כותרות אחרונות
Search

התאחדות התעשיינים ערכה יום עיון בנושא "פתרונות חוסכי אנרגיה בתעשייה"

באנרגיות חיוביות:

התאחדות התעשיינים ערכה יום עיון בנושא "פתרונות חוסכי אנרגיה בתעשייה"

קרן מענקים ע"ס 300 מיליון ₪ ממתינה לחוסכים…..

התאחדות התעשיינים ערכה השבוע (25.5) יום עיון בנושא "פתרונות חוסכי אנרגיה בתעשייה". ביום העיון נטלו חלק עשרות מנכ"לים, סמנכ"לי כספים ותפעול וממוני אנרגיה ותשתיות במפעלי תעשייה בפריסה ארצית. סעיף האנרגיה הוא מהכבדים בהוצאות של כל מפעל תעשייה, ועל כן הצורך לאתר פתרונות שיאפשרו שימוש מושכל וחסכוני באנרגיה, כמו גם מקורות אנרגיה חלופיים.

את יום העיון פתח נתנאל היימן, מנהל תחום אנרגיה ותשתיות בהתאחדות התעשיינים. לדבריו, "לכל מפעל צריכה להיות שליטה על ההוצאות בתחום האנרגיה. רוב הצריכה בתעשייה היא חשמל, ועל כן זה גם המקום בו התעשייה יכולה להתייעל. אני מקווה שמשרדי הממשלה ישחררו בהקדם מענקים לתחום".

איתן פרנס, מנכ"ל איגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל, אמר כי: "מפעלים וחברות שישכילו לאמץ טכנולוגיות ירוקות ולייצר לעצמן חשמל, יהיו חסינות בפני האפקט הכלכלי של התנודות במחירי הדלקים והקשיים בהתנהלות מול הגז הטבעי. פרנס קרא למפעלים "להימלט מכלכלת הדלקים", כפי שנהוג במדינות אירופה כדוגמת גרמניה.

יחזקאל (חזי) ליפשיץ, סמנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, דיווח למשתתפי הכנס על הקמת קרן מענקים על סך 300 מיליוני ₪ אשר עתידה לקום, בהתאם להחלטת ממשלה 1403 שנועדה ליישר קו עם מסקנות וועידת האקלים הבינלאומית בפריז, נובמבר 2015. לדבריו, "את השיפור בפריון בתעשייה אפשר להשיג, בין השאר, באמצעות הורדת עלויות צריכת החשמל. לא מדובר בקסם, אלא בנתוני אמת, כאשר התייעלות אנרגטית מייצרת היקפי חיסכון משמעותיים של 10-20%".

רונן הורביץ, סמנכ"ל שיווק ב GVK פתרונות קירור, הרצה בפני התעשיינים בנושא "היכן קבור הכסף במערכות קירור תעשייתיות", וציין כי: "יש צורך בשינוי מהותי של הפרדיגמה. אחד האתגרים בתחום ההתייעלות האנרגטית הוא חינוך מחדש של התעשיינים, זאת מכיוון שחיסכון אינו נתפס כ"סקסי", ומפעלים רבים עוסקים בהישרדות ומעדיפים שלא להשקיע. היעד שלנו הוא להפוך את מערכות הקירור התעשייתיות לסטארט אפ, שמניב עבור המפעל רווחים".

עוד השתתפו, ד"ר עומרי מורג, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב"גדיר הנדסה", נחום אפל, מנהל הנדסה ופיתוח ב"געש תאורה"  ירון בן נון, סמנכ"ל LightApp ומשה מהרבן מנהל תחום ניהול אנרגיה ב"שניידר אלקטריק".

cenes 1