כותרות אחרונות
Search

השוק מחליף צבעים בלי הרף…."שוק צפון" שוק איכרים חדש ברמת החייל

"שוק צפון" – שוק איכרים ומרכז קולינרי חדש נפתח ברמת החייל בצפון תל אביב

מאחורי היוזמה להקמת שוק צפון עומדים מיכל אנסקי ורועי חמד, ה-מומחים בישראל להקמה וניהול של שווקי איכרים. השניים ממקימי "שוק הנמל "המצליח בנמל ת”א ועוד סניפים נוספים ברחבי ישראל, דוגמת שווקי האיכרים בשוהם, גבעתים ורעות.

בהקמת "שוק צפון" הושקעו כ-25 מיליון ₪

באירוע לאנשי תקשורת ומובילי דעה שנערך ב"שוק צפוןן" החדש ברמת החייל, הציגו מיכל אנסקי ורועי חמד, יזמי הפרויקט את פנינת החמד החדשה שלהם "שוק צפון" שתביא כך מקווים השניים, לשינוי משמעותי בהרגלי הצריכה של תושבי רמת החייל והסביבה.

אז מה חדש ב "שוק צפון": השפים יובל בן נריה ודיוויד פרנקל פותחים לראשונה שלוחות למסעדות השף שלהם, שף אבנר לסקין חוזר לאחר 15 שנה  כל זאת לצד מוסדות אוכל מיתולוגיים מיאזקי, האסייאתית המהירה של טאיזו,  פרונטו קיוסקו פיצות ופסטות מבית השף דיוויד פרנקל, סניף ראשון לכתר המזרח המיתולוגי פלוס חידוש עם סביח ייחודי,  רק היום הכל טרי של שף אבנר לסקין,  רותי רוסו בדוכן מיצים חדשני ועוד ועוד….

shukz 26     shukz 28

שוק צפון יוצא לדרך. לאחר חודשים ארוכים של תכנון ובנייה, המתחם הקולינרי החדש של תל אביב ייפתח לקהל הרחב בינואר 2016. השוק, שממוקם ברמת החייל בצומת הרחובות הברזל-הנחושת, משתרע על פני 1,600 מ"ר ויפעלו בו כ-30 חנויות, דוכנים ומסעדות מכל תחומי המזון- הכי טרי, הכי איכותי, הכי עדכני. בתוך השוק המקורה ובישיבה חיצונית יש כ-500 מקומות ישיבה.

בדומה לשווקים המקורים המובילים בעולם ול'אחיו' בנמל ת"א, שוק צפון שם לו למטרה להוביל את התרבות הקולינרית באזור צפון ת”א, תוך הנגשת תוצרת טרייה וחומרי גלם משובחים לקהל בצמוד לבתי העסק  של השפים המובילים בישראל – הכל תחת קורת גג אחת.

בתי העסק בשוק צפון מורכבים מתמהיל של כ- 50% מסעדות ו-50% חנויות לחומרי גלם, כולם בסטנדרטים הגבוהים ביותר בכל הקשור לאיכות וטריות חומרי הגלם, שירות מקצועי, ובעיקר – תשוקה אמיתית לאוכל.

את שוק צפון מובילה נבחרת מנצחת, המונה את המסעדנים המובילים בישראל, ביניהם השפים יובל בן נריה (טאיזו), ודיוויד פרנקל (פרונטו) אשר פותחים לראשונה שלוחות למסעדות השף שלהם. לאחר 15 שנה, שף אבנר לסקין שב ופותח מקום משלו,״רק היום״, בו יבשל בסגנון ״מטבח השוק״, תוך שימוש בחומרי גלם מקומיים ושימת הירק במרכז הבישול. לסקין כיום שותף ומנהל האקדמיה לבישול של מותג היוקרתי ״בולטהאופ״.

לצד אלו, מוסדות קולינריים מיתולוגיים בת"א כמו "כתר המזרח",של משפחת שמאי  ואולי המקום המזוהה ביותר עם אריק אינשטיין ז"ל , אשר פותח שלוחה ראשונה ואף מוסיפה קונספט חדש – דוכן חצילים שנותן כבוד לירק האהוב עם שלל אינטרפטציות. חנויות בוטיק מירושלים כמו מעדניית קנטי וממלכת החלבה, וכמובן מיטב החקלאים והיצרנים בשוק האיכרים העשיר עם דוכני תבלינים (תבליני מנצ'ס), בשר (איטליז קדן, דלישס), ירקות ופירות (שדה ירוק, נוי השדה), פרחים (פיורי) ועוד.

התמהיל המושלם והשפע העשיר של הסחורה בשוק צפון, מהווים פתרון קולינרי נגיש ורחב לכולם: מקפה של בוקר, פגישות עבודה וארוחות צהריים איכותית לעובדים במתחם רמת החייל וקריית עתידים, דרך מתחם קניות מדויק בגודלו לתושבי השכונות בצפוניות, ועד למתחם בילוי לילי אשר משנה פניו עם רדת החשכה.

שוק צפון פתוח גם במהלך סוף השבוע והוא יציע שלל פעילויות תוכן משתנות לקהל המבקרים  המשפחתי, אשר יתנו מענה כולל לחוויית בילוי בהרכב משפחתי בסופי השבוע.

shukz 2

מאחורי היוזמה להקמת שוק צפון עומדים מיכל אנסקי ורועי חמד

היזמים
מאחורי היוזמה להקמת שוק צפון עומדים מיכל אנסקי ורועי חמד, ה-מומחים בהקמה וניהול של שווקי איכרים, ממקימי ויזמי "שוק הנמל "המצליח בנמל ת”א ועוד סניפים נוספים ברחבי ישראל, דוגמת שווקי האיכרים בשוהם, גבעתים ורעות.

אנסקי, בעלת תואר שני במדעי הגסטרונומיה מטעם האוניברסיטה האיטלקית The University of Gastronomic Sciences  – של ארגון  ה- Slow Food, שופטת "מאסטר שף",  ממשיכה ב"שוק צפון" את מסעה לצמצום פערי התיווך והבאת תוצרת חקלאית ייחודית וחסרת פשרות לצלחת.

רועי חמד  –  אדריכל, בעליו של משרד האדריכלים 'חמד אדריכלים', שותף בהקמת שוק הנמל ומי שהיה אמון על תכנונו, רואה ב"שוק צפון" הגדרת מגמה של שווקים בעלי תו תקן איכותי המספקים את כל האופציות הקולינריות תחת קורת גג אחת.

 

מיכל אנסקי ורועי חמד: "אנחנו נרגשים לפתוח את שוק הצפון, אשר מביא לכדי שיא את הידע והניסיון שצברנו בפתיחת שווקי איכרים במהלך שבע השנים האחרונות. תמהיל בתי העסק המושלם אליו הגענו בעבודת חיפוש מעמיקה מסב לנו גאווה ואנחנו אסירי תודה לשותפים שלנו על כשרונם ועמלם הרב. קהל שכונות הצפון מוזמן להפוך את המקום לביתו, וליהנות מאוכל מעולה – טרי, איכותי ועדכני".   לנוחיות המבקרים בבניין השוק ישנה חנייה תת קרקעית ובצמידות למתחם נמצא חניון הנחושת של חברת אחוזת החוף.

 www.shuktzafon.co.il

לפייסבוק שוק צפון לחץ כאן

אינסטגרם # shuktzafon

שעות פתיחה:

א'-ה':

10:00-21:00 חנויות

12:00-23:00 מסעדות

שישי

7:00-17:00  חנויות

12:00-23:00 מסעדות

שבת

8:00-17:00 חנויות

12:00-23:00 מסעדות

שוק צפון – רשימת בתי עסק 

מסעדות ודוכני אוכל:

מיאזקי | גריל בר מבית טאיזו (זוכת "המסעדה הטובה של השנה" של טיים אאוט ת"א שנתיים ברציפות) בהשראה יפנית עם פרשנות אישית של השף יובל בן נריה, אשר יצר מעין

shukz 10

איזאקיה קטנה המתכתבת עם שיפודי היקיטורי של הרחוב היפני. במרכז גריל 3 קומות (רובוטה) עם גחלים מיוחדות ביבוא מיפן אשר מעניקות עוצמת חום וטעם מיוחד. עוד בתפריט: ראמנים (שמתקשרים אף הם עם גריל), מנות צד משלימות ליקיטורי ומעט אחרונות. המחירים: 50-70 ₪ לארוחת צהריים.

***************************************

פרונטו קיוסקו  | מבית מסעדת פרונטו האהובה והשף דייויד פרנקל, שמביא קו של פיצות ופסטות ייחודיות בייצור עצמי,  פרי יצירתו של השף. ניתן גם לקנות פסטה טרייה להכנה בבית.  מחירים: 29-55 ₪

shukz 5

ג'וסו (juisso) | עיתונאית האוכל רותי רוסו, במיזם מיצים בטכנולוגיית סחיטה קרה, שמשמרת את הוויטמינים והערכים התזונתיים (ללא חומרים משמרים). 10-15 שקל לכוס מיץ סחוט רגיל; 18-26 ₪ ל מיץ בסחיטה קרה בבקבוק זכוכית.

shukz25

כתר המזרח | סניף ראשון לשווארמיה המיתולוגית הוותיקה (מ-1952) בבעלות משפחת שמאי, הידועה מאבן גבירול. אשר יגיש שיפודי שווארמה ומעורב ירושלמי בלבד, בצירוף חמוצים וסלטים לפי מתכוני הדודה האהובה אתי, שגם ימכרו במעדנייה סמוכה. כ-35 שקלים למנה.

shukz 20

חצילים | חדש ממשפחת כתר המזרח, אשר עושים עכשיו כבוד לסביח. עם שלל חצילים בטכניקות עשיה, אופציה לטבעונים ועוד. כל בכבישה ביתית כמובן.

******************************************

גו נודלס |  אוכל רחוב אסיאתי המציע מגוון של נודלס ביצור עצמי: אטריות ביצים, אורז וסובה, המשולבות במאכלים אסיאתיים שונים שהותאמו לחיך הישראלי.

******************************************

לחמנינה | מאפיית הבוטיק משכונת ביצרון פותחת סניף רביעי, עם מגוון הלחמים והמאפים כמו לחם סלק, לחם נלסון המעולה ועוד.

shukz 22

shukz 21

רק היום | השף אבנר לסקין, שותף ומנהל האקדמיה לבישול של מותג המטבחים היוקרתי בולטהאופ, שהוציא למעלה מ-17 ספרי בישול, חוזר לבשל לקהל במקום משלו, ומגיש מסלטים חמים וצבעוניים ועד תבשילי ביתיים מנחמים. עם מנות מיוחדות שמתחלפות מדי יום בהתאם להיצע בשווקים.

shukz 18

רוטיסרי | הבעלים של בית לחם הממכר מציגים תנור רוטיסול בו ייצלו מדי יום עופות ונתחי בשר על שיפוד מסתובב, בצורה איטית המעניקה טעם עמוק ומיוחד וריח ניחוח משכר וממגנט. כמו כן יוגשו מנות כמו כריכי בשר, שפצל'ה בסגנון אירופאי וצי'פס בטטה ממכר.

shukz 8

Sea Bar  | בית מאריס דגים יציעו מנות משתנות על טהרת דגים ופירות ים טריים כמו: סביצ'ה, טרטר, אויסטרים, קרפצ'יו ועוד.

************************************

בר דגים | מסעדת דגים בשוק, בבעלות ינאי ארז המתמחה בדגים כבר למעלה מ-15 שנה ומבטיח מחירים שווים לכל נפש. עם מנות מסקרנות כמו: שניצל טונה מטורף (נתח טונה אדומה שהושרה במרינדה מיוחדת בציפוי פריך), קריספי סנדוויץ' (נתח דג פריך בלחמניה רכה רכה עם רטבים מיוחדים וירקות טריים) וקונספט שבו הלקוח בוחר את סוג הדג ומשדך לו רוטב לפי העדפתו.  מחירים: 59-39 ₪ למנה בצהריים. תפריט בר: החל מ-25 ₪ למנה.

************************************

ג'מס | מותג לבירה טרייה שנוסד ב 2009 בפתח תקווה, בחלל של מבנה תעשייתי גדול פועלים במשולב מפעל לבירה ומסעדה שוקקת חיים ושמחה הינו סיפור על מסע ארוך, אהבה ישנה, הגשמת חלומות וחלוציות מודרנית. הכול החל כשג'רמי ("Jem")החליט לוותר על משרה נוחה בבית הלבן בוושינגטון לטובת בישול בירה בארץ ישראל. ג'מס בשוק צפון יגישו מנות בשר לצד הבירות, דוגמת נקניקיות טריות מבשר אנטריקוט וכבש שיוכנו במקום ע"ב יומי, שניצל דק בציפוי קראסט, כריכי פניני בשריים חמים ועוד….

shukz 16

חומוס כספי |  החומוס האהוב מנאות אפקה של שף יניב כספי, בוגר מסעדות כמו דיקסי ודקה, מציע חומוס שנטחן כמה פעמים ביום, פלאפל ירוק, סלטים טריים, שקשוקה ועוד מנות מעבר לחומוס.

******************************

כפיתולינה | סניף שני לחנות הגלידות בעבודת יד מיפו, של הג'לאטייר יאיר שרון. גלידות, סורבטים וגלידות מיוגורט טבעי אמיתי.

shukz 19

בורקס פוני | מאז 1922, משפחת פוני אופה בתל אביב את הבורקסים הטובים בעיר. הדור השלישי למשפחת פוני מגיע לשוק צפון עם המתכונים המשפחתיים המקוריים.

מעדניות/ חומרי גלם/לקחת הביתה

איקה |   איקה כהן, שוקולטיירית, יזמית ובעלים של "Ika Chocolate" בעלת נסיון עשיר של למעלה מעשור בתעשיית השוקולד. את הכשרתה רכשה אצל מיטב המומחים בבירות השוקולד העולמיות, צרפת ובלגיה, במסגרת העשרה והרחבת הידע הגיעה עד למרכז אמריקה, על מנת להרחיב את היכרותה עם תרבות השוקולד מקרוב.

*******************************

אנשי הזית | יניב זבאן , דור שני לחקלאים ממושב שדה עוזיהו שבדרום, החל לייצר שמני זית איכותיים כתחביב, אך לאור הדרישה הגוברת, החל בייצור מסחרי כשהוא מקפיד על איכות. ואכן, שמני הזית שלו זוכים בקביעות בתארים בתחרות שמני הזית TERRA OLIVO העולמית. בנוסף, יימכרו במקום מוצרי בוטיק נוספים כמו זיתים, טחינה, דבש, חליטות, ממרחים וסבונים.

*******************************

מזרח מערב | הרשת שהתחילה מחנות בשוק הכרמל ב-1997 שענתה על צרכיהם של מהגרי עבודה מהמזרח הרחוק, הפכה מאז לאבן שואבת לחובבי הבישול באשר הם, המחפשים מוצרים אסיאתיים לבישול, כלי בישול מתאימים ועוד.

*******************************

דלישס | הקצבייה והמעדנייה מנאות אפקה שפועלת כבר 40 שנה, מחזקת את השליטה בצפון העיר ופותחת סניף נוסף לאוהבי הבשר והדליקטסן. עם מנות דגל כמו: כריכי קורנבייף מעושנים ואנטריקוטים משויישים ומיושנים.  – חידוד: המעדנייה נפתחת מחוץ לשוק ולא מהווה חלק משוק צפון. בשוק נפתח בר ההמבורגרים של דלישס.

shukz 15

קדן – בעיקר בשר | אימפריית הבשר המשפחתית מתל מונד בניהול הקצבית (כן, אישה בתחום שנתפס כגברי) קדן רוזנר מגיעה לראשונה לתל אביב. אחרי שעשתה לעצמה שם באיזור השרון, היא תציע נתחי בשר נקיים ומובחרים (וכשרים), מכוונים לבשלנים הביתיים שמחפשים איכות.

shukz 23

סלפיש – חנות דגים ופירות ים מבית מאריס דגים התל אביבית שפועלת בתחום כ-30 שנה. עם מגוון של דגים ופירות ים, צדפות ואויסטרים טריים מדי יום.

*****************************

נוי השדה | דור שלישי של חקלאים שמציעים ירקות ופירות מובחרים וטריים ישירות מהחקלאים עם הקפדה על תוצרת מקומית בלבד: כל סוגי הירק מחסה סלנובה ועד בוק צ'וי, פינוקים כמו פירות חתוכים, מגשים לאירועים וישיבות ועוד.

shukz7

חליטת'ה | בוטיק-בר המתמחה בתה, שלוחה של בית התה הירושלמי, מציע חליטות נדירות מכל העולם, "הסינגל מאלטים של עולם התה", ותערובות מקוריות ממציא מחדש את שעת התה. עם  קוקטיילים על בסיס תה (כמו קוקטייל וויסקי דאבל בלק לייבל עם תה מעושן),  בירת תה!  כל אלו מוגשים לצד קינוחים של השוקולטיירית אסתי ידידיה. מחירים מ-14 ₪ ועד  115 ₪ לכוס תה נדיר למבינים בלבד.

shukz 6

שדה ירוק | דוכן הירקות והפירות האורגניים של משפחת שטיין, היישר מהשדה בבית יהושע, עם תותים מתוקים, כרוביות ענק ופלפלים בכול הצבעים. עם: חסה אורגנית ענקית ב-4 ₪, כרוביות במשקל 3-4 קילו ועוד….

shukz 14

פיורי | הדוכן הרומנטי ביותר בשוק: פרחים טריים מרחבי העולם, יין ונרות מבית Voluspa הצרפתית היוקרתי.

shukz 17

ממלכת החלבה | החנות הוותיקה ממחנה יהודה, מציעה מעל 60 חלבות מסוגים שונים ובמגוון טעמים. משומשום אורגני שמגיע מאתיופיה.

shukz 9

ארקוס  | סכינים וכלי מטבח שמיוצרים עפ"י מסורת ספרדית בת יותר מ-250 שנה. מגוון רחב של אביזרי מטבח ובישול באיכות גבוהה.

shukz 4

shukz 24

הדוכן הדרוזי | משפחת רושדי חלבי מדליית אל כרמל מגישים את מיטב מאכלי העדה הדרוזית: עלי גפן ממולאים, פיתות דרוזיות הנאפות במקום, סלט בורגול, לבנה, זעתר ועוד.

*****************************

יין בשוק  | סניף חמישי של רשת חנויות היין התל אביבית, המביאה בשורה של מקצוענות ושירות לשוק. רשת החנויות קיימת כ- 10 שנים וגאה בלקוחות נאמנים רבים, שנהנים מהבנה מעמיקה של השוק והצרכים של הצרכן הישראלי.

shukz 13

מעדני ג'קו קנטי | רשת הדליקטסן המשפחתית שנוסדה בירושלים, ומונה כבר 4 סניפים, מגיעה לשוק צפון, כשבתפריט חמוצים, דגים מעושנים, נקניקים, שמן זית, סלטים ועוד. הרשת מציעה כ-400 סוגי גבינות מרחבי העולם, נקניקי פרושוטו מיובאים מאיטליה, יינות איטלקיים וכל מה שצריך לאירוח גורמה.

shukz 11

תבליני מנצ'ס  | כל התבלינים האפשריים במקום אחד, והרבה מעבר : פיצוחים בקלייה במקום, פול ותורמוס לאכילה, כנאפה ביתית, פיצוחים מסוכרים שמכינים במקום, פירות יבשים, קטניות, תערובות תבלינים ייחודיות, חליטות תה ועוד הרבה הפתעות טעימות.

shukz 12