כותרות אחרונות
Search

בפעם השמינית ברציפות מתקיים ברחובות הפסטיבל הבינלאומי לפסלים חיים

בפעם השמינית ברציפות: פסטיבל הבינלאומי לפסלים חיים ברחובות

והשנה – גדול יותר, מרהיב יותר!

כ- 150 מייצגים של פסלים חיים מהארץ והעולם, יציגו בעשרות מופעים בפסטיבל שחוגג 8 שנים של הצלחה מסחררת

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים  4- 6 ביולי, בין השעות 18:00 – 22:30 ברחוב יעקב בעיר

 

פסטיבל רחובות הבינלאומי ה- 8 לפסלים חיים יתקיים בעיר רחובות, במסגרתו צפויים להשתתף בשלושה ימי האירוע כ- 160 אלף איש. הפסטיבל נוסד כחלק מהחזון לייצר עבור העיר רחובות אירוע ייחודי, שיהיה מזוהה עם העיר, ובו בעת לפתח את תחום אמנות 'הפסל החי' בישראל. במהלך השנים זוכה הפסטיבל להכרה בקרב אמנים ישראליים ובינלאומיים המבקשים ליטול בו חלק, לתהודה ציבורית אוהדת וחמה ולהכרה מהממסד הממלכתי בישראל ובראשו משרד התרבות.

צילום: דוברות עיריית רחובות

הפסטיבל יתקיים, כמיטב המסורת, ברחוב יעקב, הרחוב הראשון והוותיק של העיר, אשר עבר בשנים האחרונות שימור ושדרוג, שהפכו אותו לאחד מפנינות ההיסטוריה היפות בעיר, באזור ובארץ כולה. 

 

ראש העיר, רחמים מלול: "הפסטיבל הבינלאומי לפסלים חיים ברחובות הוא גולת הכותרת של הפעילות התרבותית שמתקיימת במשך השנה ברחובות, עיר המדע והתרבות. את הפסטיבל ייסדנו במסגרת חגיגות ה-120 לעיר רחובות ומאז הוא רק הולך וגדל מידי שנה. אנו גאים ונרגשים לקיים את הפסטיבל, זו השנה השמינית ברציפות, ולארח מאות אלפים חובבי תרבות מרחובות ומכל רחבי הארץ. הפסטיבל יתקיים ברחוב יעקב, הרחוב הראשון ברחובות שעבר שימור נרחב, ומהווה כיום, כמו בעבר, את מרכז חיי הרוח והתרבות של תושבי העיר. אני מזמין את תושבי רחובות ואת כלל חובבי התרבות להגיע לבקר בפסטיבל וליהנות מפעילות תרבותית מהנה". 

צילום: דוברות עיריית רחובות

מנכ"ל העיריה, דורון מילברג: "הפסטיבל הבינלאומי לפסלים חיים ברחובות הפך לשם דבר בעולם התרבות והאמנות הישראלי והבינלאומי. הייחודיות שלו טמונה בכך שמדובר באמנות רחוב לא שגרתית, הוא מאפשר למבקרים בו להיכנס לעולם הפנטזיה ולחזות במיצגים מיוחדים מכל רחבי העולם, במרחב הציבורי והעירוני. זו הזדמנות מעולה לקהל הישראלי להיחשף לאמנות הייחודית הזו, ולאמנים בעלי שם ברמה הגבוהה ביותר".

מנכ"לית החברה העירונית רחובות לתרבות, ספורט ונופש, יוספה חליבה: "הפסטיבל הבינלאומי לפסלים חיים הוא אחד מאירועי השיא של השנה, הוא ממצב את מעמדה של רחובות כעיר של תרבות. כמיטב המסורת, יגיעו אל רחובות מאות אמני רחוב מכל רחבי העולם, ויציגו מיצגים קסומים ומרתקים. גם השנה, הגדלנו את הפסטיבל, הרחבנו את התכנים המוצגים בו וכמובן, את רשימת האמנים שיציגו בו. אנו מזמינים את תושבי העיר, ואת חובבי התרבות מכל רחבי הארץ להגיע וליהנות מחוויה צבעונית, חדשנית ומיוחדת במינה, שכבר הפכה למסורת של ממש".

 

צילום: דוברות עיריית רחובות

המפיק והמנהל האמנותי של הפסטיבל, ג'קי בכר: ״האפשרות שנפלה בחלקי, לייצר פסטיבל בינלאומי ברמה גבוהה שכזו, ובמשך שמונה שנים ברציפות, היא מתנה גדולה מאד שנושאת עמה מחויבות אדירה. מחויבות לקהל החוזר שוב ושוב ומצפה להתפתחות, להפתעה, בכל פעם מחדש. מחויבות לאומנים וליוצרים, למתן פלטפורמה ייחודית בחלל הציבורי המרהיב של העיר רחובות למען קידום התרבות המיוחדת הזו בישראל. אני נרגש מאד לקראת השנה השמינית ומודה מאד לג׳רום הרוש, המנהל האומנותי השותף ,על עבודה משותפת רבת שנים שנושאת עמה הצלחה גדולה".

 

ז'אנר פסלי הרחוב התפתח בעשורים האחרונים בעיקר באירופה, כשהאמנים מציגים לצידי הכיכרות ובקרנות הרחוב להנאתם הרבה של תושבי הערים הגדולות. פסטיבל רחובות, שנולד כחלק מתהליך עולמי זה, הצליח מעל המצופה. במהלך שמונה השנים האחרונות נוצרו במיוחד עבורו למעלה מ-500 יצירות מקוריות של אנשי תיאטרון, תיאטרון רחוב, אמני תנועה ומסכות, מעצבים ואמני 'פסל חי'. העבודות וההפקות השונות ממשיכות להופיע בארץ ובעולם לאורך השנה, גם אחרי הפסטיבל. לאורך השנים אירח הפסטיבל כ- 100 אמנים מכל רחבי הגלובוס.

צילום: דוברות עיריית רחובות

השנה יתארחו 14 אמנים מובילים מפורטוגל, סרביה, בלגיה, אוקראינה, ספרד והולנד. יחד איתם ישתתפו בפסטיבל 150 אמני פסלים חיים מהארץ ומהעולם, במגוון דמויות ססגוניות ומרתקות, הכמות הגדולה ביותר עד היום. במשך שלושה ימי הפסטיבל האמנים יציגו כ-100 יצירות שונות של פסלים חיים, שיוצרים שילוב בין דמיון למציאות, תוך יצירת חגיגה עממית, תרבותית, אינטראקטיבית, חזקה ואמיתית של מראות, צבעים וקולות המותאמת לכלל הגילאים.

 

אחת הההפקות המקוריות שנכתבו במיוחד לפסטיבל השנה הינה וריאציה מיוחדת בהשראת  הסיפור והסרט "הקוסם מארץ עוץ".

 

בימים שלישי עד חמישי, י – י"ב בתמוז, 4 – 6 ביולי, בין השעות  22:30-18:00,

רחוב יעקב, רחובות, הכניסה חופשית

 

הפקה – עיריית רחובות, באמצעות החברה העירונית רחובות לתרבות, ספורט ונופש, מפיק ומנהל אמנותי – ג׳קי בכר,  יוצר ועוזר מנהל אמנותי – ג׳רום הרוש.