כותרות אחרונות
Search

הכירו את הפרויקט של עזרא טייבי ורומי גולדהמר מרמת גן

שמעתם על מוצר ב-50 אגורות? 

קבלו הצצה לפרויקט של עזרא יונים בכיכר

הכירו את הפרויקט של עזרא טייבי ורומי גולדהמר, מרמת גן, הנושקים ל-70, סובלים מנכויות לא קלות. למרות גילם המתקדם פתחו "סטראט אפ"  חדש ומקסים

הכירו את עזרא  טייבי ורומי גולדהמר מרמת גן , הנושקים את גיל ה-70 וסובלים מנכויות לא קלות. למרות גילם המתקדם  פתחו השניים "סטראט אפ"  חדש ומקסים, הנקרא הפרויקט של עזרא יונים בכיכר.

טייבי גולדהמר ועזרא  טייבי מציעים  מזון יונים משובח המבוסס על דורה. הדורה ארוזה בשקיות קטנות ידידותיות לפתיחה וסגירה. הקטנה מבין השתיים עולה 50 אגורות והיותר גדולה שקל אחד בלבד.

פרויקט יונים 2

בתמונה רומי גולדהמר. צילום עדן אבן חן

מדי יום, בין השעות 16:00 ל־19:00, מתייצב רומי גולדהמר בכיכר אורדע ברמת גן, בנקודה בה רחוב הרואה וביאליק נפגשים,  עם גיטרה, מפוחית ותוף מרים שמוצמד לכף הרגל, כשמסביבו להקת יונים המלקטות זרעונים.

הן נמשכות למקום לא רק בזכות המוזיקה הסוחפת שהוא מפיק ממיתריו, אלא בעיקר בגלל האכלת היונים במקום.

אין תושב/ת בעיר שלא מכירים את "הפרויקט של עזרא יונים בכיכר". מספר רומי ומסביר למה נקרא הפרויקט על שם חברו.

פרויקט יונים 1

"כשראה עזרא שילדים זורקים לי מטבעות לכובע שלי כנגן רחוב , הוא הציע שאתן להם מתנה קטנה  בתמורה למטבע. ומכיוון שהיה  מאכיל יונים נלהב, נפלה הבחירה על שקית זרעונים קטנה שניתנה לכל ילד".

רומי גולדהמר מוסיף: "תוך כדי האכלה הילדים לומדים לאהוב  בעלי חיים הם גם לומדים לקנות ולהתמקח…".

 

פרויקט יונים 3

עזרא טייבי צילום אדם רבינוביץ יוגלי

עזרא, המרותק לכיסא גלגלים, בימים שהוא לא במועדון ספיבק הוא מלמד את הילדים להאכיל את היונים מכף היד. עיניו פקוחות בערנות והוא נוזף בכל  רוכב אופניים חשמליות או קולנועית שנוסע מהר מדי ומסכן את הילדים והיונים.

 במדינות רבות, האכלת היונים הפכה לחלק מהנוף התיירותי . חלומו של רומי ,להקים פרויקט כזה בארץ.

בחודשים האחרונים שלח רומי גולדהמר בקשה לעירית רמת גן לאפשר לו בנוסף למזון יונים למכור פוסטרים ועבודות אמנות, שמככבים בהם יונים, ילדים,  וחובבי האכלת יונים בני כל הגילים. בדף הפייסבוק של הפרוייקט אפשר לראות  עבודות של אמני צילום כמו עדן אבן חן, שוקי בן גוזי ואחרים.

בפניה לעירייה מבקש רומי שתתבצע בדיקה תקופתית של היונים לשלול סכנת שפעת עופות או כל סכנה אחרת.

הדבר ירגיע את הורי הילדים, את רומי ועזרא ואת כל מי שחושש ממחלות שיונים עלולים להעביר לבני אדם .

לאחרונה  הקליט  רומי גולדהמר את שירי מופע הרחוב, באולפן של דני גרנות, {גם הוא תושב רמת גן}  הדיסק נקרא יונים בואו בואו השיר שרומי שר לילדים שמאכילים את היונים. יש גם כמה פוסטרים מוכנים, שניתןן לרכוש.