כותרות אחרונות
Search

הכדור הפורח של תל אביב מציג רצפה שקופה בגובה 120 מטרים

רואים רחוק רואים שקוף !

לראשונה בארץ

הכדור הפורח של תל אביב מציג רצפה שקופה בגובה 120 מטרים

צילומים: חן ליאופולד

כל מי שגר או מבקר בגוש דן לא יכול להתעלם מהכדור הפורח שמתעופף לו מעל גני יהושוע בגובה 120 מטרים, שנצפה מקילומטרים ביום ובלילה ונראה ממש כמו ירח מלא. הוא עולה לגובה של 120 מטר  עם כ- 30 איש  לשיוט יציב בן כ-15 דקות ומספק תצפית מפעימה על כל גוש דן, השרון והרי יהודה לצד הסברים מקוריים על המתרחש בסביבה ובמרחק. בסיום החוויה,  נוחת הכדור חזרה למטה, אל אותה נקודה. כעת עושה הכדור הפורח היסטוריה, כשליש מרצפת הכדור הוחלפה לרצפת פרספקס שקופה המאפשרת תצפית ישירות למטה.

צילום: חן ליאופולד

הכדור הפורח של תל אביב מוגדר ככלי טייס לכל דבר ועניין והוא מלא ב- 6,200 מ"ק הליום, עם כושר הרמה של 6 טון. העמידה וההליכה על רצפה שקופה בגובה רב כל כך, לא מובנת מאליה, ולכן היא מותקנת רק בשליש משטח הרצפה של הכדור, לאורך כמה מטרים. ד"ר אופיר מילר, יזם הפרויקט: "המבקרים פה לראשונה מופתעים לגלות כמה הכדור יציב, ומתרגלים מאוד מהר לשהייה בגובה. אם עד היום לא יכלו להפסיק לבהות בנוף, אז היום ברור לנו, שהם לא יוכלו להפסיק להסתכל גם למטה".

 

מתחם הכדור הפורח של תל אביב פתוח מדי יום בין השעות 9:00 ל- 19:00 (עם המעבר לשעון קיץ יהיה פתוח עד 21:00) מדי יום כולל שבת, ובשישי 9:00 עד 16:00.

צילום: חן ליאופולד

עלות: (55 ₪ לילד מגיל שלוש), 80 ₪ למבוגר או 70 ש"ח לתושבי העיר. יש להתקשר מראש לפני ההגעה: 03-5589722. הגעה דרך שדרות רוקח 94 תל אביב, חניה בפארק הירקון גני יהושוע, בחלק המערבי ביותר של החניון. לפרטים נוספים: https://tlv-balloon.co.il/