כותרות אחרונות
Search

חברת דואר ישראל השיקה את מרכז הסחר המקוון לחבילות בהשקעה של כ-100 מיליון ש"ח

מה שהיה לא יהיה !

משהו חדש קורה בדואר !

חברת דואר ישראל השיקה את מרכז הסחר המקוון החדש לחבילות בהשקעה של כ-100 מיליון ש"ח 

המטרה להחזיר את אמון הציבור בדואר ישראל 

 המרכז החדש מהווה שינוי מהותי בהתנהלות דואר ישראל בכל הקשור לקבלת חבילות והטיפול בהן עד הגעתן לבתי הנמענים במהירות וביעילות.

צילומים: אבי בר / יח"צ

מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין – צילום: אבי בר

מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין: "אנחנו נחלק כ-60 מיליון חבילות בשנה כאשר הקצב רק הולך וגדל משנה לשנה ויגיע לכ-100 מיליון חבילות בשנת 2020. דואר ישראל תורם להורדת יוקר המחיה ומסייע לשכבות הנמוכות באוכלוסיה שיכולות כעת להזמין יותר פריטים מחו"ל בפשטות ובנוחות".

 

חברת דואר ישראל השיקה באזור התעשייה של העיר מודיעין את מרכז הסחר המקוון והמיון הארצי החדש שלה לחבילות. המרכז משתרע על  שטח של  כ-18 דונם באזור התעשייה והוא ערוך לקלוט ולמיין  תוך ביטחון מרבי מעל 100 מיליון חבילות בשנה. במרכז המיון המקוון החדש עובדים כ-250 עובדים. בהקמת המרכז הושקעו כ-100 מיליון שקל וההשקעה כוללת  שכירות הנכס עד 2020, ציוד וטכנולוגיה מתקדמת.  מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל החדש הוא אחד מהמתקדמים בתחומו בעולם, הוא ערוך לטפל בעשרות אלפי פריטים בשעה והוא מחליף את שיטת המיון הישנה שהתבצעה ברובה באופן ידני. 

צילום: אבי בר

מדובר בפרויקט הדגל של דואר ישראל, אשר בבנייתו הוטמעו יכולות חדשניות של קטלוג ופיענוח חבילות, שיקצרו משמעותית את משך מסירת החבילות המוזמנות מחו"ל, משלב נחיתתן בישראל ועד הגעתן ללקוחות. במרכז החדש  הותקנה מערכת לקריאת פריטים OCR המספקת פתרון היקפי לסריקה וקריאת מאות אלפי החבילות העוברות במקום מדי יום. מערכת המידע החדשה כוללת יכולות פיענוח של המידע  הקיים על החבילה. פענוח המידע מבוצע לאחר צילום פני החבילה ונותן זיהוי של כתובת היעד ומספר הטלפון של הנמען. נתונים אלו משמשים את הנהלת הדואר לשיפור תהליך ניתוב מסירת החבילות ויכולות מעקב מתקדמות. הפרויקט מבוסס על מוצרים בינלאומיים בתחום, בהם נעשה שימוש בטכנולוגית OCR, בשילוב מידע ולוגיקה הקיימת לגבי כתובות ומיקודים בישראל. המערכת מאפשרת שיפור משמעותי בקריאת החבילות במרכז הסחר המקוון והקטנה משמעותית של טעויות אפשריות. המערכת הותאמה ופותחה על ידי חברת "מלם"  בשיתוף TIS, הפרויקט נוהל ומופעל על ידי אגף מערכות מידע בדואר.

חיים מזעקי סמנכ"ל תפעול – צילום: אבי בר

מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין: "אחד האתגרים המרכזיים שלי ושל הנהלת החברה בשנתיים האחרונות היה להחזיר את אמון הציבור בדואר ישראל ולפתח את מנועי הצמיחה של החברה. בשנתיים האחרונות השקענו רבות בתחום השירות – השקנו שירות זימון תורים באתר ובאפליקציה בנייד, התחלנו לשלוח מסרונים ללקוחות שמציינים את מספר הנייד שלהם בעת ההזמנה, וראינו ש-60% מהלקוחות מגיעים תוך 3 שעות מקבלת המסרון לקחת את החבילה. בנוסף חברנו לשותפים מובילים כמו שופרסל, קניוני עזריאלי וכן חנויות פרטיות רבות, ופתחנו כ-420 מרכזי מסירת חבילות בנוסף ל-700 סניפי דואר ישראל ברחבי הארץ. כיום דואר ישראל הוא גוף הריטייל הגדול בישראל כיום עם כ-1,100 נקודות מסירה ברחבי הארץ, מה שאומר פוטנציאל עסקי רב. אנו רואים שיותר ויותר לקוחות פרטיים ועסקים חזרו לעבוד איתנו ויותר מזה אף הרחיבו את פעילותם. אני מודה לעובדי החברה שנרתמו בתקופה לא פשוטה זו על מנת לסייע בהעברת מיליוני החבילות במהירות ללקוחות".

צילום: אבי בר

שדרוג תהליך מיון החבילות

עד היום החבילה הייתה נוחתת בנתב"ג, שם היא עברה מיון ראשוני ביחידת המיון של דואר ישראל בנתב"ג, משם עברה החבילה  למיון באחד מבתי המיון של דואר ישראל בתל אביב, ירושלים או חיפה. לאחר מכן החבילה הייתה נשלחת לבית הדואר בעיר בה גר הנמען, שם הייתה הייתה החבילה ממוינת לפי יחידת המסירה ללקוח.  משך הזמן עד מסירת החבילה לנמען מרגע נחיתתה בארץ עמד על 7-5 ימים בממוצע.

צילום: אבי בר

בתהליך החדש הפריט נוחת בנתב"ג ומגיע ישירות במכולה סגורה ומאובטחת למרכז המיון החדש במודיעין. שם יעבור הפריט שיקוף ביטחוני, מכס, צילום מדבקת הפריט, פענוח נתוני הנמען ותכולת הפריט. לאחר מכן מאתרים את  פרטי הנמען על פי נתונים מוקדמים המגיעים בצורה ממוכנת מאתרי הסחר הגדולים בעולם. בהמשך התהליך מופקת מדבקת מיון ליחידה הסופית אליה יגיע הלקוח ובסופו של יום יישלח הפריט ליחידה הסופית. כדי להבטיח את יעילות התהליך,  הלקוח יקבל מסרון או הודעה כתובה על הגעת הפריט ומכאן הדור בידי מקבל החבילה. תהליך זה מקצר משמעותית את משך מסירת הפריט משלב הנחיתה ועד הגעתו לנקודת המסירה.

צילום: יח"צ

 

חברת דואר ישראל,  רכשה את  הפתרון  של סריקה וקריאת מיליוני הפריטים שעוברים במרכז המיון המקוון של הדואר במודיעין, מחברת  "מלם מערכות". הפתרון מאפשר באופן משמעותי קיצור של משך זמן הגעת הפריט לנמען משבוע ויותר ל-48 שעות בלבד מרגע נחיתת החבילה בישראל ועד מסירתה ליחידת הדואר הקרובה לבית  הנמען. חברת "מלם", אשר זכתה במכרז, יחד עם חברת TIS מערכות תמשיך לפתח את המערכת ולתמוך בה למשך חמש שנים. היקף העסקה כ-9 מיליון שקל. 

 

מנכ"ל חברת דואר ישראל דני גולדשטיין: "בית המיון המקוון יוביל אותנו לפתחו של עידן חדש שיאפשר לנו לקצר את זמן מסירת החבילות בצורה משמעותית, תוך מיון וניטור של הפריטים משלב נחיתתם בארץ ועד מסירתם ללקוחות. בשנים האחרונות צמח קצב הזמנת החבילות מחו"ל בכ-30% מדי שנה, כאשר בשנת 2016 הוזמנו מחו"ל כ-52 מיליון חבילות. הפתרון של מלם מערכות יספק One Stop Shop למיון כל החבילות שינחתו מחו"ל במקום אחד, תוך טיפול יעיל ומהיר בפרטי דואר אלו. בית המיון המקוון במודיעין אשר ישתרע על פני כ-20 דונם, הוא אחד המרכזים המתקדמים ביותר בעולם, שערוך לטפל לטיפול באלפי פריטים בשעה ועד 100 מיליון פריטים בשנה. הוא יחליף מספר בתי מיון ברחבי הארץ ואת שיטת המיון הנוכחית המתבצעת ברובה באופן ידני". 

צילום: אבי בר

 

עופר בן דוד, מנהל חטיבת הפרויקטים במלם מערכות: "מדובר בפרויקט דגל המשלב פתרונות טכנולוגיים מתקדמים רבים; המערכת של מלם היא מערכת מתקדמת מסוגה אשר פותחה במיוחד עבור דואר ישראל והיא כוללת חומרה ותוכנה, אשר תאפשר לבצע קליטה מהירה, מדויקת ויעילה של פרטי הנמענים שעל גבי החבילות והשלמת המידע החסר, לצורך מיון דברי הדואר ליעדם ומתן הודעות אוטומטיות לנמענים על החבילה שממתינה להם ביחידת הדואר. מלם שמחה להיות חלק משמעותי במהפכה הדיגיטלית העוברת על דואר ישראל ולהוביל את ניהול מערך החבילות הבינלאומי לשלב הבא. דואר ישראל, באמצעות יכולותיה של מלם מערכות, תייעל את מערך החבילות ותספק לציבור בישראל שירות חדשני דיגיטלי מהיר ומן המתקדמים בעולם". 

צילום: אבי בר

 

עדית חן, סמנכ"ל מערכות מידע בדואר ישראל: "הפתרון הטכנולוגי של מלם מערכות נותן מענה כולל לאתגר התפעולי והלוגיסטי שבליבת העשייה של דואר ישראל. "זהו פתרון מהמתקדמים בתחומו, העומד בקנה אחד עם מערכות דומות בעולם ומתמודד עם אתגרים ייחודיים של ישראל כמו שמות רחובות בעברית. הפרויקט בוצע בלו"ז קצר ביותר, כאשר בליבת הפתרון של מלם מערכות מנגנון צילום ופענוח OCR (זיהוי תווים אופטי) של הטקסט על גבי החבילה לנתונים הדרושים להמשך תהליך המיון וההפצה של החבילה בדרך ללקוח הסופי. זהו מנגנון מתוחכם המסוגל להתמודד עם מגוון רחב של סוגי אריזות, תוויות ופורמטים בינלאומיים שונים, תעתיק אנגלית-עברית, איתור כתובת הנמען בתוך מאגר הכתובות והמיקודים בישראל, שיוך לנקודת מסירה סופית וטיפול בחריגים".

צילום: אבי בר

 

הרחבת מערך המסירה

כחלק מפיתוח תחום הסחר המקוון וההיערכות לגידול העצום בהזמנות חבילות מחו"ל, הורחב מערך השליחים של דואר ישראל שהוא הגדול במדינה, והוא מאפשר כיום שליחות של עד 3 ימי עסקים. בנוסף השיק דואר ישראל יחד עם חברת "גט טקסי" מערך שליחויות המציע קבלת חבילה עד הבית תוך חצי שעה באזורים תל אביב ויפו, בחולון, ראשון לציון, בת ים, רמת גן, גבעתיים, הרצליה, פתח תקווה, רמת השרון, אזור ובני ברק. תוך הבטחה שאיחור בהבאת החבילה יפתור את הנמען מתשלום עבור השליחות  .מאז השקת השירות המשותף בין דואר ישראל וגט טקסי, משתמשים בשירות, הזה אלפי נמענים וקצב המצטרפים הולך וגדל.

 

כמו כן השנה נחתמו הסכמים עם חברות בינלאומיות כמו strawberrynet.com  ועלי אקספרס לקיצור משך הגעת החבילות לישראל, הוגבר שיתוף הפעולה עם חהברה הבריטית NEXT. לקראת סוף השנה יושק שיתוף פעולה עם חברת "פז" במסגרתו ייפתחו אלפי לוקרים בכ- 100 חנויות נוחות "ילו" בתחנות דלק "פז" הפזורות  ברחבי הארץ. בדרך זו יוכלו הלקוחות לאסוף את החבילות בשעות שנוחות להם כשהם נכנסים לתחנת הדלק הסמוכה לביתם. שיתוף פעולה נוסף כבר מתקיים עם סניפי "שופרסל" שם הוקמו מתחמי דואר ישראל  לחלוקת חבילות.

הכי בטוח וכדאי לשלם עם הכרטיסים הנטענים של בנק הדואר

הכרטיסים הנטענים של בנק הדואר מבית ויזה העולמית ומאסטרקארד הינם כרטיסים מאובטחים המשמשים לרכישות באינטרנט, בטלפון ובכל בתי העסק בעולם המכבדים כרטיסי ויזה או מאסטרקארד. בנוסף הכרטיס משמש למשיכת מזומנים באמצעות מכשירים אוטומטיים ברחבי העולם. הכרטיס שתוקפו עד 3 שנים הוא חוץ בנקאי אינו מקושר לחשבון בנק ולכן אינו חושף את פרטי חשבון הבנק של המשתמש בכרטיס להונאות. (כרטיס ויזה נטען בדולרים וכרטיס מאסטרקארד נטען באירו ובליש"ט)

לאחר רכישת הכרטיס שעלותו 45 ₪ והטענתו בפעם הראשונה ושימוש בו, ניתן לטעינה חוזרת רב פעמית באמצעות סניפי הדואר בתשלום בשקלים, במט"ח (על פי סוג הכרטיס) ובאשראי (בהתאם להגבלות ולעמלות. הבהרה, העמלה תמיד משולמת בשקלים) או באמצעות העברה בנקאית לכרטיס ללא צורך להגיע לסניפי הדואר. טעינה חוזרת של הכרטיס בשקלים כרוכה בעמלה של 0.8% מסכום הטעינה (מינימום 7 ₪) בתוספת הפרשי שערים. טעינת מטבע חוץ לכרטיס כרוכה בעמלה של 2.5% (מינימום 15 ₪).

 במהלך חודש נובמבר ניתן יהיה להזמין באתר דואר ישראל www.israelpost.co.il  או בכל 700 סניפי הדואר את כרטיסי המט"ח הנטענים של ויזה או של מאסטרקארד, עד הבית בתשלום של 9.9 שקל בלבד עבור השליח, ולקבל הטבה של 10 דולר או אירו טעונים בתוך הכרטיס. עלות הכרטיס כאמור  45 שקל להנפקה ראשונה. המבצע עד 30 בנובמבר 2017*

 

בשמת שדה, סמנכ"ל שיווק ומכירות, שירות ופיתוח עסקי בדואר ישראל: "אנו רואים שהכרטיסים הנטענים הפכו אמצעי תשלום משמעותי בקרב קהלים רבים, ובחודש נובמבר בתקופת חגי הקניות הבינלאומיים, אנו רואים גידול רב בשימושים בכרטיסי המט"ח הנטענים של בנק הדואר. כרטיסי המט"ח הנטענים משמשים לקניות בחו"ל, אך 60% מהשימושים הינו דווקא לרכישות מהארץ באתרי סחר בינלאומיים. לכרטיסי המט"ח הנטענים של בנק הדואר יתרונות רבים – הם נוחים לשימוש, מקנים ביטחון משמעותי ושליטה בהוצאות, בטוחים בעת רכישה בחו"ל, מאובטחים וכוללים ביטוח בפני גניבות, אינם כוללים עמלות עסקה ומתאימים לקהלים מגוונים גם כאלו שאין להם כרטיס אשראי או חשבון בנק כמו נוער ומגזרים".

 

Post cash back – מזמינים מאתרי סחר מקוון ומקבלים החזר כספי

הטבה נוספת שמציעה חברת דואר ישראל במיוחד בחגי הקניות היא החזר כספי בקניות במאות אתרים ישראליים ובינלאומיים באמצעות אתר ,www.postcashback.co.il  שהושק על ידי חברת דואר ישראל בשיתוף חברת ,Lessforme. אתר המאפשר להירשם ולקבל החזר כספי בגובה 1-8% בקניה במאות אתרים מקומיים ובינלאומיים.

 

ההחזר ניתן למזמינים באתרים בינלאומיים ומקומיים מובילים בהם: Ali express, strawberryNET,  ebay asos, booking.com, Deal Extreme ,hotel combined ,Book Depository וכן רשת מלונות פתאל, אל על, גוליבר, הדקה ה-90, וואלה!טורס, גרופון, איסתא, רשת מלונות ישרוטל, וeasygo  ואתרים נוספים בארץ ובעולם בתחומי האופנה, הלייף סטייל, התיירות והנופש, פנאי ובידור, טכנולוגיה, בריאות ועוד….

בכל הזמנה באחד ממאות האתרים, מקבלים החזר כספי בהתאם למדיניות כל אתר, אשר יועבר על פי בחירת הלקוח לחשבונות בבנקים בישראל בהחזר שקלי, לחשבון הפייפאל בהחזר דולרי, או בהחזר לכרטיס נטען של דואר ישראל. לקוח שיבחר בהחזר לכרטיס הנטען של דואר ישראל יקבל 5% נוספים מכספי המשיכה ב- Cashback- על מנת לקבל את ההחזר הכספי, יש להירשם חינם באתר "Post Cash Back" ולבצע רכישה דרך האתר באמצעות המחשב או הנייד בחנות המבוקשת. הקנייה באתר רגילה לחלוטין ומאפשרת כאמור קבלת החזר כספי, כאשר קנייה שלא תבוצע דרך אתר "Post Cash Back" לא תזכה בהחזר כספי. ניתן למשוך את הכסף כאשר יצטברו 15 דולר בחשבון  .Cashback .

 

כך למשל, הזמנה מאתר עלי אקספרס שתתבצע דרך אתר www.postcashback.co.il תזכה את הלקוח בהחזר כספי של 5% מגובה העסקה. משפחה שתזמין למשל את חופשת הקיץ באתר booking.com תקבל 2% מכלל ההזמנה או 4% ב hotels.com-ואם מדובר בנופש בחו"ל בן שבוע במחיר 10 אלפים שקל למלון, יקבל המזמין החזר כספי בגובה 200 שקל אם ביצע הזמנה באתר booking.com או 400 שקל, אם ביצע הזמנה באתר .hotels.com.

בשמת שדה, סמנכ"ל השיווק, המכירות והשירות בדואר ישראל מסרה "שירות Cashback הוא פתרון ידוע בכל העולם שמטרתו לעודד צרכנים להעדיף אתרים מסוימים על פני אתרים אחרים, באמצעות צבירת הנחות, נקודות או כסף. שיתוף הפעולה עם אתר lessforme יאפשר לחברת דואר ישראל להציע שירות נוסף ללקוחותיה ובכך להרחיב את סל השירותים שהיא מציעה, מעבר לשירותי השילוח והלוגיסטיקה. גם בהשקת שירות זה אנו חושבים על התועלת ללקוח, וכיצד ניתן לסייע ללקוחות לחסוך כסף ולהוריד את יוקר המחיה".