כותרות אחרונות
Search

חברת "אבוט" משיקה את אנשור פלוס אדוונס לטיפול תזונתי באובדן מסת השריר בגיל השלישי

חברת אבוט משיקה את אנשור פלוס אדוונס (Ensure® Plus Advanceתרכובת תזונתית ראשונה מסוגה בישראל לטיפול תזונתי באובדן מסת השריר בגיל השלישי

* אובדן מסת השריר בגיל השלישי חל בקצב של כ- 8% לעשור, החל מגיל 40 ועלול להוביל לסיבוכים לאורך זמן

* מזון רפואי ייעודי להשלמה תזונתית פותח על מנת לסייע בבנייה מחודשת של השריר ובחיזוקו

אוכלוסיית הגיל השלישי בישראל (בגיל +65) מהווה 11% מכלל האוכלוסייה. התחזיות צופות גידול במספר זה לכ-14.6% עד שנת 2035. בנוסף, תוחלת החיים בישראל עולה על התוחלת הממוצעת שנרשמה על ידי הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (OECD), עובדה המציבה אתגרים בריאותיים שצריכים לקבל מענה על ידי מערכת הבריאות. אבוט ישראל, המובילה את שוק המזון הרפואי בישראל, מכריזה על השקת המוצר אנשור פלוס אדוונס (Ensure® Plus Advance) מזון רפואי ייעודי למבוגרים המיועד לשתייה, שפותח במיוחד על מנת להילחם באובדן מסת השריר המשפיע על אוכלוסיית הגיל השלישי. המוצר מהווה השלמה תזונתית איכותית, ובנוסף  מכיל את ההרכב היחודי NutriVigorTM – הרכב שפותח בלעדית על ידי אבוט ומכיל שלושה רכיבי תזונה חשובים: HMB  (מטאבוליט של חומצת האמינו לאוצין), רמה גבוהה של חלבון איכותי וויטמין D, אשר ביחד תורמים לשיקום ובניית השריר ומעצימים את כוחו.1

"אובדן מסת השריר הינו אחד מתהליכי ההזדקנות אשר נדון רק לעתים רחוקות מאוד אך יש לו השלכות נרחבות על האופן שבו נוכל לחיות חיים בריאים עם הזדקנותנו," אומר פרופסור חיים יוספי, ראש המחלקה לקרדיולוגיה לא-פולשנית במרכז הרפואי ברזילי באשקלון. "סיבוכים בריאותיים שאנחנו רואים אצל אלה הסובלים מאובדן מסת השריר לעתים קרובות קשורים לקושי בתפקוד היום-יומי, כגון כניסה למכונית ויציאה ממנה, טיפוס במדרגות, או הרמה של אובייקטים רגילים."

צילום: יח"צ

השפעת השריר בהזדקנות

ככל שאנשים מזדקנים, באופן טבעי הם מאבדים את מסת השריר וכוחו. אובדן מסת השריר עם הגיל מתרחש בקצב של 8% לעשור החל מגיל 40 ו-15% אחוזים לעשור החל מגיל 70. 3,4,5,6,7,8

אובדן מסת השריר כרוך בירידה בכח הפיזי וברמות האנרגיה, אך גם בעלייה ברמת העייפות ובסיבוכים בריאותיים משמעותיים, לרבות הסיכון לנפילות ולשברים, סיכון מוגבר למחלות ולדלקות, ויכולת נמוכה  להתאוששות מניתוחים וממחלות. 

מחקרים מראים, כי סיבוכים בריאותיים אלה עולים עם העלייה באובדן מסת השריר.

  • 10% אובדן מסת שריר: הגנה חיסונית לקויה, עלייה ברמת הדלקת, עלייה של 10% בשיעור התמותה;

  • 20% אובדן מסת שריר:חולשה, עלייה ברמת הדלקתיות, הידלדלות העור, הפחתה ביכולת ההחלמה, עלייה של 30% בשיעור התמותה;

  • 30% אובדן מסת שריר: חולשה גדולה מכדי לשבת, פצעי לחץ, חוסר יכולת ריפוי פצעים, דלקת ריאות, עלייה של 50% בשיעור התמותה;

  • 40% אובדן מסת השריר: 100% מוות, לרוב בגין דלקת ריאות.

"התפיסה הרווחת היא שכיוון שחולשת השרירים הינה חלק טבעי של תהליך ההזדקנות ולא ניתן לפעול בנושא – זוהי תפיסה מוטעית" מוסיף פרופסור יוספי. "אני אומר למטופליי, שהם אינם חייבים להתפשר בעניין זה. באמצעות תזונה נכונה ופעילות גופנית, ביכולתם לשמור על מצב תזונתי תקין וכך לשמור על שרירים חזקים, שיעזרו להם להחלים ממחלות ולחיות חיים פעילים ועצמאיים."

צילום: יח"צ

מבוגרים ובני הגיל השלישי נדרשים לתזונה טובה יותר, שכן רבים סובלים מתת-תזונה

עם תהליך ההזדקנות, הגוף דורש כמויות גדולות יותר של חלבון, ויטמין D, סידן וכן רכיבי תזונה נוספים על מנת לשמור על בריאות כללית, עצמות בריאות וכח השריר,.15,16 למרות זאת, מבוגרים רבים סובלים מתת-תזונה כיוון שהם נוטים לאכול פחות עם התבגרותם – ובמיוחד להפחית באכילת בשר

 

ומזונות אחרים עתירי חלבון. בנוסף, הגוף מאבד מיעילותו בעיבוד רכיבי תזונה שונים.17 לאור זאת, הקווים המנחים בנושא תזונה הקיימים היום משקפים את הצורך המוגבר של מבוגרים לרכיבי התזונה החשובים הללו.

 

רונית דוייב המנהלת המדעית של אבוט ישראל: "בני הגיל השלישי מפתחים דרישות תזונתיות גבוהות יותר לעומת צעירים, אך בשל רמת תיאבון מופחתת, בעיות עיכול, או העדפות תזונתיות, לעתים קרובות הם אוכלים פחות מרכיבי התזונה החשובים לבריאותם"

ומסבירה "הם עשויים לחשוב שהם ניזונים מתזונה מאוזנת יחסית, אך למעשה מאגרי החלבון, הויטמינים והמינרלים שלהם מדולדלים והם נמצאים בקבוצת סיכון לבעיות בריאותיות שונות."

צילום: יח"צ

על אנשור פלוס אדוונס

המוצר אנשור פלוס אדוונס מציע פתרון להשלמה תזונתית, פותח באופן מדעי כך שבשתיית שני בקבוקים ביום, הוא מסייע בבניית מסת השריר ובחיזוקו עם העלייה בגיל. התוספת החדשנית לקו מוצרי התזונה למבוגרים של מותג אנשור שהגיעה לישראל, אנשור פלוס אדוונס, מכילה את הרכב ה NutriVigor, הרכב ייעודי של רכיבים שפותחו במיוחד על מנת לענות הדרישות התזונתיות של בני הגיל השלישי:

* HMB, אשר באופן מסורתי משמש ספורטאים לשיפור ביצועים ולבניית מסת שריר, עובד בשילוב עם חלבון איכותי, על מנת לסייע בבנייה ובתחזוקה של מסת השריר שמדלדלת באופן טבעי עם הגיל;

        * רמה גבוהה של חלבון איכותי, המסייע לגוף לבנות ולשמר את מסת השריר;

      * 500 יחב"ל של ויטמין D, המסייע לגוף לשמור על רמת תפקוד שריר תקינה וכן לשמר את בריאות העצמות, אשר הוכח מדעית כי הוא מפחית נפילות ושברים;20

        * תוספת סידן, אשר בשילוב עם ויטמיןD מסייעת בשמירה על בריאות העצם.21

 

המוצר אנשור פלוס אדוונס הוכח מדעית כמשפר, באופן משמעותי, תוצאיים רפואים. תוצאות המחקר הקליני NOURISH, שפורסם בכתב העת תזונה קלינית (Clinical Nutrition) ומומן על ידי חברת אבוט, הראה, כי מאושפזים מבוגרים בבתי החולים הסובלים מתת-תזונה אשר צרכו את המוצר פעמיים ביום זכו לשפר באופן משמעותי במהלך 90 הימים הראשונים לאחר השחרור מבית החולים את מצבם התזונתי, משקל גופם ורמות וויטמין D בדם לעומת הקבוצה שצרכה פלצבו.

 רונית דוייב מוסיפה: "חברת אבוט ממשיכה לפרוץ את הדרך בכך שהיא מגייסת את המדע התזונתי העדכני ביותר על מנת לשפר את איכות החיים והמצב הבריאותי בגיל השלישי, כגון צמצום ההשלכות מרחיקות הלכת של אובדן מסת השריר"……………."המדענים שלנו מחויבים להמשך מחקר ולפיתוחם של פתרונות חדשניים בתחום חשוב זה."

אנשור פלוס אדוונס זמין בבקבוקים של 220 מ"ל  המוכנות לשתייה, בטעם וניל. המוצר זמין לרכישה בישראל דרך קופות החולים, בתי המרקחת ורשתות הפארם למיניהן.

מחיר לצרכן: נע בין 13.70 – 10.70 ש"ח בהתאם לקופת החולים ו/או בית המרקחת.