כותרות אחרונות
Search

האקזיט הגדול של השנה בתחום קמעונאות הקוסמטיקה העולמית שייך לחברת "SABON"

האקזיט הגדול של השנה בתחום קמעונאות הקוסמטיקה העולמית שייך לחברת "SABON"

סיגל קוטלר-לוי ואבי פיאטוק, בעלי מותג הקוסמטיקה הישראלי  "SABON" המפעיל רשת בינלאומית המונה 175 חנויות ברחבי העולם, מכריזים על עסקת  ענק עם תאגיד הקוסמטיקה הצרפתי Groupe Rocher אשר רוכש את השליטה בחברה

על מנת לחזק את יכולותיה הגלובליות ולהאיץ את התרחבותה בעולם, הודיעה חברת "SABON", כי היא מכניסה את חברת "Groupe Rocher" כשותף אסטרטגי בינלאומי,  הרוכש  את השליטה בחברה. חברת  "Sabon" הינו מותג יוקרה עולמי למוצרי אמבט, גוף, טיפוח ואווירה לבית, אשר נמצא בבעלות פרטית ומחזיק רשת חנויות תחת המותג "SABON". למותג  נוכחות חזקה בישראל, יפן, ארה"ב ובמספר מדינות נבחרות באירופה ובאסיה.   עם הרכישה מצטרפת "SABON" לפורטפוליו המותגים הגלובלי והרחב של קבוצת "Rocher".

Mandatory Credit: Photo by Richard Young/REX (4230122cd) Guests Beauty brand Sabon launch at Neal Street, London, Britain - 30 Oct 2014
אבי פיאטוק וסיגל קוטלר לוי, בעלי המניות ומייסדי החברה – צילום: יחי"צ

לאחר השלמת העסקה, אבי פיאטוק וסיגל קוטלר לוי, בעלי המניות ומייסדי החברה, ישמרו נתח משמעותי של הון המניות וימשיכו להוביל ולשלוט בפיתוח וניהולה, עם תוכניות צמיחה שאפתניות עבור המותג "SABON" לשנים הקרובות. בעתיד, עשויה "Groupe Rocher" לרכוש את מלוא השליטה והבעלות בחברה.

על חברת  SABON

בשנת 1997, סיגל קוטלר לוי ואבי פיאטוק, חברים משכבר הימים יצרו את המותג "SABON".  את החנות הראשונה שלהם הם פתחו ברחוב שנקין בתל אביב, ומכרו סבון שנרקח בעבודת יד (על פי מתכון מסורתי כבן 70 שנה) ונפרס אל מול הלקוח. סבונים מבושמים אלה, נמכרים טריים, לפי משקל והם אחד מסמלי הדגל של המותג. המייסדים עובדים בשותפות יצירתית ומשלימה: כאשר אבי יוצר ניחוחות ייחודיים, פורמולות ומרקמים בזמן שסיגל מעניקה למותג דימוי אלגנטי, נשי, בעל השראה אירופאית קלסית התואם למגמות הגלובליות העדכניות.

בוטיק הקוסמטיקה "SABON" הרחיב את מגוון המוצרים באופן מהיר לאורך השנים ועכשיו מציע מגוון רחב של מוצרי יופי וטיפוח  מפילינג ועד קרמים, מוצרי פנים, סבונים נוזליים ועוד. מוצרי "SABON" מכילים בין היתר מגוון רחב של  מרכיבים טבעיים,  שמקורם מים המלח, בים הצפוני,  או ממקורות טבעיים ייחודיים אחרים מרחבי העולם. לאורך השנים שמה "SABON" דגש על בחירת חומרי הגלם ושיפור מתמיד של הפורמולות כך שיתאימו לתקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר.

sabon-6
סבון בשנקין – צילום לם-וליץ סטודיו

הסיפור הבינלאומי של "SABON" החל בשנת 2003, כשנפתחה החנות הראשונה מחוץ לישראל, בשדרה ה – 6  ב– West Village ניו יורק. העסק הקטן שנולד בלב תל אביב, התפתח והפך לחברה גדולה ומותג בינלאומי, שאותו ניתן למצוא ב – 14 מדינות. היקף המכירות העולמי של החברה עומד על סך של כ  100 מיליון אירו בשנה וניתן למצוא אותו במעל 170 חנויות, 40 מהם ביפן, 40 בישראל, 17 בארה"ב ו -13 בצרפת. מוצרי "SABON" נמכרים בחנויות קונספט, כאלה שבבעלות מלאה וכאלה שמנוהלות על ידי  זכיינים ברחבי העולם.

בסוף שנת 2008 הצטרף לחברה רונן זהר בתפקיד מנכ"ל גלובאלי. בתקופתו ובאחריותו הייתה החדרה מוצלחת לשווקים באסיה וכן כניסת המותג לזירות נוספות בהן צרפת, אנגליה, גרמניה וספרד. רונן הוביל מהלך של מיתוג כחלק מהפיכת המותג לגלובאלי, מיסד והרחיב את המטה כתומך לזכיינים ברחבי העולם והיה אחראי להקמת מפעל יצרני ואיחוד מערך התפעול ושרשרת האספקה. 

sabon-7
רונן זהר מנכ"ל גלובאלי חברת "סבון" – צילום לם-וליץ סטודיו

החברה מעסיקה  מעל ל 480 עובדים, רובם בישראל,  ואחראית על יצירת 1,500 מקומות עבודה עקיפים דרך זכיינים וסוכנים. המשרד הראשי של "SABON" נמצא באזור בעוד בקריית גת ממוקמים מפעל הייצור אשר שופץ מחדש על שטח של כ-  3,600 מ"ר והמרכז הלוגיסטי בגודל של כ –  4,600 מ"ר ממנו יוצאים המוצרים לכל העולם.

"SABON" הנו מותג יוקרתי, מעוצב להפליא הנמכר בחנויות הקונספט בחוויה ייחודית קמעונאית ומוצרית. "SABON" הנו מותג לצרכנים המחפשים ומעריכים חוויות רב חושיות ייחודיות. המותג מאופיין בתשומת לב גבוהה לפרטים ומעביר את הערכים שלו בכל מקום וכל נקודת מגע עם הלקוח –קסם, חושניות, דרמטיות ועושר הם ערכי המותג המובילים את העשייה שלו. על כך המותג אף זוכה להערכה רבה מצד לקוחותיו ברחבי העולם.

על Groupe Rocher :

"Groupe Rocher" היא קבוצה משפחתית, רווחית ועצמאית (מעל 97% בבעלות משפחת המייסדים, משפחת "Rocher" ועם פילוסופיה של "יזמות יצירתית". הקבוצה בנתה מיצוב מקורי כחברה ולמותגים עצמם, ואחראית על כל שרשרת הערך: פיתוח, ייצור, לוגיסטיקה, הפצה ומכירה.

מכירות "Groupe Rocher"  משמונה מותגים הממוקדים בתחומי היופי ואיכות החיים לנשים, שהעיקריים בהם ה Yves Rocher ו –  Petit Bateau  עמדו על יותר מ -2 מיליארד אירו בשנת 2015. החברה מעסיקה יותר מ -16,000 עובדים הממוקדים להבטחת החזון והיעוד שלה, מתוכם יותר מ -7,000 עובדים בצרפת. הקבוצה גם מייצרת למעלה מ -350,000 מקומות עבודה עקיפים. לחברה נוכחות משמעותית ב -20 מדינות בעיקר בתחומי הקוסמטיקה וטקסטיל / הלבשה.

על מהות שיתוף הפעולה

ישנם קווי דמיון רבים בין "Groupe Rocher" ו "SABON" : קונספט מותגי חזק עם ערכים משותפים וחזקים ועסקים משולבים. בנוסף ניהול קמעונאות בסטנדרטים מאד גבוהים ואיכותיים, חדשנות יוצאת דופן וברמה גבוהה ומגוון רחב של מוצרים המכילים מרכיבים טבעיים. באמצעות שיתוף פעולה זה, "SABON" תוכל ליהנות מהמשאבים הפנימיים במגוון התחומים של Groupe Rocher  וגם מחוזקות וקשרים חיצוניים של הקבוצה והכול כתמיכה למיקסום הזדמנויות הצמיחה הגלובליות של החברה. היעדים המשותפים אשר הציבו השותפים החדשים לעצמם הנם במגוון תחומים ובהם התרחבות לשווקים חדשים, המשך צמיחה ופתיחת סניפים חדשים בשווקים הקיימים.  כל זה על בסיס העמקת וחיזוק הפעילות הקיימת, חדשנות משמעותית ועוד.

לדברי Bris Rocher, מנכ"ל "Groupe Rocher": "רכישת מניות רוב בחברת SABON עולה בקנה אחד עם שאיפות הצמיחה הבינלאומיות שלנו. הידע הרחב שלנו במגוון תחומי פעילות החברה יחד עם שיתוף פעולה הדוק עם הצוות של SABON יתרום לצמיחה בינלאומית של החברה ושל Groupe Rocher יחדיו".

סיגל קוטלר-לוי ואבי פיאטוק: "Groupe Rocher הוא שותף אסטרטגי אידיאלי לחברה שלנו ואנו בטוחים כי מומחיותה של הקבוצה במגוון רחב של נושאים תתרום להתמקצעות שלנו כחברה ותתמוך בהאצת קצב הצמיחה של "SABON" בכל העולם".

רונן זהר מנכ"ל גלובלי: "אני רואה את הפוטנציאל הגדול הטמון בחיבור של חברה רב לאומית מהסוג הזה לצמיחת "SABON" ובמיוחד עם גוף מקצועי ומתמחה כמו Groupe Rocher על מגוון יכולותיו אשר יתמוך בפיתוח מכלול תחומי הפעילות של החברה".

רכישת מניות הרוב ב "SABON" בידי "Groupe Rocher, (עבור סכום שלא פורסם) היא ברית אמיתית, שותפות מבטיחה, שבוודאי תיצור ערך מוסף ל – 2 החברות.