כותרות אחרונות
Search

דלק מוטורס משיקה בישראל סדרה חדשה ומחשמלת של BMW

דלק מוטורס משיקה בישראל את BMW i מותג המכוניות החשמליות של BMW

bmw-8

כמו כן משיקה דלק מוטורס את הגרסאות ההיברידיות הנטענות של דגמי המותג המוכרים – Performance  BMW  

bmw-10

שחר שמש מנכ"ל דלק מוטורס וברק כהן מנהל חטיבת BMW בחברת דלק מוטורס,  חושפים את הסדרה החדשה והמחשמלת של דגמי ב.מ.וו צילום: אבי בר

במהלך אירוע לכתבי רכב שנערך במתחם "דלק מוטורס" באזור התעשייה ניר צבי, השיקה "דלק מוטורס" יבואנית BMW  בישראל את המותג החשמלי והמחשמל  BMW i. השקה זו מבשרת  על עידן חדש של הנאה מנהיגה. מעבר לדגמי BMW i הייחודיים יושקו גם  גרסאות ה- PHEV Plug-in-hybrid  החדשות של המותג.

bmw-5

צילום: אבי בר

הדגמים החדשים  יוצגו  לראשונה לקהל הרחב במסגרת אירוע השקה שיתקיים באולמות התצוגה החל מ- 18-11 בנובמבר.

bmw-6

צילום: אבי בר

ברק כהן, מנהל חטיבת BMW  בדלק מוטורס: "אנו גאים להשיק בישראל את חזון הניידות העתידית של ב.מ.וו: BMW i8 ,BMW i3  ,BMW 330e  ו BMW X5 xDrive40e

****************** 

BMW i

BMW i הוא מותג המשקף את החזון של BMW  לניידות עתידית, המשלבת בין מותג נהיגה מהמובילים בעולם והחתירה לקיימות.

עם סדרתBMW i  מציג המותג  BMW חזון של מכוניות חשמליות ושירותי ניידות, בעלות עיצוב מעורר השראה ותפיסה חדשה של יוקרה, שהקיימות היא אחת מאבני היסוד שלה. המכוניות החדשניות שפותחו במסגרת חזון זה מלהיבות במיוחד: BMW i3 החשמלית המלאה, מכונית עירונית שאינה פולטת מזהמים כלל לסביבה המקומית ומתוכננת לקיימות מקיפה, ו-BMW i8 – מכונית הספורט המתקדמת ביותר.

bmw-1  bmw-2

i3  BMW ו – BMW i8 הן חלוצות של עידן חדש  שבו המנועים מפתחים את העוצמה שלהם בדממה כמעט מוחלטת. פתאום אפשר לחוות את הדינמיות בערים בצורה רגועה לחלוטין. זאת מפני ש-BMW i תכננה את הניידות החשמלית בצורה חדשה, עקבית ובת קיימא:

 

מבנה Lifedrive

BMW LifeDrive היא ארכיטקטורת הרכב הראשונה שתוכננה במיוחד לניידות חשמלית. כל רכיבי השלדה ומערכות ההינע, כמו גם הסוללה, מותקנים בצורה מאובטחת לחלוטין במודול ההינע (Drive Module). כתוצאה מכך, מודול החיים (Life Module), יכול לשמש בצורה מלאה כחלל חיים שימושי. לראשונה ברכב מייצור סדרתי, תא הנוסעים מיוצר במלואו מקרבון בחוזק גבוה (סיבי פחמן). סיבי הפחמן דקים פי עשר משערה של אדם. הם חזקים במיוחד אבל משקלם הוא מחצית בלבד ממשקל הפלדה. המשמעות היא בטיחות גבוהה יותר, משקל נמוך יותר וזריזות רבה יותר בדרך.

 

מערכת ההינע eDrive היא פיתוח של BMW, מדובר במנוע חשמלי חזק במיוחד וסוללה בעלת קיבולת גבוהה המספקת טווח נסיעה משמעותי לטעינה בודדת.

 קיימות חכמה

עיקרון הקיימות Sustainability   הוא עיקרון שמנחה אתBMW    ולפיו כל מחזור החיים של BMW i3 תוכנן על פי העקרונות של שימור מרבי של משאבים ושמירה מרבית על קיימות.

פיתוח

BMW  תכננה את תפיסת הרכב המלאה של BMW i במיוחד עבור ניידות חשמלית. הדבר אינו משפיע רק על העיצוב האווירודינמי של המכונית, אלא גם על החומרים שבהם משתמשים. בכל מקום אפשרי, יושם תכנון בר קיימא או חומרים ברי מחזור. 

ייצור

המפעל של BMW i בלייפציג (גרמניה) מקבל את כל אספקת האנרגיה שלו ממקורות מתחדשים, ובכלל זה ארבע טורבינות רוח שמותקנות באתר במיוחד למטרה זו (100% powered by wind energy.) סיבי הפחמן (קרבון) מיוצרים במלואם באנרגיה שמקורה במים (100% water power).

שימוש

אפס פליטה – וכמעט ללא רעש וריח. נהיגה ב-BMW i אינה רק חוויה מהנה, אלא גם מפחיתה את זיהום האוויר, למשל בערים. חידושים דוגמת תכנית ECO PRO תורמים תרומה נוספת להפחתה של צריכת הכוח ומאריכים את טווח הנסיעה החשמלי.

מחזור

95% מהחומרים המשולבים ב-BMW i3 הם ברי מיחזור. אפשר, למשל, להחזיר סיבי פחמן עודפים לתהליך הייצור או למחזר אותם במקומות אחרים. גם את מרכיבי הסוללה אפשר למחזר כאמצעי ביניים לאגירה בתחנות כוח שפועלות באנרגיית השמש או הרוח.

טעינה

טעינה ביתית: ניתן לטעון את המכונית בבית, בצורה נוחה, באמצעות עמדת טעינה ביתית, אשר תסופק ותותקן בישראל ע"י חברת Gnrgy ללא חיוב ללקוח.

טעינה ציבורית: בעמדות טעינה ציבוריות של חברת Gnrgy הפרוסות ברחבי הארץ.

 

bmw-1

צילום: יח"צ

BMW i3

 

BMW i3  היא מכונית חשמלית מלידה תחת הקונספט  Born Electric והיא המכונית החשמלית של BMW  

BMW i3 היא הדגם הראשון בעולם מיצור סדרתי שהוגדר כמכונית בת קיימא בכל השלבים, מהפיתוח של המכונית ועד לייצור ולשימוש היומיומי כמכונית חשמלית, היא אינה פולטת שום זיהום בשימוש צרכני יומיומי.

אבל BMW i3 אינה רק מכונית ירוקה. בזכות מערכת ההינע החדשני eDrive  BMW והודות לזריזות ולכושר, ניתן לחוות הנאה טהורה מנהיגה במכונית חשמלית. 

ההאצה שלה מ 0-100 קמ"ש ב- 7.3 שניות בלבד  היא בראש ובראשונה מספקת חוויית נהיגה יוצאת דופן.  ההספק של המנוע החשמלי הוא 170  כ"ס, מומנט מיידי 25.5 קג"מ והמהירות המקסימלית 150 קמ"ש.

ל BMW i3 עם סוללת 94 Ah המשווקת בישראל טווח נסיעה מעשי  של עד 200 ק"מ בנסיעה בכוחו של המנוע החשמלי. ע"פ נתוני יצרן טווח הנסיעה החשמלי הוא 300 ק"מ.

BMW i3  קובעת אמות מידה חדשות גם בכל הקשור ליעילות וחיסכון: צריכת החשמל של BMW i3 היא חסכונית במיוחד – 12.6 קוו”ט-שעה בלבד ל-100 ק"מ.

העיצוב של BMW i3 חדשני ומעורר השראה ועל כך זכה הרכב הזה בפרסים יוקרתיים בינלאומיים דוגמת פרס iF gold לעיצוב מוצר, פרס מכונית השנה הירוקה ועוד…

מידותיו של BMW i3: אורך 3.99 מ', רוחב 1.77 מ', גובה 1.58 מ' ,בסיס גלגלים 2.57 מ'. נפח תא מטען 260 ליטר.

אבזור

דגמי  BMW i3 כוללים את האבזורים הבאים:

  • חישוקי 19’’

  • מראות צד בצבע שחור מבריק עם חיישן נגד סנוור וקיפול חשמלי

  • תאורת יום מסוג LED בעיצוב U  ייחודי

  • מערכת עזר לחנייה (Park Assist) הכוללת חיישנים היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור ומערכת חנייה אוטונומית לחלוטין בלחיצת כפתור.

  • חיישני גשם ואורות דרך

  • מערכת ניווט Navigation Professional הכוללת מסך 25’’

  • מערכת בקרת אקלים

  • מערכת בקרת שיוט

  • חבילת הבטיחות Driving Assistant Plus (התראה בפני התנגשות וסיוע בבלימת חירום) הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת מרחק מלאה ועצירה מלאה של הרכב.

  • עולם עיצוב פנימי Atelier .

  • אופציה בתוספת תשלום לעולם עיצוב פנימי Loft .

bmw-2

צילום: יח"צ

BMW i8

 

BMW i8 היא ההוכחה כי ניתן לשלב את חזון הניידות העתידית ואת תפיסת הקיימות, יחד עם ה DNA  של BMW.

כמכונית היברידית נטענת עם שקע טעינה חיצוני,משלבת BMW i8  בין ביצועים של מכונית ספורט לבין צריכת דלק של מכונית קומפקטית. העיצוב האווירודינמי והסגנון הייחודי בכל פרט ופרט מוכיחים שדרך חיים בת קיימא אינה מחייבת הקרבה והתפשרות.

בזכות טכנולוגיית ה PLUG-IN HYBRID החדשנית המשלבת מנוע בנזין  TwinPower  Turbo  1.5 ליטר המספק 231 כ"ס עם מנוע חשמלי עוצמתי המספק 131 כ"ס ניתן ליהנות מביצועיים ייחודיים המספקים תאוצה מ-0 ל 100 קמ"ש תוך  4.4  שניות  ,מהירות מרבית של 250 קמ"ש והספק משולב של 362 כ"ס.

אבזור

דגמי  BMW i8 יכללו את האבזורים הבאים:

  • חישוקי 20’’

  • חיישני גשם ואורות דרך

  • פנסי חזית ותאורת יום מסוג LED  

  • מערכת עזר לחנייה הכוללת חיישנים היקפיים ומצלמת נסיעה לאחור

  • BMW Display Key – מפתח ייחודי עם צג נתונים אודות הרכב

  • מערכת תצוגה עילית (BMW Head-up display)

  • לוח מחוונים דיגיטלי המורכב ממסך צבעוני 8’’

  • מסך iDrive רחב בגודל 8’’

  • מערכת בקרת אקלים מפוצלת

  • מתלים אדפטיביים

  • מושבי עור מתכווננים חשמלית

  • עולם עיצוב פנימי Carpo cerum spice grey

  • חבילת תאורה פנים ייחודית

  • חבילת הבטיחות Driving Assistant (בקרת אלומה גבוהה, התרעה בפני התנגשות, סיוע בבלימה) הכוללת מערך מצלמות היקפיות ומבט עילי

  • מערכת שמע Harman Kardon עם 12 רמקולים

  • מערכת ניווט מקורית Navigation Professional.

ה-BMW i8 פילסה את הדרך הטכנולוגית לדור החדש של  דגמי ה-Plug-in Hybrid החדשים של המותג, העונים לשם – BMW i Performance

BMW i Performance

מעבר לדגמי BMW  i הייחודיים דלק מוטורס משיקה היום  את גרסאות ה Plug-in-hybrid בדגמי הליבה של המותג. 

דגמי Performance i הם דור חדש של מכוניות היברידיות נטענות  המשלבות את מיטב טכנולוגיית ה-EfficientDynamics המוכרת והמוערכת של BMW, לרבות מנועי ה- TwinPower Turbo המוגדשים יחד עם יחידת הנעה חשמלית. יחד הם מספקים ביצועים מעולים, טווח נסיעה חשמלי של עשרות ק"מ וחיסכון משמעותי בצריכת הדלק ופליטת מזהמים.

כל דגמי ה iPerformance  ייהנו ממיצוב ייחודי:

  • מחיר רכישה אטרקטיבי יותר מגרסאות מנועי בנזין/דיזל המקבילים בהספקם.

  • רמת אבזור עשירה יותר.

bmw-3

צילום: יח"צ

 

BMW 330e

סידרה 3 היוותה מאז ומתמיד את עמוד השדרה של המותג ברחבי העולם.

דגם BMW 330e הוא שילוב ייחודי של קיימות, חוויית נהיגה עוצמתית וטכנולוגיה מתקדמת – היוצרים חבילה חסרת תחרות בקטגוריית הספורט סדאן היוקרתיות. נתונים טכניים:

מנוע בנזין 2.0L ליטר ממשפחת מנועי ה-TwinPower Turbo (הלקוח מדגם ה-BMW 320i), המספק 184 כ"ס, בשילוב עם מנוע חשמלי עם הספק של 88 כ"ס , הספק משולב 252 כ"ס. טווח נסיעה חשמלי – 40 ק"מ. תאוצה 0 ל 100 קמ"ש תוך 6.1 שניות.
מהירות מקסימלית בנסיעה חשמלית בלבד – 120 קמ"ש, ומשולב 225 קמ"ש.

תצרוכת דלק משולבת של עד 50 ק"מ לליטר! פליטת CO2 47 גרם.

מעבר לצד הירוק והחיסכון בדלק, יתרון גדול נוסף עבור הלקוחות הוא מוטיב ה- Value for money   היות ודגם זה מאובזר בצורה ייחודית.

רמת האבזור בדגם זה מבוססת על רמת האבזור הגבוהה (Luxury) של דגם הבנזין המקביל לה – BMW 330i. רמת אבזור עשירה זו כוללת בין היתר: פנסי LED מלאים, חבילת בטיחות Driving Assistant, מושבי ספורט, חלון גג, מושבי עור, כוונון מושבים חשמלי ועוד , רמת האבזור בדגם ה-BMW 330e, עונה לשם Exclusive והיא כוללת את כל האבזור הקיים בדגם ה-Luxury  ואבזור ייחודי נוסף הכולל : בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת מרחק ועצירה מלאה של הרכב, מערכת להתראת רכב בשטח מת, מסך iDrive רחב בגודל 8.8’’ כולל מקלט טלוויזיה מקורי, חימום/קירור תא הנוסעים מראש (Pre-Conditioning) ותאורת פנים ייחודית בגוון BMW i Blue.

bmw-4

צילום: יח"צ

 

BMW X5 xDrive40e

לפני כשני עשורים הוכיחה BMW  שניתן להישאר נאמנים לחוויית הנהיגה גם כאשר מייצרים SUV. עתה מוכיחה BMW שאפשר לשלב הנאה זו גם בגרסה היברידית נטענת.

עם מנוע בנזין 2.0 ליטר משולב במנוע חשמלי,  דגם ה xDrive40e של X5 מניב הספק של 313 כ"ס. צריכת הדלק 29.5 ק"מ לליטר ופליטת CO2 78 גרם. תאוצה מ 0 ל 100 קמ"ש ב 6.8 שניות. בדגם זה המנוע החשמלי מספק טווח נסיעה העומד על 31 ק"מ ומהירות המירבית החשמלית היא 120 קמ"ש.

דגם ה-BMW X5 xDrive40e יוצא בישראל ב-2 רמות אבזור: Executive  ו-Exclusive. דגם ה-Executive מבוסס על רמת האבזור המקבילה בדגמי הבנזין/דיזל BMW X5 35i/30d, העונה לאותו השם וכוללת: מושבים חשמליים, ריפודי עור, חלון שמש פנורמי ,פנסי קסנון ותאורת יום LED  , מסך צבעוני 10.25’’, מערכת שמע HiFi עם 9 רמקולים , חבילת בטיחות Driving Assistant  ( סטייה מנתיב, סיוע בבלימת חירום והתרעת התנגשות עירונית ) ועוד. לכל אילו מוסיפה הגרסה ההיברידית הנטענת – מערכת ניווט מקוריתNavigation professional , מתלי Comfort  אדפטיביים הכוללים מתלי אויר אחוריים, חימום/קירור תא הנוסעים מראש (Pre-Conditioning), ושליטה על ההילוכים מגלגל ההגה . רמת האבזור הגבוהה יותר,Exclusive, תכלול בנוסף: מערכת להתראת רכב בשטח מת, חבילת בטיחות Driving Assistant Plus הכוללת בנוסף לקיים ב Driving Assistant  גם בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת שמירת מרחק ועצירה מלאה של הרכב עד 210 קמ"ש ובלימת חירום עד לעצירה מלאה של הרכב.

חבילת עיצוב חיצונית Pure Excellence , מערכת בקרת אלומה גבוהה, מערכת שמע Harman Kardon עם 16 רמקולים, מערך מצלמות היקפיות, מושבי Comfort  קדמיים עם חימום מושבים וחישוקי סגסוגת קלה 20’’.

 

 דגמים ומחירים :

BMW i3  – ₪ 249,000 

BMW i8 – ₪ 780,000 

BMW 330e – ₪ 290,000 

BMW X5xDrive40e Executive –  ₪ 495,000  

BMW X5xDrive40e Exclusive –  ₪ 550,000