כותרות אחרונות
Search

הפנינג התרמה ספורטיבי לאסף שזקוק לידיים חדשות – שישי הקרוב ב- 23.10 בין השעות 13-16 בספורטק בהרצליה

עמותת "קו לחיים" מארגנת הפנינג התרמה ספורטיבי לאסף יסעור ששתי ידיו נקטעו.

אירוע ההתרמה יתקיים ביום שישי הקרוב 23.10 בספורטק בהרצליה.

זה קרה לפני כחמישה חודשים, ידיו של אסף יסעור בן ה-13 נקטעו לאחר שהתחשמל  ועכשיו הוא  זקוק לידיים חדשות.

אסף מועמד להשתלת ידיים ביוניות בארה"ב בעלות של חצי מיליון דולר !

yad leasaf 1

ידיו של אסף יסעור נקטעו שבוע לפני בר המצווה שלו כתוצאה מהתחשמלות מכבל מתח גבוה. כעת הוא מועמד להשתלת ידיים ביוניות בארה"ב שעלותם חצי מיליון דולר.

עמותת "קו לחיים" מארגנת עבורו הפנינג ספורטיבי שיערך ביום שישי הקרוב ב- 23.10 בין השעות 13-16 בספורטק בהרצליה.

בתוכנית:  קרבות באומניות לחימה, סדנא להגנה עצמית, מסיבת זומבה, קיקס בוקס, קפוארה ועוד, מקפצות, אימון ראווה של נבחרת ישראל בג'ודו, מפגש עם שחקני כדורסל וכדורגל ועוד.

זה קרה לפני כחמישה חודשים: שבוע לפני בר המצווה של אסף יסעור, תושב אלוני הבשן בצפון, השתנו חייו מן הקצה לקצה, כאשר התחשמל מכבל מתח גבוה ואיבד את שתי ידיו. מאז הוא מאושפז במחלקת השיקום בבית החולים שיבא, כשהוא עובר טיפולים, פיזיותרפיה והכנה לפרוטזות. בסופי שבוע הוא שב עם אביו לביתם שברמת הגולן.

אסף, ילד סקרן מוכשר ומלא מרץ, צייר כשרוני וספורטאי מצטיין, מנסה לחזור לשגרה. הוא ממשיך בתחביב הציור שלו כשהוא מחזיק את המכחול בפיו, אבל חולם דקה אחרי דקה, לחזור לחייו הקודמים. לאסף יש תקווה: פריצת דרך בארה"ב מאפשרת להשתיל בגופו פרוטזות ביוניות, אשר נעות בכוח המחשבה, ויאפשרו לו לנהל שגרת חיים.

המדובר בזרוע אלקטרונית הדומה לזרוע אדם. הזרוע הזו יודעת לפעול כמעט כמו יד אנושית, לא רק בזכות התנועות המגוונות שביכולתה לבצע, אלא בזכות דרך הפעלתה: היא מחוברת לעצבים ושרירים בריאים שנותרו בגופו של קטוע הגפיים, ופועלת בכח המחשבה.

 וכך פועלת היד: הרופאים נוטלים עצבים שעברו בזרוע, ומעבירים אותם אל שרירי החזה. סיבי שריר אלה ממשיכים לגדול לתוך השרירים, כך שכשהמטופל חושב על סגירת היד, חלק משרירי החזה מתכווצים, האלקטרודות של היד הביונית מזהות את הפעילות בשריר החזה, ושולחות פקודה למחשב זעיר שבזרוע הביונית – לקמוץ את כף היד. כך למעשה מסוגלת היד לנוע לכל כיוון ולבצע תנועות פתיחה וסגירה שת כף היד.

אלא שעלות הטיפולים ורכישת הידיים הביוניות עומדות על חצי מיליון דולר. עמותת קו לחיים נרתמה למבצע ההתרמה עבור אסף .הכספים יועברו במלואם לצורך מימון השתלת הזרועות הביוניות.

 

איך אפשר לתרום:

באתר המאובטח של קו לחיים

בטלפון: 03-9250505

בהעברה בנקאית: לבנק הפועלים סניף 532 חשבון 514564 ע"ש קו לחיים עבור אסף

בצ'ק: לפקודת 'קו לחיים עבור אסף יסעור' לכתובת: גונן 15 פ"ת 49170