כותרות אחרונות
Search

– הבלש קורמורן סטרייק דרמת מתח חדשה של הבי-בי-סי 8.3.18

"סטרייק" – C.B. Strike

ג'יי קיי רולינג, הסופרת שהביאה לעולם הילדים את הארי פוטר, מציגה למבוגרים דמות כובשת חדשה – הבלש קורמורן סטרייק בדרמת מתח חדשה של הבי-בי-סי 

סלקום tv

8.3.18

כל 7 פרקי הסדרה יעלו במלואם

 

הגרדיאן: "קורמורן סטרייק הוא בלש מאוד מודרני והעיבוד הטלוויזיוני הזה שומר על איזון בין אותנטיות חשופה לבין הדרישות הנוקשות של הז'אנר"

מייל אונליין: "במיטב מסורת הבלש הפרטי הקלאסי עם טוויסט רומנטי. בלש שהוא מעין האמפרי בוגארט לקהל שאוהב את 'פולדארק'" 

"סטרייק" – C.B. Strike, סדרת מתח בריטית חדשה, המבוססת על טרילוגיה של ג'יי קיי רולינג, מה -8 במרץ בסלקום tv

צילום: יח"צ

https://www.youtube.com/watch?v=Tz1y1BSAh5k

 

"סטרייק", סדרה בלשית חדשה, שכתבה הסופרת הנודעת ג'יי קיי רולינג תחת שם העט רוברט גלבריית, משלבת בין מאפייני הבלש הקלאסי – זאב בודד בעל אינטואיציה חריפה, למוד סבל ומלחמות, מחוספס וחד מחשבה – לבין הטלוויזיה העכשווית, המצולמת, כתובה, ערוכה ומשוחקת בקפדנות ריאליסטית. גיבור הסדרה, קורמורן סטרייק, הוא חייל בריטי לשעבר, שהמלחמה באפגניסטן הותירה אותו עם פרוטזה לרגלו; יחסיו עם סביבתו מעורערים, תעיד על כך המזכירה שלו שעוזבת אותו לא לפני שהטיחה מאפרה בפניו. הוא לא בקשר עם אביו, כוכב רוק ידוע, ומאיים על כל מי שמעז להשמיץ את אמו. הסדרה החדשה הזאת, שהיא שיתוף פעולה של הבי-בי-סי וחברת סינמקס האמריקאית, מבוססת על טרילוגיית הספרים ששמה "סטרייק", ומחולקת כמתבקש לשלושה. שלושת הפרקים הראשונים מתוך השבעה מוקדשים לתעלומה בספר הראשון "קריאת הקוקייה", שני הבאים ל"תולעת משי" והאחרונים ל"דרך הרשע".

 

את שלושתם פותר במיומנות סטרייק (טום בורק, "מלחמה ושלום"), בעזרת מזכירתו החדשה רובין אלקוט (הולידיי גריינג'ר), שמגיעה למשרד שבור ומפורק, קצת כמו הבלש שיושב בו, ומצליחה בזמן קצר להפיח בשניהם רוח חיים.

 

הפרק הראשון, כמיטב מסורת הז'אנר, נפתח בגופה. במקרה זה של דוגמנית, על מדרכה מושלגת בלונדון. המשטרה מסיקה כי קפצה למותה מדירת הפנטהאוס שלה, אבל אחיה סבור כי מדובר ברצח.

 

"סטרייק", סלקום tv, החל מה-8 במרץ.