כותרות אחרונות
Search

בפעם החמישית, ועידת ישראל למסחר אלקטרוני GO eCommerce

GO eCommerce

ועידת ישראל למחסר אלקטרוני

בפעם החמישית: ועידת ישראל למסחר אלקטרוני GO eCommerce

צילומים: יח"צ

מישלה פוס, ראש מחלקת קמעונאות עתידית בב.מ.וו: "הגורם האנושי הוא כאן כדי להישאר, יש לשלב בין און ליין לאוף ליין"

 

  • שני דוברים בולטים בעולם הסחר המקוון הגיעו לוועידה השנה מחו"ל: ריצ'ארד זובריק Richard Zubrik)), ראש המחלקה לטכנולוגיות איקומרס של ASOS, אחד מאתרי הסחר הפופולריים בעולם; ומישלה פוס Michele Fuhs)) ראש מחלקת קמעונאות עתידית במותג הרכב היוקרתי BMW.

 

ועידת ישראל למסחר אלקטרוני GO eCommerce התקיימה זו השנה החמישית במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

 

לוועידה הגיעו השנה שני דוברים מחו"ל: הראשון הוא ריצ'ארד זובריק Richard Zubrik)) ראש המחלקה לטכנולוגיות איקומרס של ASOS, אחד מאתרי הסחר המקוון החשובים והפופולאריים בעולם,  ומישלה פוס (Michele Fuhs) ראש מחלקת קמעונאות עתידית של מותג הרכב היוקרתי BMW.

 

לצד אלה, השתתפו בוועידה בכירים מעולם הטכנולוגיה, היזמות והמסחר הישראלי וביניהם: דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל; אביב רפואה, מנכ"ל Azrieli.com; אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית eBay ישראל; טל לב, מנכ"לית באליגם; בשמת שדה, סמנכ"לית שיווק דואר ישראל; אמיר וייס, מנכ"ל יוניברסל מקאן; אחיה פריד, סמנכ"ל לקוחות עסקיים כאל; אנואר חילף, הממונה על היבוא משרד הכלכלה והתעשייה; טל מילר, מנכ"ל Fibonatix; מיקי ברקן, מנהל תחום איקומרס פלאפון ואחרים.

 

לאחר דברי פתיחה של תומר ישראלי, מנכ"ל חברת מידע כנסים אשר הפיקה את הכנס, עלו לדבר מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין ושגיא סטוניס, מייסד ומנהל מקצועי של מכללת דיגיטל IL.

 

"ישראל היא המדינה הצומחת ביותר בתחום הסחר המקוון, ודואר ישראל היא חוליה עיקרית בשרשרת", אמר דני גולדשטיין, "מסקר שערכנו עולה כי 61 אחוזים מהישראלים יזמינו יותר מחו"ל אם תקרת הפטור ממע"מ תעלה ל-200 דולר".

 

מנהל דיגיטל וחדשנות סופר פארם, מיכאל מיטרני: " למרות השקעה חסרת תקדים במסחר מקוון, החנויות הפיזיות שלנו הן הנכס הגדול ביותר של סופר פארם. התפיסה שלנו היא לשלב בין האוןף ליין והאון ליין, כך למשל 60 אחוזים מהקופונים שלנו מתממשים דרך האפליקציה. דוגמא נוספת היא הזמנה מהאתר ואיסוף מסניף לפי בחירה. אסור לזנוח את הפלטפורמות הפיזיות."

בהמשך התקיים פאנל בנושא השפעת ה-E commece על שוק הריטייל המקומי. בין המשתתפים בפאנל: מנכ"לית באליגם, טל לב; בשמת שדה, סמנכ"לית שיווק ושירות בדואר ישראל; אחיה פריד, סמנכ"ל לקוחות עסקיים בכאל; אנואר חילף, הממונה על היבוא במשרד הכלכלה ואילן זיו, מנהל איקומרס ב-Castro.

 

אילן זיו מנהל איקומרס בקסטרו: "קצב צמיחת הרכישות און ליין בקסטרו צומח מידי שנה, בין היתר בזכות החיבור בין אהדת הקהל למותג הישראלי להשקעת מיליונים בחוויית הקניה והשירות. בשנים האחרונות השקענו מיליונים בתחום האון ליין וכיום אנחנו מספקים כמעט 60 אחוזים מההזמנות תוך 24 שעות.

טל לב, מנכ"לית באליגם: "אחד הדברים הכי חשובים ללקוח הישראלי הוא השפה העברית, אנחנו מעניקים שירות לקוחות בעברית ואף פלטפורמת און ליין מחו"ל לא יכולה להתחרות בזה".

 

אנואר חילף, הממונה על היבוא משרד הכלכלה והתעשייה: "תחום היבוא האישי הגדיל את עצמו באופן אקספוננסיאלי בזכות הסחר האלקטרוני, ואנחנו כמדינה צריכים לתת על כך את הדעת. היבוא האישי פגע בעסקים ועלינו במשרד הכלכלה לייצר פתרונות לצמצום הבעיה".

 

הפאנל השני עסק בשאלה האם מטרת פעילות הסחר המקוון היא הגדלת המכירות או קידום המותג. בפאנל השתתפו שגיא סטוניס, מייסד ומנהל מקצועי במכללת דיגיטל IL שגם הנחה את הפאנל; מיכאל בר זאב, מנכ"ל BIG+; ליאור שבו, סמנכ"לית לקוחות ב-UM DIGITAL; אלעד רביד, סמנכ"ל שיווק בשטראוס קפה; ארז בוסו, מנכ"ל SmartAir ומיקי ברקן, ראש אגף ציוד קצה וריטייל בפלאפון.

 

ארז בוסו, מנכ"ל SmartAir: "סגמנט הנסיעות מהווה נתח משמעותי מתחום הסחר המקוון. הדבר החשוב ביותר להבין הוא שהלקוח הוא השותף העיקרי בפעילות. פלטפורמות רבות מתעסקות בניראות, אבל הדבר הכי חשוב הוא פשטות ומהירות. ללקוח הרבה פחות אכפת איך ניראה האתר, בהשוואה למהירות ופשטות העסקה.

אריק גיל, סמנכ"ל פיתוח עסקי ב-FISHA:"במעבר מפלטפורמת אוף ליין לאון ליין הדבר הקריטי ביותר הוא למידת הלקוח. היום כל לקוח סחר מקוון מחפש התאמה אישית ופרסונאליזציה".

 

שני הדוברים המרכזיים השנה היו מישלה פוס, ראש מחלקת קמעונאות עתידית של מותג הרכב היוקרתי BMW וריצ'ארד זובריק, ראש המחלקה לטכנולוגיות סחר מקוון ב-ASOS.

מישלה פוס : "אנחנו חיים בעידן של שילוב בין אוף ליין ואון ליין. האתגר הגדול ביותר בקמעונאות הוא הלקוח, במיוחד בימים שבהם כל המידע והנתונים נגישים והוא יודע מה יש בשוק. השילוב המנצח הוא פיזי, דיגיטלי, ואנושי ומאלו בנויה חווית הלקוח. האון ליין והאוף ליין הולכים יחד ביד כי מה שנחווה במציאות זה לא מה שנחווה ברשת וההפך ולכן, הגורם האנושי עדיין פה להישאר".

 

בסיום האירוע הוכרזו הזוכים בתחרות GO eCommerce Awards אשר מתקיימת זו השנה השניה ומכתירה, בשיתוף עם מכללת דיגיטל IL את אתר הסחר המקוון המצטיין של השנה. מרבית השופטים הינם בוגרי דיגיטל IL, המרכז ללימודי מקצועות האי קומרס והדיגיטל, ובפרס זכו אתר באליגם והסטארטאפ MYSIZE.

 

מכללת דיגיטל IL היא שותפת תוכן של ועידת GO eCommerce ועומדת בראש ועדת ההיגוי. 

לינק: http://www.meda-conferences.com/convention/go-ecommerce5/