כותרות אחרונות
Search

חברת "זנלכל" (יכין) – שימורים..לא מה שאתם חושבים!!

שימורים..לא מה שאתם חושבים

במהלך סיור עיתונאים שנערך במפעל חברת זנלכל (יכין) הממוקם באזור התעשייה אלון תבור סמוך לעפולה, נחשף מגוון רחב של מעל 240 מוצרים שונים שהחברה מייצרת.

yachin 6

במהלך הביקור  נערך לעיתונאים הרבים סיור ברחבי המפעל על מנת שיכלו להתרשם משרשרת הפעולות: מהגעת הירק שנקטף בעודו טרי בשטח, דרך מיונו הראשוני, שטיפתו, בישולו ואריזתו.

לדוגמא –  העגבניות המגיעות במכולות היישר מהשטח,  מוצאות על בריכה שם הן נשטפות. עם תום השטיפה, עולות העגבניות על גבי מסוע אל תוך המבנה שם יקבלו את פניהן העובדים . העגבניות שהגיעו על גבי המסוע, עוברות מיון ראשוני קפדני. משם עולות העגבנית לעבר המכונות שיקלפו, יקצצו,  יחתכו ויבשלו אותן….  המוצר מוכנס לאריזות מפח או מפלסטיק בגדלים שונים.

yachin 7 yachin 8 yachin 9

הפעילות העיקרית של החברה היא בקטגוריות : שימורי פירות וירקות, רכזי עגבניות, רוטבי בישול, רטבים מוכנים (לפסטה, ללזניה, לשקשוקה, תבשילים ועוד…) תרכיזים לשתייה, חומץ ומיץ לימון לתיבול .

כל מוצרי העגבניות והירקות מיוצרים מתוצרת חקלאית מקומית טרייה ומשווקים ללא חומרים משמרים.

yachin 4

קובי שיינפלד יו"ר החברה

קובי שיינפלד יו"ר החברה: "החברה שדרגה לאחרונה את טכנולוגיית הייצור ובנתה מחדש את כל התהליכים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר בעולם בתעשייה זו באמצעות מכונות וציוד טכנולוגי חדשני שהובא במיוחד מצרפת ואיטליה .

הטכנולוגייה החדשה מעלה את קצב הייצור השוטף בכ-70% עם חיסכון אנרגטי של כ-30% ליחידת מוצר.

מחזור המכירות של החברה כ-200 מיליון ש"ח, מתוכם כ-3% ייצוא לארה"ב, גרמניה, אוסטרליה, ניו זילנד, צ'ילי, ארגנטינה וצרפת.

במפעל מועסקים באופן קבוע 170 עובדים ו-200 עובדים עונתיים.

קובי שיינפלד הוסיף: "זנלכל מתמקדת בהרחבת פעילותה בשוק מקומי ויצוא גם יחד על בסיס התמחות מקצועית בתחומי פעילותה באמצעות פיתוח מואץ, הבטחת איכות, השקת טכנולוגיות חדשניות וקשרי לקוחות מתקדמים".

כמעט כל המכירות בשוק המקומי הינן  עם המותגים המובילים "יכין" "ופרי מבורך".

ניהול החברה מבוסס על הליכים וטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. זנלכל פועלת לפי תקנים בינלאומיים כמו ISO 9001-2000 , BRC , FDA , HACCP . 

yachin 5

פיני גורביץ מנכ"ל זנלכל

פיני גורביץ מנכ"ל זנלכל: "שבמוצרי הירקות והעגבניות שחברת זנלכל (יכין) משווקת לקהל הרחב אין כלל חומר משמר –  המוצרים הם מעגבניות ומירקות טריים והם משווקים בטמפרטורה רגילה וללא כל צורך בהקפאה או קירור"…………חשוב שהצרכנים ידעו שלאכול מקופסאות שימורים מפח או מפלסטיק, זה בריא וזה טעים. שלא לדבר על חיי המדף של השימורים שיכולים להגיע לשלוש שנים בקופסת פח ועד 18 חודשים בקופסת פלסטיק". 

פיני הוסיף: "בקווי היצור של זנלכל מעבדים מוצרים בתחומים שונים כגון תירס, עגבניות, אפונה, גזר, חומוס, שעועית, מילון, תפוחי עץ, פלפלים ואחרים"……….."במהלך שנה קלנדרית מעבדת החברה כ- 75,000 טון של תוצרת חקלאית טרייה".

כל המוצרים המשווקים על ידי זנלכל הינם מתוצרתה העצמית ומתבססים על גידולים חקלאיים מקומיים.

yachin 1

זנלכל משקיעה באופן מתמיד בפיתוח מוצרים וטכנולוגיות חדישות כדי לחזק את מעמדה בשוק הבינלאומי והמקומי כאחד. בשנים האחרונות פיתחה החברה תהליכי יצור של מוצרים שונים המתבססים על חומרים טבעיים וטריים בלבד ללא חומרים משמרים ותוספי מאכל כלשהם. לחברה ידע רב ומתקדם בתחום של סטריליזציה של חומרי גלם חקלאיים ואריזתם למארזים בעלי אורך חיי מדף ארוך ללא חומרים משמרים.

פיתוחים חדשים: זנלכל מפתחת מוצרים לחולי סכרת, מוצרים דלי קלוריות ומוצרים לילדים. מוצריה של זנלכל זכו פעמים רבות להיבחר כחידושים בתערוכות בינלאומיות מובילות.

החברה מובילה את התחום של מוצרי רטבים, רכזים ובסיסי בישול באריזות האישיות ומרחיבה את יכולותיה הטכנולוגיים לקטגוריות מוצרים נוספות.

 

מתכונים שהוכנו ע"י טל כהן – השף של "יכין" על בסיס המוצרים:

תירס מתוק וחמאה:

1 קופסת שימורים תירס חמאה

1/2 חב חמאה חתוכה לקוביות

קורט מלח ים אטלנטי

מרתיחים את התירס , מסננים מנוזלים ומפזרים מעל קוביות חמאה ומלח ים

מגישים חם

סלט חסה

3 ראשי חסה אייסברג קרועה

רוטב וינגרט

1/2 כוס לימון יכין

3/4 כוס שמן זית

1 כף שום כתוש

1 כפית מלח

1 כף סוכר

מעט פלפל שלור גרוס

מערבבים היטב את מרכיבי הרוטב ומזליפים על גבי החסה מיד עם ההגשה

yachin 3

**********************

סלט תפוחי אדמה וקטניות ברוטב מיונז קארי ובזיליקום 

1 שימורים תפוחי אדמה יכין

1 שימורים תירס מתוק יכין

1 שימורים גרגירי חומוס יכין

1 שימורים שעועית לבנה יכין

1 שימורים שעועית אדומה יכין

1 צנצנת מיונז הלמנס

1 כף גדושה אבקת קארי

1/3 כוס מיץ לימון יכין

1 כף מלח ים

1 חב עלי בזיליקום רק העלים שלמים

מעט פלפל שחור גרוס

מסננים את כל השימורים, שוטפים ומסננים שוב

את תפוחי האדמה חותכים ומערבבים עם הכל יחדיו כולל מרכיבי הרוטב!

yachin 2