כותרות אחרונות
Search

דגם החללית הישראלית הראשונה לירח של קבוצת "SpaceIL" הוצב בכניסה לדיוטי פרי בנתב"ג ותמונות המצטלמים לצדו ישוגרו עם החללית במסעה לירח

טסים לחו"ל? רוצים שהתמונה שלכם תגיע לירח ? עשו סלפי ליד דגם מוקטן של חללית ישראלית שנבנתה על ידי קבוצת SpaceIL המוצב בכניסה למתחם הדיוטי פרי בנמל התעופה בן גוריון.

לציבור הנוסעים לחו"ל, החל מהשבוע, מוצב דגם חללית מוקטן של עמותת SpaceIL בכניסה למתחם הדיוטי פרי בנמל התעופה הבינ"ל ע"ש דוד בן גוריון והעוברים והשבים מוזמנים להצטלם איתו ולתייג האשטאג: SpaceIL# בפייסבוק או באינסטגרם. בבוא יום השיגור – כל תמונה שתעלה ותתויג, תטוס עם החללית הישראלית הראשונה לירח. כך, מבטיחים בעמותה, וכך תוכל מזכרת מכל אחד מהמשתתפים בפעילות להגיע לירח.

דגם החללית המוצג במקום הוא חלק ממיצגי מדע חווייתיים, שיהיו פזורים בנתב"ג במהלך מחצית השנה הקרובה ומלווים תערוכה חדשה וראשונה מסוגה של משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל. בתערוכה מוצגות כ-60 תמונות של פיתוחים ותגליות מישראל, שהשפיעו על העולם. החללית המוצגת הנה דגם מוקטן, ביחס של 1:2 לגודל החללית הבלתי מאויישת שבונה העמותה. מידות החללית הנבנית בפועל הן כ- 1.50 מטר גובה וכ- 2 מטר רוחב, במשקל של כ-500 ק"ג, מרביתו דלק.

yaresc 1

SpaceIL הישראלית היא אחת הקבוצות המובילות במרוץ הבינלאומי להנחתת חללית בלתי-מאוישת על הירח, במסגרת תחרות Google Lunar XPRIZE. לפני כשלושה חודשים, חתמה הקבוצה על הסכם שיגור לשריון מקום על גבי רקטת השיגור של ענקית החלל האמריקנית SpaceX, שבבעלות אילון מאסק.

מעבר לאתגר הטכנולוגי יוצא הדופן, העמותה שואפת לעורר השראה בקרב בני הנוער במטרה לעודד לימודי מדעים וטכנולוגיה בקרב הדור הצעיר. עד כה כבר נחשפו כמאה וחמישים אלף בני נוער להרצאות על המסע הישראלי לירח, שמעבירים מתנדבי העמותה בבתי ספר בכל רחבי הארץ. 

SpaceIL הינה עמותה ללא כוונת רווח, שהוקמה בשנת 2011 ושמה לה למטרה להנחית את החללית הישראלית הראשונה על הירח. העמותה הוקמה על ידי שלושה מהנדסים צעירים: יריב בש, כפיר דמרי ויהונתן ויינטראוב, שנענו לאתגר התחרות העולמית Google Lunar X Prize: מרוץ בינלאומי מודרני להנחתת חללית בלתי מאוישת על הירח.SpaceIL  היא הנציגה הישראלית היחידה. הפרס שיוענק לזוכים במקום הראשון הוא 20 מיליון דולר. העמותה מחויבת לתרום את כספי הזכייה הפוטנציאליים לטובת קידום המדע והחינוך המדעי- טכנולוגי בישראל. החזון החינוכי הוא ליצור "אפקט אפולו" ישראלי חדש: לעורר השראה בקרב הדור הצעיר בישראל לבחור במקצועות מדע, הנדסה, טכנולוגיה ומתמטיקה. מאז הקמתה, זוכה SpaceIL לרשת של תמיכה מצד אנשי אקדמיה מובילים, מנהיגים עסקיים ומומחים בתעשייה: התעשיה האוירית לישראל, סוכנות החלל הישראלית, משרד המדע והחלל, משרד החינוך, מכון וייצמן למדע, בזק, אוניברסיטת תל אביב ועוד. www.spaceil.com