- 2014 ל- 80 יום ב- 2016.

 

שי פרמינגר, מנכ"ל ERN סליקת תשלומים, מסביר: "הגידול שאנו רואים בעסקה ממוצעת בצ'קים ב-  2016 מעיד על מחנק אשראי במשק הישראלי בקרב המעמד הבינוני והנמוך. צרכנים מרכזים את רכישותיהם ומגדילים את סכום העסקה הממוצעת  בצ'קים במרבית הענפים. ככל שהעסקה גדולה יותר כך הם מעוניינים להשתמש בצ'קים המהווים אשראי נוסף למשקי הבית מעבר למסגרת שיש להם בבנקים ובחברות כרטיסי האשראי ולכן אנו רואים גידול בעסקה הממוצעת בצ'קים".

צילום: יח"צ

פרמינגר מוסיף כי גם העלייה במספר הימים הממוצעים לפירעון הצ'ק מצביעה על  כך שהצרכנים  מנסים לדחות כל הניתן  את התשלום עבור רכישותיהם כחלק ממחנק האשראי . תשלום באמצעות צ'קים אינו מחושב במסגרת האשראי הקבועה בבנק, ומאפשר גמישות בסכומים ובתאריכים של השימוש בהם . בנוסף, תשלום בצ'קים לקמעונאים חוסך לציבור הרחב עלויות מימון כבדות כי המימון ניתן להם על ידי הקמעונאים במקום לקחת אשראי מהמערכת הבנקאית וחברות האשראי.

 

עלייה בגובה העסקה הממוצעת בעקר במרכז הארץ

בחינה אזורית מצביעה על עליה בכל האזורים בישראל, כשהעלייה המשמעותית ביותר נרשמה במרכז הארץ: עלייה של 16% בגובה העסקה הממוצעת בצ'קים ב-2016 לעומת 2015, מ- 1,855 ₪ ל- 2,150 ₪.

בדרום הארץ ישנה עלייה של 13.5% בגובה העסקה הממוצעת בצ'קים מ- 1,263 ₪ ב- 2015 ל- 1,434 ₪ ב- 2016, ובצפון הארץ עלייה של 15.5% בגובה העסקה הממוצעת בצ'קים מ- 1,420 ₪ ב- 2015 ל- 1,640 ₪ ב- 2016.

 

המגזר הערבי רשם עלייה של 25% בגובה העסקה הממוצעת בצ'קים

עוד בדק הדו"ח את השינויים בהיקפי השימוש בצ'קים במגזרים השונים: בענף הביגוד במגזר החרדי ישנה עלייה של 2.6% בגובה העסקה הממוצעת בצ'ק, מ- 402 ₪ ב-2015 ל- 413 ₪ ב- 2016. אך הקפיצה הבולטת ביותר נרשמה במגזר ערבי: לא משקף – עדים לציין  24.82% עלייה בגובה העסקה המוצעת, 1,802 ₪ ל2,249 ₪    

 

נשים 'רושמות' יותר צ'קים אבל על סכומים יותר קטנים

מניתוח מגדרי עולה כי כ- 41.5% ממספר העסקאות שנעשו בצ'קים ב- 2016 בוצעו על ידי גברים, זאת לעומת 54.2% ממספר העסקאות שבוצעו על ידי נשים ו- 4.2% שבוצעו על ידי תאגידים. אך כשבוחנים את גובה העסקה עולה תמונה הפוכה:  כ- 49% מסכום העסקאות שנעשו בצ'קים ב- 2016 בוצעו על ידי גברים וזאת לעומת 30.5% בלבד מסכום העסקאות שבוצעו על ידי נשים ו- 20.4% שבוצעו על ידי חברות.

 

הדו"ח נותן גם תמונת מצב ענפית, וממנו עולה כי הענפים בהם נרשמה עלייה משמעותית בגובה העסקה הממוצעת בצ'קים הם ענף מוצרי החשמל וכן ענף הקרמיקה וענף האופנועים והטרקטורונים . ענפים ששמרו על סטטיות בגובה העסקה הממוצעת בצ'קים הם רשתות המזון וענף הביגוד וההנעלה.

 

בענף הסופרמרקטים גובה העסקה הממוצעת – ללא שינוי

בענף הסופרמרקטים גובה העסקה הממוצעת בצ'קים גדל ב- 4% ב- 2016 בהשוואה ל-  2015, מ- 564 ₪  ב- 2015 ל- 587 ₪ ב-2016. כמו כן, ניכרת עלייה של כ-2.5% במספר ימי האשראי הממוצעים בענף הסופרמרקטים בצ'קים, מ-39 ימים ב- 2015 ל-40 ימים ב- 2016. בבחינת  השנתיים האחרונות: עולה שימי האשראי הממוצעים בצ'קים בענף עלו באופן משמעותי, ב- 8.1% , מ- 37 ימים בשנת 2014 ל- 40 ימים ב- 2016.

'סוף עונה' קבוע בענף האופנה, אבל הישראלים מעדיפים לצמצם בהוצאות

בענף הביגוד והנעלה, גובה העסקה הממוצעת בצ'קים רשם עלייה של 2.3% מ- 480 ₪ ב-2015 ל- 491 ₪ ב-2016.

כמו כן, נרשמה עלייה של כ-6% במספר ימי האשראי הממוצעים בענף הביגוד וההנעלה בצ'קים מ-33 ימים ב- 2014 ל-35 ימים ב- 2016.

 

עם ישראל  עובר לאופנועים כבדים יותר

בענף מכירת אופנועים וטרקטורונים גובה העסקה הממוצעת בצ'קים גדל ב- 7.7% מ- 26,639 ₪ ב-2015 ל- 28,705 ₪ ב-2016. כאן דווקא נרשמה ירידה במספר ימי האשראי הממוצעים בצ'קים מ- 328 ימים ב- 2015 ל- 318 ימים ב- 2016.

בתחום ענף המוסכים נרשמה עלייה ניכרת: גובה העסקה הממוצעת עמד על  6.9%, מ- 6,395 ₪ ב-2015 ל- 6,839 ₪ ב-2016. כמו כן ישנה עליה קטנה במספר ימי האשראי הממוצעים בענף המוסכים בצ'קים מ-58 ימים ב- 2015 ל- 60 ימים ב- 2016. בהשוואה ל- 2014, העליה מובהקת יותר: מ- 56 ימים ב- 2014 ל- 60 ימים ב- 2016).

 

המרדף אחרי חלום הבית המושלם

תחום נוסף שגדל השנה הוא ענף חומרי הבניין: גובה העסקה הממוצעת בצ'קים  גדל ב- 18.8% מ-2,982 ₪ ב-2015 ל- 3,543 ₪ ב-2016. כמו כן, ישנה עלייה שולית במספר ימי האשראי הממוצעים בענף מ- 58 ימים בשנת 2015 ל-59 ימים בשנת 2016.

בענף מוצרי החשמל גובה העסקה הממוצעת בצ'קים גדל ב-2.9%, מ- 3,299 ₪ ב-2015 ל- 3,396 ₪ ב-2016. כמו כן, נרשמה ירידה מינורית של 0.8% במספר ימי האשראי הממוצעים מ- 119 ימים ב- 2015 ל- 118 ימים ב- 2016.

                                                                                           

על ERN סליקת תשלומים

חברת ERN סליקת תשלומים היא החברה הוותיקה והגדולה בישראל לסליקת תשלומים בצ'קים. מערכות החברה פרוסות בכ- 15,000 בתי עסק במחזור שנתי של מעל ל- 5 מיליארד ₪. מנכ"ל החברה הוא שי פרמינגר והיא נמצאת בבעלות משפחת נתנזון מארה"ב, בשותפות עם חברת מנורה החזקות המחזיקה ב-40% ממניות החברה. בין לקוחות החברה נמנים מרבית הגופים הקמעונאיים במדינת ישראל ביניהם אלקטרה, קסטרו, ביתילי, סופר פארם, יינות ביתן, מחסני תאורה ועוד…

חברת ERN סליקת תשלומים פיתחה מודל ניהול סיכונים פיננסי המאפשר לבתי העסק לקבל צ'קים מלקוחותיהם ללא חשש שמא הצ'קים לא יכובדו .הידע והניסיון של ERN סליקת תשלומים מאפשר לה לבדוק מאות פרמטרים בתוך שניות וברוב המוחלט של העסקאות ניתנת תשובה  אוטומטית ע”י המערכת תוך שניות, online, כך שצ'ק שיתקבל בבית העסק הינו חסר סיכון פיננסי  כמו קבלת תשלום באמצעות כרטיס אשראי.