כותרות אחרונות
Search

חברת ש.י.ר שלמה נדל"ן מקבוצת שלמה מתרחבת, חתמה על הסכם לרכישת מלון בגרמניה

 חברת ש.י.ר שלמה נדל"ן מקבוצת שלמה ממשיכה להתרחב

החברה מדווחת על חתימת הסכם לרכישת מלון Wyndham במאנהיים, גרמניה, בשווי של כ- 20 מיליון אירו

החברה צפויה להשקיע ברכישה סכום של כ-4.6 מ' אירו ויתרת הלוואה של כ-13 מ' אירו

 

בשנת 2012 רכשה החברה 30% מהמלון ביחד עם שותפים. במהלך התקופה שופץ המלון ונפתח תחת המותג Wyndham. כעת רכשה החברה את עיקר יתרת ההחזקות במלון (64%) ועלתה לשליטה.

 

המלון הינו ברמת 4 כוכבים ומכיל 153 חדרים, 5 חדרי ישיבות וכנסים ומסעדה. בכוונת החברה להשקיע בשיפוץ המלון והרחבת השטחים הציבוריים סכום נוסף של כמיליון אירו.

 

המלון ממוקם במרכז העיר מנהיים בגרמניה בסמוך לרחובות המסחר והבילויים הראשיים ולאטרקציות תיירותיות ובמרחק הליכה ממרכז הכנסים של העיר המארח למעלה מ-400 אלף משתתפי כנסים בכל שנה.

Wyndham Garden Koblenz צילום: יח"צ

במקביל, חתמה שלמה נדל"ן על הסכם שכירות עם המוכר מקבוצת גרנד סיטי להשכרת המלון לתקופה שלא תפחת מ-3 שנים תמורת דמי שכירות קבועים בסך של 1.5 מ' אירו. בכוונת החברה לפעול להתקשרות בהסכם ארוך טווח להשכרת המלון.

 

לאחרונה הועלה דירוג סדרות אגרות החוב של החברה מדירוג Baa1.il באופק חיובי לדירוג A3.il באופק יציב. כמו כן, השלימה החברה הנפקה בדרך של הצעת רכש חליפין במסגרתה הומר סכום של כ-125 מ' ₪ אג"ח מסדרה ב (כ-90% מהסדרה) בעלת מח"מ קצר יחסית (1.5) בתמורה לכ-128 מ' ₪ אג"ח מסדרה ג שהינה בעלת מח"מ ארוך יותר (3.7).

צילום: אסף לב

ישראל רייף, יו"ר דירקטוריון שלמה נדל"ן ציין: "אנו ממשיכים ברכישה ופיתוח של נכסי נדל"ן מניב איכותיים באירופה ובישראל. רכישת בית המלון תואמת את הקריטריונים להשקעה של החברה – מיקום אטרקטיבי בערים עם פעילות עסקית ענפה, הנבה מהירה ופוטנציאל השבחה, במקרה הזה בדרך של השלמת שיפוץ הנכס, מקסום הרווחיות התפעולית ואיתור שוכר לטווח ארוך. העלאת הדירוג וההיענות להצעת הרכש משקפות את האמון שנותנים המשקיעים בפעילות החברה"

 

ש.י.ר שלמה נדל"ן בע"מ הינה חברה פרטית מדווחת, בבעלות משפחת שמלצר. החברה הוקמה בשנת 2007 במטרה לרכז את פעילות הנדל"ן ולאתר הזדמנויות עסקיות בתחום הנדל"ן המניב ובתחום המלונאות בישראל ובאירופה בדגש על גרמניה. נכסי החברה בישראל ממוקמים בעיקר במרכז הארץ.  פעילות החברה בתחום הנדל"ן המניב והמלונאות מתרכזת בעיקר בערים מרכזיות – פרנקפורט, ברלין, מנהיים ומדריד, בהן קיימת פעילות כלכלית ותיירותית ענפה. במסגרת זו עוסקת החברה באיתור ורכישה של נכסים מניבים ונכסים מלונאים שבכוונתה לשפץ, לשדרג ולהפעיל כנכס מלונאי במשולב עם מתחמי משרדים ומבנים מסחריים.